Newsy

Polskie gwiazdy upodobały sobie skórzane kurtki i futra

2015-10-21  |  06:40
Mówi:Ewa Gawryluk, aktorka

Olga Kalicka, aktorka

Rafał Maślak, model

Joanna Moro, aktorka

Marieta Żukowska, aktorka

  • MP4
  • Polskie gwiazdy zachwycone są nową kolekcją marki Ochnik. Zdaniem Mariety Żukowskiej w ubraniach z trzech nowych linii z łatwością da się przetrwać zimę, jednocześnie wyglądając modnie i kobieco. Ewie Gawryluk i Oldze Kalickiej spodobały się naturalne futra, Rafała Maślaka zachwyciła skórzana kurtka z kożuchem.

    Marka Ochnik na jesień i zimę proponuje trzy linie: elegance, casual i fashion. W każdej z nich znajdują się zarówno uniwersalne, klasyczne wzory, jak i bardziej odważne kroje. W obecnym sezonie marka stawia nie tylko na naturalne futra i skórę, lecz także łączy je z tekstyliami. W skład kolekcji wchodzą głównie ocieplane naturalnym puchem kurtki, płaszcze z flauszu, wielofunkcyjne kurtki, których kształt można dowolnie modyfikować, dodatki, jak czapki, szale, kominy, rękawiczki, damskie torby i męskie teczki oraz obuwie.

    – Bardzo ciekawe są pikowania na skórze. Coś, co firma Chanel zrobiła jako pierwsza w swoich torebkach, a tu mamy pikowane kurtki. Bardzo fajnie, że są też takie casualowe duże kurtki puchowe łączone z futrem – mówi Ewa Gawryluk agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Zdaniem Ewy Gawryluk w zimie nic nie grzeje równie dobrze jak naturalne futro. Gwiazda w chłodniejsze dni chętnie wkłada futrzany płaszcz, choć unika tych zrobionych z lisów. Nie chce bowiem przyczyniać się do cierpienia zwierząt na lisich farmach. Jej zdaniem futra i naturalne skóry to wbrew obiegowej opinii najbardziej ekologiczny produkt.

    – Mięso sprzedawane w hipermarketach ma też swoje ubranko i z tym ubrankiem coś trzeba zrobić i stąd mamy właśnie buty, paski i innego rodzaju akcesoria, więc tu nie ma się co obrażać. A po drugie, jeśli chodzi o ekologię, to poliester, czyli sztuczne futerka, dłużej się rozkładają niż skóra – mówi Ewa Gawryluk.

    Joannę Moro cieszy natomiast możliwość skomponowania całego stroju z jednej kolekcji. Aktorka docenia również fakt, że ubrania te można włożyć zarówno na co dzień, np. na niedzielny spacer, jak i na spotkanie biznesowe ze względu na ich ponadczasowe kroje. W nowej kolekcji znalazła też modele dla siebie.

    – Lubię rockowy, taki motocyklowy styl, który niekoniecznie musi się wiązać tylko z drogą, z podróżą albo z jakimś rockowym koncertem. Można również wyglądać elegancko, stąd szpilki, biała koszula i myślę, że takie połączenie i takie mieszanie stylów też jest fajne mówi Joanna Moro.

    Rafał Maślak wybrał natomiast czarną skórzaną kurtkę z dołączonym kożuchem. Jego zdaniem jest nie tylko ciepła, lecz także ma ciekawy, bardzo męski krój. Maślak twierdzi, że świetnie się w niej czuje, a kurtka ta charakteryzuje jego drogę w życiu. Taki fason kojarzy się bowiem modelowi z kurtką noszoną przez słynnego bohatera filmowego Indianę Jonesa, w którego czterokrotnie wcielał się Harrison Ford.

    – Taki męski charakter, facet, który się niczego nie boi, żądny przygód, więc bardzo dobrze się z tym czuję. Jeszcze półtora roku temu moje życie wyglądało zupełnie inaczej, los dał mi szansę, ja żądny przygód pociągnąłem ten sznureczek i postanowiłem, że zmienię swoje życie – mówi Rafał Maślak. 

    Mariecie Żukowskiej w nowej kolekcji marki Ochnik najbardziej spodobały się puchowe kurtki oraz czapki. Zdaniem aktorki w ubraniach tych kobiety nie tylko z łatwością przetrwają zimę, lecz także będą się czuć pięknie i kobieco. Podobnego zdania jest Olga Kalicka.

    – Ja w ogóle bardzo się cieszę z tego, że to jest polska firma z tradycją i wyczuciem detalu. To są takie miękkie, piękne materiały, myślę, że każda kobieta będzie się w nich czuła bardzo domowo, ale myślę, że wyciągną z niej także kobiecość mówi Marieta Żukowska.

    Ambasadorką jesienno-zimowej kolekcji marki Ochnik jest Małgorzata Kożuchowska.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Sebastian Karpiel-Bułecka: Jurorowanie to nie jest proste zadanie, ale bardzo mnie to rajcuje. Staram się być sprawiedliwy, szczery i rzetelny

    Nowy juror w programie „Must Be the Music” podkreśla, że ta rola jest dla niego niezwykłą przygodą, bo dzięki niej nie tylko może odkrywać młode talenty, ale także nieznane dotąd aspekty swojej kariery artystycznej. Ocenianie uczestników nie jest prostą sprawą, ale Sebastian Karpiel-Bułecka nie chce nikomu dawać złudnych nadziei i chwalić kogoś tylko po to, żeby nie zrobić mu przykrości. Wokalista wychodzi z założenia, że jeśli ktoś decyduje się na udział w tym programie, to musi być przygotowany na każdą ocenę, nawet tę najbardziej surową.

    Prawo

    Nałóg nikotynowy wśród nieletnich zaczyna się najczęściej od e-papierosów. Przyciągają ich słodkie, owocowe smaki tych produktów

    Co czwarty uczeń ma za sobą inicjację nikotynową, a dla większości z nich pierwszym produktem, po jaki sięgnęli, był e-papieros. Zdecydowana większość uczniów używających nikotyny korzysta właśnie z e-papierosów, a prawie połowa nie ma problemu z ich zakupem – wskazują nowe badania przeprowadzone z okazji Światowego Dnia Rzucania Palenia. Eksperci podkreślają, że niebezpiecznym produktem, z uwagi na ryzyko uzależnienia behawioralnego, są także e-papierosy beznikotynowe. Trwają prace nad przepisami, które m.in. zakażą ich sprzedaży nieletnim.

    Ochrona środowiska

    Futra z negatywnym wpływem na środowisko na każdym etapie produkcji. Wiąże się z 400-krotnie większym zużyciem wody niż poliestru

    Biznes futrzarski ma negatywny wpływ na środowisko naturalne – podkreślają eksperci Stowarzyszenia Otwarte Klatki. Hodowle powodują zatrucie wód i gleb oraz są zagrożeniem dla bioróżnorodności. Z kolei produkcja futra z norek, lisów i jenotów generuje znacznie większe niż bawełna czy poliester emisje gazów cieplarnianych, zużycie wody i zanieczyszczenie wody. 25 listopada obchodzimy Dzień bez Futra, który ma zwrócić uwagę na cierpienie zwierząt hodowanych na potrzeby przemysłu futrzarskiego oraz promować etyczne i ekologiczne wybory w modzie.