Mówi: | Wiganna Papina |
Funkcja: | stylistka |
Stylistka gwiazd Wiganna Papina: Monika Olejnik sama wymyśla swoje stylizacje, oczekuje oklasków i z reguły je dostaje
Polacy są zachowawczy i boją się obciachu – twierdzi Wiganna Papina. Stylistka nie zgadza się z wciąż popularnym w Polsce przeświadczeniem, że kobietom po 40. roku życia nie wypada nosić ekstrawaganckich, odważnych strojów. Jako przykład kobiety, która mimo dojrzałego wieku nie boi się bawić się modą, podaje Monikę Olejnik. Dziennikarka zawsze sama wymyśla swoje stylizacje i nie obawia się kontrowersji.
Wiganna Papina współpracowała z Moniką Olejnik przy programie „Prosto w oczy” na antenie TVP1. Do dziś przyjaźni się z dziennikarką, nie uważa się jednak za jej osobistą stylistkę. Odpowiada za makijaż gwiazdy TVN, ale rzadko udziela rad w zakresie doboru stroju. Papina twierdzi, że Monika Olejnik konsekwentnie buduje swój wizerunek i rzadko zdaje się na opinię stylistów.
– W Monice Olejnik jest tylko Monika Olejnik, tego się trzymajmy. Monika zawsze wie, czego chce, bo to jest tego rodzaju osoba. Ona zawsze wymyśla wszystko sama, oczekuje oklasków i z reguły jest oklaskiwana – mówi Wiganna Papina w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Monika Olejnik znana jest ze swojego zamiłowania do ekstrawaganckich ubrań, zwłaszcza butów. Jej stylizacje zawsze wywołują emocje wśród stylistów i internautów. Dziennikarka nie boi się mocnych kolorów i odważnych połączeń.
Zdaniem Wiganny Papiny otwartość Moniki Olejnik na modowe eksperymenty wynika z jej odwagi i pewności siebie. Stylistka uważa, że każda kobieta, która lubi siebie i nie boi się opinii innych ludzi, nie będzie miała problemu z noszeniem ekstrawaganckich ubrań, bez względu na wiek. Namawia też kobiety do większej otwartości i odwagi w bawieniu się modą.
– To jest chyba nasza narodowa choroba, że uważa się, że po czterdziestce pani nie może nosić czerwonego, już absolutnie czerwonej szminki, i natychmiast powinna obciąć włosy. Nie wchodzi w rachubę, żeby założyła różowe futerko czy białe skórzane spodnie i do tego jakieś niebotycznie wysokie buty. U nas w Polsce ludzie są zachowawczy, strachliwi, myślę, że boją się obciachu. Uwielbiam kiedy zarówno młodzi, jak i dojrzali ludzie noszą piękne ubrania, w których pięknie wyglądają i które mogą być kolorowe. Spójrzmy na Sophię Loren czy Joan Collins. Jest masa gwiazd, które są już po siedemdziesiątce, wyglądają pięknie, wszystko im wolno i nie muszą chodzić na beżowo i brązowo – mówi Wiganna Papina.
Zdaniem stylistki w kreowaniu własnego wizerunku najważniejsze jest wyczucie estetyki, a nie poczucie tego, co wypada, a co nie. Papina uważa, że Polacy przede wszystkim powinni zadbać o sylwetkę i tężyznę fizyczną poprzez odpowiednią dietę i ćwiczenia, np. na siłowni, a mniej skupiać się na tym, czy komuś wypada nosić czerwone włosy po 50. roku życia.
Kobietom dojrzałym, które mają ochotę na odrobinę szaleństwa, a boją się gwałtownej zmiany wizerunku, stylistka doradza stopniową metamorfozę. Pierwszym krokiem może być np. zmiana fryzury lub koloru włosów, a także skompletowanie dodatków w intensywnych kolorach.
– Jeżeli pani np. bardzo obawia się kupić sobie płaszcz czerwony, a ma beżowy, to niech sobie kupi na początek cztery różne szale, np. szafirowy, amarantowy i żółty i niech zacznie powoli kombinować z kolorami i zobaczy, jak się z tym czuje. Można zacząć od dodatków, np. czerwonej torebki czy żółtych rękawiczek. Bo czasami osoby nie wiedzą, który kolor do nich pasuje. Oczywiście uważam, że każdy kolor pasuje do każdego, tylko trzeba mieć ładny makijaż i dobry kolor włosów. Ale jeżeli ktoś tego nie wie, a bardzo chciałby odważyć się i założyć np. coś zielonego jak trawa, to niech zacznie od rękawiczek lub torebki, potem może kupić T-shirt lub sweterek – radzi Wiganna Papina.
Czytaj także
- 2024-04-03: Monika Richardson: Nowy kolor włosów to nowa energia. Dzisiaj jestem ruda, ale jutro może wrócę do fioletowych
- 2024-03-28: Monika Richardson: Co roku na święta organizujemy zjazd rodzinny w pięknym dworku w Wielkopolsce. Do śniadania wielkanocnego siada 40 osób
- 2024-04-10: Monika Richardson: Zdecydowałam się sprzedać samochód i nie kupować nowego. Naprawa po ostatniej drobnej stłuczce kosztowała ponad 60 tys. zł
- 2024-04-23: Monika Richardson: Martwi mnie globalne ocieplenie klimatu. Zastanawiam się, jaki świat szykujemy dla naszych wnuków
- 2024-02-01: Monika Richardson: Jurek Owsiak to niezwykle szlachetny człowiek, który nikogo nie udaje. A to ważne w tym zalewie sztucznych influencero-celebrytów
- 2024-01-25: Monika Richardson: Każdego roku wspieram Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Kiedyś przeznaczyłam na licytację swoją suknię ślubną, teraz proponuję wspólne zwiedzanie Szkocji
- 2024-03-11: Monika Richardson: Po 25 latach pracy w telewizji niełatwo było mi zmienić zawód. Teraz jestem nauczycielką języków obcych i uczę nawet polskiego uchodźców z Ukrainy
- 2024-02-14: Monika Richardson: Styl zarządzania własnym biznesem to skomplikowana sprawa. Mój styl jest partnerski – nie na kumpelę, ale i nie na złą babę czy żmiję
- 2024-02-07: Monika Richardson: Jeżeli miałabym wracać do telewizji, to tylko do mediów publicznych. W TVP panuje jednak większy chaos, niż zakładałam, i brakuje strategii wprowadzania zmian
- 2024-01-15: Monika Miller: Źle reaguję na stres, różne spiny i agresję. Te wszystkie dramy sprawiały, że dwa razy chciałam zrezygnować z programu „Królowa przetrwania”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Handel
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto-ram,w_274,r_png,_small.png)
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
![](/files/1922771799/fundacja-lbc-kobiety-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.
Media
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
![](/files/1922771799/pakosinska-na-zywo-foto,w_133,_small.jpg)
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.