Newsy

Tomasz Karolak o „39 i pół tygodnia”: Zrobiliśmy świetną tragikomedię. Takiej formy nie ma na polskim rynku serialowym

2019-09-17  |  06:21

W nowej wersji hitu TVN-u główny bohater pozostaje ten sam. Darek Jankowski – w tej roli Tomasz Karolak, choć jest nieco starszy, to wciąż ma takie samo podejście do życia. Tyle, że teraz będzie musiał zmierzyć z bardzo poważnym problemem. Zdaniem aktora pomysł na scenariusz jest doskonały, a wynikiem ciężkiej pracy całej ekipy jest świetny serial, który przyciągnie widzów fabułą i dobrą obsadą. Niezwykle poruszający będzie też utwór zaprezentowany w finałowym odcinku serii.

Emisję nowego serialu „39 i pół tygodnia” TVN rozpoczął 8 września o godz. 21.30. Jest to kontynuacja hitu „39 i pół” sprzed 10 lat. Nowy tytuł nawiązuje do poprzedniej serii oraz do nowego wątku fabularnego, bowiem właśnie tyle życia pozostało głównemu bohaterowi od momentu postawienia diagnozy, którą poznaje w pierwszym odcinku.

– Zrobiliśmy serial, który, myślę, jest taką bardzo dobrą propozycją formy, której nie ma na rynku polskim, który jest tragikomedią, czyli wzrusza i śmieszy – podkreśla Tomasz Karolak.

Śmiertelna choroba i walka o każdy kolejny dzień to dla Darka Jankowskiego największy życiowy zakręt. Będzie on jednak chciał maksymalnie wykorzystać czas, który mu pozostał. Tomasz Karolak przyznaje, że z dużą satysfakcją, a jednocześnie zaciekawieniem powrócił na plan produkcji.

– Atmosfera na planie sprzyjała sensownej pracy i mimo że robiliśmy komedię, to jednak wszyscy bardzo fajnie skupieni. Wszystko się, moim zdaniem, ułożyło fantastycznie i zrobiliśmy serial, który, myślę, jest taką bardzo dobrą propozycją formy, której nie ma na rynku polskim, który jest tragikomedią, czyli wzrusza i śmieszy – mówi agencji Newseria Tomasz Karolak.

Według badań Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom, pierwszy odcinek serialu „39 i pół tygodnia” obejrzało 1,74 miliona widzów. Oprócz Tomasza Karolaka w głównych rolach 10-odcinkowej produkcji występują: Daria Widawska, Alan Andersz, Marina Łuczenko-Szczęsna i Magdalena Lamparska. Do serialu powracają także: Wojciech Mecwaldowski, Antoni Królikowski, Cezary Kosiński, Krzysztof Stelmaszyk i Dorota Deląg. Pojawiają się również nowe postacie, które zagrają: Monika Krzywkowska, Sandra Drzymalska, Łukasz Konopka, Maja Seklecka, Bartek Kasprzykowski, Michał Koterski i Piotr Rogucki.

– Jeżeli były zmiany, to tylko na lepsze, jeżeli mam w ogóle oceniać, chociaż nie czuję się do tego jakoś specjalnie upoważniony. Jeśli jednak miałbym wystawiać oceny, to wszyscy poszli w górę. Myślę, że świetną rolę gra Daria Widawska, poza tym Alan Andersz, Czarek Kosiński, Krzysiek Stelmaszyk, Krzysiek Banaszyk, to koledzy po czterdziestce, jak również i aktorzy, którzy wsparli nas w drugoplanowych rolach – mówi Tomasz Karolak.

W finałowym odcinku Tomasz Karolak wykona specjalnie napisaną na tę okazję balladę rockową. Pierwsze słowa utworu są dość wymowne, a brzmią: „A kiedy już nadejdzie czas i sama pójdziesz dalej w świat, będę przy tobie. W deszczu, w chmurach, będę przy Tobie”. Odtwórca głównej roli w „39 i pół tygodnia” chciałby, żeby był to pewnego rodzaju hołd dla zmarłego tragicznie Piotra Woźniaka-Staraka, którego firma Watchout Studio jest producentem tego serialu.

– Są nowe utwory, bardzo czekam, jak publiczność je odbierze. To jest w ogóle taki serial, który charakteryzuje się tym, że ma taką rockową muzykę specjalnie dla niego pisaną, co jest też wyjątkowe na polskim rynku. Przez muzykę też pokazujemy swoje emocje i uczucia w tym serialu, super. Na pewno jest tez szansa na płytę. Bardzo cenię Jacka Tarkowskiego i Łukasza Targosza, autorów muzyki i aranżacji w tym serialu.  – mówi Tomasz Karolak.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.