Newsy

Tomasz Olejniczak: Zamierzam się wybrać do wróżki. Może nawet w andrzejki

2016-11-28  |  06:50

Projektant lubi andrzejkowe zabawy znacznie bardziej niż wieczór sylwestrowy. Nie odpowiada mu bowiem presja związana z koniecznością szampańskiej zabawy z okazji ostatniej nocy w roku. Nie wyklucza, że w tegoroczne andrzejki wybierze się do wróżki, od niedawna wierzy bowiem w przepowiadanie przyszłości.

Zabawy w wigilię świętego Andrzeja mają w Polsce wielowiekową tradycję pierwsze wzmianki o nich pochodzą bowiem już z XVI wieku. Dawniej wieczór imienin Andrzeja przeznaczony był wyłącznie dla niezamężnych panien, które poprzez wróżby starały się poznać swoją matrymonialną przyszłość. Obecnie andrzejki to ostatnia okazja do zabawy przed rozpoczynającym się adwentem.

– Andrzejki traktuję bardziej serio niż sylwester. Bo w sylwestera wszyscy mają ciśnienie na to, żeby to była najlepsza impreza, najbardziej wystrzałowa, szampańska zabawa – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Tomasz Olejniczak.

Projektant twierdzi, że andrzejki wciąż są w Polsce mniej popularne niż zabawy z okazji ostatniej nocy w roku, jemu jednak sprawiają znacznie większą przyjemność. Nie wyklucza, że może to wynikać z faktu, że sylwester wiąże się w jego przypadku z dużą ilością pracy. 

– Każda pani chce mieć piękną kreację, a ja muszę ze wszystkim zdążyć, szczególnie po okresie świątecznym, żeby się wyrobić mówi Tomasz Olejniczak.

Nieodłącznym elementem andrzejkowych zabaw są wróżby. Do najpopularniejszych wciąż należy lanie wosku, wróżenie z butów lub kształtu oberżyn z jabłka, a także przepowiadanie przyszłości na podstawie wahadełka. Tomasz Olejniczak przyznaje, że w ostatnim czasie zaczął wierzyć w możliwość spełniania się wróżb i przepowiedni.

– Zaczynam uważać, że coś w tym jest i rzeczywiście można zobaczyć coś więcej niż my tutaj na Ziemi, coś gdzieś jest zapisane – mówi projektant.

Właściciel marki Tomaotomo dotąd nie korzystał jeszcze z usług wróżbiarskich. Nie wyklucza jednak, że już wkrótce się to zmieni.

– Mam zamiar pójść do wróżki, może w andrzejki – mówi Tomasz Olejniczak.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.