Newsy

Tomasz Olejniczak: Zamierzam się wybrać do wróżki. Może nawet w andrzejki

2016-11-28  |  06:50

Projektant lubi andrzejkowe zabawy znacznie bardziej niż wieczór sylwestrowy. Nie odpowiada mu bowiem presja związana z koniecznością szampańskiej zabawy z okazji ostatniej nocy w roku. Nie wyklucza, że w tegoroczne andrzejki wybierze się do wróżki, od niedawna wierzy bowiem w przepowiadanie przyszłości.

Zabawy w wigilię świętego Andrzeja mają w Polsce wielowiekową tradycję pierwsze wzmianki o nich pochodzą bowiem już z XVI wieku. Dawniej wieczór imienin Andrzeja przeznaczony był wyłącznie dla niezamężnych panien, które poprzez wróżby starały się poznać swoją matrymonialną przyszłość. Obecnie andrzejki to ostatnia okazja do zabawy przed rozpoczynającym się adwentem.

– Andrzejki traktuję bardziej serio niż sylwester. Bo w sylwestera wszyscy mają ciśnienie na to, żeby to była najlepsza impreza, najbardziej wystrzałowa, szampańska zabawa – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Tomasz Olejniczak.

Projektant twierdzi, że andrzejki wciąż są w Polsce mniej popularne niż zabawy z okazji ostatniej nocy w roku, jemu jednak sprawiają znacznie większą przyjemność. Nie wyklucza, że może to wynikać z faktu, że sylwester wiąże się w jego przypadku z dużą ilością pracy. 

– Każda pani chce mieć piękną kreację, a ja muszę ze wszystkim zdążyć, szczególnie po okresie świątecznym, żeby się wyrobić mówi Tomasz Olejniczak.

Nieodłącznym elementem andrzejkowych zabaw są wróżby. Do najpopularniejszych wciąż należy lanie wosku, wróżenie z butów lub kształtu oberżyn z jabłka, a także przepowiadanie przyszłości na podstawie wahadełka. Tomasz Olejniczak przyznaje, że w ostatnim czasie zaczął wierzyć w możliwość spełniania się wróżb i przepowiedni.

– Zaczynam uważać, że coś w tym jest i rzeczywiście można zobaczyć coś więcej niż my tutaj na Ziemi, coś gdzieś jest zapisane – mówi projektant.

Właściciel marki Tomaotomo dotąd nie korzystał jeszcze z usług wróżbiarskich. Nie wyklucza jednak, że już wkrótce się to zmieni.

– Mam zamiar pójść do wróżki, może w andrzejki – mówi Tomasz Olejniczak.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Patrzenie na zieleń może zwiększyć komfort życia mieszkańców miast. Najbardziej kojąco działał widok drzew

Zmniejszenie odczucia lęku i zwiększenie odprężenia to główne korzyści wynikające z nawet wzrokowego kontaktu z zielenią – dowiedli brytyjscy i izraelscy naukowcy. Okazało się, że największe korzyści czerpiemy z patrzenia na drzewa, a wyraźny dobroczynny wpływ natury na dobrostan psychiczny można zauważyć nawet po krótkim spacerze. To ważne wskazówki dla urbanistów, które mogą być pomocne w optymalnym planowaniu przestrzeni miejskiej. Kontakt wzrokowy z zielenią nie wpływa natomiast na zdolności poznawcze.

Gwiazdy

Edyta Herbuś: Joga pozwala mi zadbać o systematyczny przepływ dobrej energii i harmonię. Mam bardzo dobry kontakt ze swoim ciałem

Tancerka kompleksowo dba o swoje zdrowie i o ciało. Nie daje sobie taryfy ulgowej i zawsze, niezależnie od ilości obowiązków zawodowych, stara się znaleźć czas, by wykonać pakiet ulubionych ćwiczeń. Edyta Herbuś zdążyła się już przekonać, że niezwykle korzystny wpływ na jej kondycję i dobre samopoczucie ma także joga. Systematyczne jej praktykowanie umożliwia bowiem swobodny przepływ energii i pozwala utrzymać życiową równowagę. Nie ukrywa więc, że jest wielką miłośniczką tej aktywności i poleca ją także innym.

Handel

E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi

Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.