Newsy

Vanessa Ponce de Leon (Miss World): Jestem pełna podziwu dla Omeny Mensah. Wydaje się być wspaniałą osobą

2019-10-31  |  06:16

Obecnie panująca Miss World wspiera projekt budowy szkoły dla dzieci ulicy w Ghanie realizowany przez Omenaa Foundation, bo jak podkreśla, tytuł i korona najpiękniejszej dają jej nie tylko szansę na karierę, lecz także zobowiązują do zaangażowania się w ważne projekty społeczne i charytatywne. Miss Word zapewnia, że wykorzysta wszystkie możliwości, by pomóc Omenie Mensah w dokończeniu inwestycji. Podczas pobytu w Ghanie przekonała się, że miejscowe dzieci dorastają w niezwykle trudnych warunkach. 

Miss World tłumaczy, że chce godnie wypełniać swoje obowiązki związane z tytułem. Dlatego też zamierza brać czynny udział w życiu społecznym i wspierać akcje charytatywne. Działalność Omeny Mensah i realizowane przez nią projekty zrobiły na niej duże wrażenie, dlatego postanowiła dołożyć swoją cegiełkę do budowy szkoły w Ghanie.

– Idea organizowania konkursów piękności Miss World opiera się na łączeniu piękna i szczytnych celów. Oznacza to, że każda z uczestniczek musi przysłużyć się w jakiś sposób społeczności, z której się wywodzi, i podejmować działania, których celem jest poprawa sytuacji w danym kraju. Tak właśnie wygląda nasz każdy dzień. Zdecydowałam się wesprzeć Omenę, ponieważ jej działalność jest zbieżna z celami naszej organizacji – mówi agencji Newseria Lifestyle Vanessa Ponce de Leon, Miss World.

Miss Word kibicuje działaniom Omeny Mensah i docenia jej zaangażowanie, konsekwencję i upór w dążeniu do wytyczonego celu.

– Przyjechałam do Polski po raz pierwszy i dopiero teraz miałam okazję poznać Omenę Mensah. Wydaje się być wspaniałą osobą. Dużo czytałam na jej temat i jestem pełna podziwu dla niej – mówi Miss World.

Vanessa Ponce de Leon przyleciała do Polski, żeby wziąć udział w sesji zdjęciowej akcji „Każda koszula pomaga”, realizowanej przez Omenaa Foundation we współpracy ze start-upem James Button. Dochód ze sprzedaży limitowanej kolekcji koszul, tym razem zaprojektowanych przez Macieja Zienia, zasili konto budowy szkoły dla dzieci ulicy w Ghanie. Miss Word była również specjalnym gościem charytatywnego balu „Piękna z przesłaniem”, który został zorganizowany wraz z biurem Miss Polonia na rzecz fundacji Omeny Mensah. W takcie balu odbyła się aukcja charytatywna, w ramach której zebrano blisko 200 tys. zł.

– Odwiedziłam Ghanę w ramach działalności fundacji i starałam się pomagać. Spotkałam się z dziećmi i mogłam zobaczyć, na czym polega ten projekt, oraz przekonać się, że ma duży potencjał. Wizyta w Ghanie wywarła na mnie bardzo duże wrażenie. Zobaczenie na własnej oczy biedy i warunków mieszkaniowych tych ludzi uwidacznia, że potrzebują oni dosłownie wszystkiego. Potrzebują budynków szkolnych, poprawy poziomu edukacji, ale najbardziej potrzebują żywności i innych podstawowych artykułów pierwszej potrzeby – mówi Vanessa Ponce de Leon.

Miss Word tłumaczy, że to jej pierwsza wizyta w Polsce. Bardzo jej się spodobał nasz kraj i niewykluczone, że przyjedzie tutaj ponownie.

– Przez cały rok z niecierpliwością wyglądałam tej podróży. Myślę, że to nie będzie moja ostatnia wizyta tutaj. Nie rozumiem ani słowa po polsku. Wasz język wydaje się być niezwykle trudny, ale ludzie są bardzo mili i czuję się tu mile widziana – mówi Vanessa Ponce de Leon.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.