Mówi: | Jan Mosiejczuk |
Funkcja: | business challenger |
Firma: | Carat Polska |
Wśród młodych konsumentów Magda Gessler pod względem atrakcyjności reklamowej przegrywa z blogerami kulinarnymi
Potencjał reklamowy Magdy Gessler jest ogromny, ale uzależniony jest od wieku konsumentów. Restauratorka jest rozpoznawalna głównie wśród osób starszych, choć nie zawsze jest przez nich postrzegana wyłącznie pozytywnie. W młodszych grupach wiekowych większą popularnością i wiarygodnością cieszą się blogerzy kulinarni lub autorzy serwisów o tej tematyce, np. Kotlet TV.
Magda Gessler to obecnie jedna z najpopularniejszych polskich gwiazd. Ogromną rozpoznawalność zyskała dzięki programowi „Kuchenne rewolucje” emitowanemu na antenie telewizji TVN. Jej profil na Facebooku polubiło ponad milion internautów. Popularność tę chętnie wykorzystują reklamodawcy, Magda Gessler regularnie występuje w kampaniach promocyjnych, nie tylko własnych marek. Reklamowała już m.in. przyprawy, środek ułatwiający trawienie oraz pastylki do zmywania. Z badania przeprowadzonego na potrzeby House of Influence wynika jednak, że słynna restauratorka nie zawsze postrzegana jest wyłącznie pozytywnie.
– Są opinie, które świadczą o tym, że jest ona kontrowersyjna, angażująca, ale niekoniecznie od strony dobrych emocji. Dla niektórych ona nie jest pociągająca, choć pasuje do kategorii spożywczych produktów, słodyczy, może do alkoholu, co oznaczałoby, że jest bardzo duży potencjał dla wykorzystania takiej osoby – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jan Mosiejczuk, business challenger Carat Polska.
45 proc. respondentów uznało Magdę Gessler za osobę kontrowersyjną, 35 proc. – za wyniosłą i zbyt pewną siebie, 34 proc. – za irytującą, a tylko 29 proc. –za ekscentryczną oraz 21 proc. – za utalentowaną. Wśród emocji, jakie restauratorka wywołuje wśród konsumentów, dominowały irytacja (25 proc.), życzliwość i sympatia (24 proc.), niechęć (16 proc.), radość i rozbawienie (14 proc.). Badanie pokazało również, że potencjał reklamowy Magdy Gessler uzależniony jest od wieku konsumentów.
– Jej oddziaływanie jest bardzo duże, natomiast ono w pewnych grupach wiekowych czy grupach zainteresowań zaczyna konkurować z serwisami, które są zbudowane tylko w internecie, nie wychodzą poza ten świat, ale świetnie sobie tam radzą i czasami wygląda, że mogą być lepiej dopasowane do potrzeb i rekomendacji i wykorzystania marketingowego – mówi Jan Mosiejczuk.
Największą rozpoznawalnością, bo na poziomie 96 proc., restauratorka cieszy się wśród starszych odbiorców, korzystających głównie z tradycyjnych mediów, np. telewizji i prasy. Znacznie mniej popularna jest w młodszych grupach wiekowych. Młodsi konsumenci za bardziej wiarygodnych uważają bowiem internetowych influencerów. Osoby te lub ich blogi i serwisy mimo że często są słabo rozpoznawalne poza światem internetu mogą mieć większą skuteczność marketingową niż gwiazdy takie jak Magda Gessler.
– Przykładem może być Kotlet.TV, który jest serwisem kulinarnym o zupełnie niższym poziomie znajomości, niezbudowany w celebrycki sposób, niezbudowany dużymi mediami telewizyjnymi, istniejący od dłuższego czasu w internecie, mający ogromną rzeszę wiernych fanów, subskrybentów i poleceń oraz o wysokim poziomie zaangażowania, wiarygodności i potencjalnej skuteczności – mówi Jan Mosiejczuk.
House of Influence to nowe narzędzie do badania potencjału marketingowego gwiazd i internetowych influencerów. Wykorzystuje ono nie tylko rozpoznawalność, lecz także wiarygodność i poziom zaufania w konkretnych grupach docelowych.
Czytaj także
- 2025-03-28: Wrocław najczęściej wskazywanym miejscem na ewentualną przeprowadzkę. To przekłada się na potencjał gospodarczy
- 2025-03-25: Uproszczenie przepisów zwiększy potencjał obronny Europy. Ułatwi współpracę sektora prywatnego i publicznego
- 2024-10-08: Magda Bereda: Chcę się totalnie poświęcić muzyce. Właśnie Piotr Rubik w Miami, a ja w Warszawie tworzymy wspólną płytę
- 2024-09-26: Magda Bereda: Udział w „Tańcu z gwiazdami” to był ciężki czas. Nie mam do nikogo żadnego żalu za oceny, choć czasami były za bardzo krytyczne
- 2024-09-18: Magda Bereda: Boję się o moich znajomych z Wrocławia. Dostali ostrzeżenie, że może ich zalać
- 2024-09-20: Mateusz Gessler: Gastronomia mocno się zmienia, bo i portfele naszych klientów się zmieniają. Widać, że zamawiają mniej
- 2024-08-26: Mateusz Gessler: Jako „Halo tu Polsat” nie mamy konkurencji, jesteśmy najlepsi. U nas są najlepsze pary prowadzących i mamy najlepszych kucharzy
- 2024-08-01: Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
- 2024-06-04: Lara Gessler: Bolączką naszej generacji jest brak czasu dla innych. Staram się poświęcać dzieciom jak najwięcej uwagi, bez telefonu i telewizora w tle
- 2024-05-21: Lara Gessler: Moje aktualne mieszkanie jest już szesnastym. Połowy kuchni jeszcze nie pokazuję, bo nie mam blatu kuchennego
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
Wspólne czytanie wzmacnia więzi rodzinne, rozwija u dzieci wyobraźnię, poszerza zasób słownictwa, kształtuje gust literacki i zachęca do kreatywnego spędzania czasu wolnego – uważa Anna Czartoryska-Niemczycka. Aktorka czerpie z tradycji, którą w jej domu rodzinnym szczególnie pielęgnował jej tata. Teraz ona również promuje czytelnictwo i zachęca do tego, by sięganie po lektury stało się codziennym rytuałem.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Muzyka
Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.