Newsy

Anna Jurksztowicz prowadzi bloga kulinarnego. Udostępniła na nim właśnie filmiki z przepisami

2014-12-23  |  06:45

Muzyka to nie jedyna pasja Anny Jurksztowicz. Równie chętnie wokalistka poświęca swój czas na gotowanie. Prowadzony przez nią kulinarny blog zyskuje coraz więcej fanów, a Jurksztowicz planuje wzbogacić go o filmiki instruktażowe. Jeszcze do niedawna swojej kulinarnej pasji gwiazda oddawała się przede wszystkim w okresie przedświątecznym, ostatnio dba jednak o to, aby w Wigilię rodzina gromadziła się raczej przy fortepianie niż przy bogato zastawionym stole.

Anna Jurksztowicz od ponad roku prowadzi bloga o tematyce kulinarnej. Ze swoimi czytelnikami dzieli się przepisami na własnoręcznie przygotowane dania. Wszystkie proponowane przez wokalistkę posiłki są pożywne, ale nietuczące. Anna Jurksztowicz uważa bowiem, że nie sztuką jest przygotować pyszne, ale wysokokaloryczne danie, prawdziwym kulinarnym wyczynem jest ugotowanie posiłku smacznego, a jednocześnie mało kalorycznego. Wokalistka jest zadowolona z rozwoju bloga, na Facebooku ma on już półtora tysiąca fanów.

On się bardzo ładnie rozwija. Tylu ludzi na niego wchodzi, że zaczęłam kręcić filmiki z przepisami. Udzielam porad już nie tylko na piśmie, lecz także z instruktarzem w postaci filmu – mówi Anna Jurksztowicz w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Wokalistka napisała także książkę kucharską, którą planuje wydać. Twierdzi, że w kuchni jej największą inspiracją są podróże. Po każdym powrocie z dalekiego wyjazdu gotuje poznane tam potrawy w domu, a od roku efektami tych eksperymentów dzieli się z czytelnikami bloga. Równie chętnie gotuje jednak tradycyjne dania kuchni wschodniej, także te świąteczne. Zarówno rodzina Anny Jurksztowicz, jak i jej męża Krzesimira Dębskiego pochodzi ze Wschodu, więc artystka ma wiele ciekawych przepisów na wigilijne potrawy.

– Ponieważ moja rodzina pochodzi ze Wschodu, to każda Wigilia musiała się rozpocząć od śledzia. Nie od barszczu, nie od zupy grzybowej, tylko od śledzika. W związku z tym mam kilka fajnych przepisów, a najbardziej spektakularny, który robi wrażenie na wszystkich ludziach na świecie, bo często też nim częstuję różnych obcokrajowców, którzy są moimi gośćmi w domu, są śledzie z suszonymi grzybami, a dokładniej z borowikami – mówi Anna Jurksztowicz.

Wokalistka przyznaje, że przez wiele lat bardzo dbała o to, by na wigilijnym stole znalazło się dużo ciekawych i oryginalnych potraw. Od pewnego czasu stara się jednak, by to nie uginający się od potraw stół był centrum świątecznych spotkań w rodzinnym gronie.

Stawiam bardziej nacisk na fortepian, chcę żebyśmy się zbierali wokół fortepianu albo kominka i czytali, opowiadali, śpiewali razem, ale nie objadali się. W związku z tym dania są bardzo małe i często mówię do domowników: „Proszę się częstować, bo jedzenia nie ma za dużo”. Mamy problem z obżarstwem, zresztą nie nie tylko w Polsce, bo gdziekolwiek byłam na święta, wszędzie stoły uginały się w tych dniach od ilości jedzenia – mówi Anna Jurksztowicz.

Do pobrania

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.