Newsy

Iwona Węgrowska: Nigdy nie dbałam o Instagrama. W końcu straciłam dostęp do swojego konta i teraz muszę budować je na nowo

2022-02-21  |  06:02

Piosenkarka nie ukrywa, że media społecznościowe nie są jej mocną stroną, a jednocześnie zdaje sobie sprawę z ich roli w budowaniu wizerunku i promowaniu autorskiej twórczości. Iwona Węgrowska co prawda jeszcze do niedawna miała swoje konto na Instagramie, ale zostało ono zhakowane i teraz musi je budować od nowa. Dlatego też postanowiła skorzystać z pomocy profesjonalnej firmy.

W obecnych czasach media społecznościowe to dla artystów ważny kanał komunikacji z fanami. Choć dawniej trzeba było radzić sobie bez nich, teraz jest to zupełnie niemożliwe. Iwona Węgrowska przyznaje jednak, że zupełnie nie odnajduje się na tej płaszczyźnie.

– Instagram to jest u mnie porażka. Teraz zgłosiłam się do firmy, która zajmuje się profesjonalnie takimi rzeczami. Ja niestety nigdy o takie rzeczy nie dbałam i nigdy nie miało to dla mnie żadnego większego znaczenia, natomiast wiem, że w dzisiejszych czasach Instagram jest bardzo ważny – mówi agencji Newseria Lifestyle Iwona Węgrowska.

Piosenkarka zaznacza, że jakiś czas temu padła ofiarą hakerów i straciła dostęp do swojego konta na Instagramie. Jest wręcz rozgoryczona tym, że ktoś w jednej chwili, zapewne z czystej złośliwości, potrafi zniszczyć kilka lat czyjejś pracy.

– Zhakowali mnie, nie wiem, jak to się stało. Po prostu któregoś dnia chciałam wstawić posta i najzwyczajniej w świecie nie mogę się zalogować na Instagramie. Myślałam, że może to jakiś błąd, że źle hasło wbiłam. Próbuję jeszcze raz, później kolejny i przyszło już powiadomienie, żebym potwierdziła numer telefonu. I wtedy zorientowałam się, że ja mam inną końcówkę, więc zaczęłam już kumać, o co chodzi. Na moim koncie zaczęło wszystko znikać, post po poście, i się okazało, że na moje miejsce otworzyło się jakieś biuro turystyczne. Skontaktowałam się z tą firmą, ale jej właściciele nie wiedzieli w ogóle, skąd to się wzięło, jakim cudem. Zgłosiłam się też na policję, policja nic w tym kierunku nie zrobiła – mówi Iwona Węgrowska.

Wokalistka stwierdziła więc, że szkoda jej czasu i energii na szukanie winnych w tej sprawie. Ma też świadomość, że odzyskiwanie dostępu do konta wymaga dopełnienia wielu formalności i jest to niezwykle żmudny proces, dlatego postanowiła założyć nowy profil.

– Ja już chyba trzeci miesiąc walczę o to i niestety nic w tym kierunku nie mogę zrobić, a policja też już rozłożyła ręce, więc ja mówię: to kto, jak nie wy? I sprawa jakby ucichła. Jestem więc na etapie budowania Instagrama na nowo,  ale znowu się okazało, że jestem na jakiejś czarnej liście, a ja w ogóle kompletnie nie wiem, co to jest ta czarna lista. I jestem właśnie na etapie spotkań i rozmów z firmą, która zajmuje się prowadzeniem Instagrama, budowaniem go na nowo, i myślę, że teraz będzie już tylko lepiej – mówi.

Iwona Węgrowska nie jest pierwszą osobą publiczną, którą spotkała taka nieprzyjemna sytuacja.

– Rozmawiałam z wieloma artystami, którzy mieli podobną sytuację i mówili mi: „Nikt nic nie zrobi, daj sobie spokój, buduj na nowo konto, bo to jest nie do odzyskania”, więc zostawiłam tę sprawę, machnęłam na to ręką i buduję konto na nowo, ale to jest niesamowicie trudne – mówi piosenkarka.

Z kolei oficjalną stronę Iwony Węgrowskiej na Facebooku obserwuje 1,9 tys. osób.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.