Newsy

Jacek Kawalec mierzy się z dorobkiem muzycznym Joe Cockera: chcę, żeby ludzie kojarzyli mnie nie tylko z tego, co robiłem w telewizji, lecz także na estradzie

2017-04-25  |  06:46

Aktor przyznaje, że poprzez projekt ,,Niezapomniany Joe Cocker – Śpiewa Jacek Kawalec” chce oddać hołd wielkiemu mistrzowi ballady, a jednocześnie zaprezentować swoją wersję ponadczasowych przebojów. Jacek Kawalec podchodzi do tego zadania z pokorą i wielkim zaangażowaniem. Nie tylko potrafi odzwierciedlić niuanse brzmieniowe Joe Cockera, lecz także rozumie całą złożoność emocjonalną tej muzyki i znakomicie przekazuje ją podczas występów. Dzięki temu multimedialne show z muzyką na żywo staje się dla odbiorców wielowymiarowym doznaniem artystycznym.

Pierwszy gospodarz kultowego programu „Randka w ciemno”,  aktor teatralny, filmowy i dubbingowy, konferansjer i wokalista. Jacek Kawalec jest artystą wszechstronnym, doskonale sprawdza się w każdej ze swoich ról i ciągle rozwija swoje umiejętności.

– Przez 6 lat co tydzień byłem u ludzi w okienku telewizyjnym i to głównie z tego widzowie mnie kojarzą. Choć nie ukrywam, że wolałbym, żeby pamiętali mnie przede wszystkim z tego, co robiłem w teatrze czy na estradzie, zwłaszcza ostatnio – mówi agencji Newseria Jacek Kawalec, aktor.

A ostatnio aktor zaangażował się w niezwykły projekt muzyczny. Po tym, jak w programie „Twoja twarz brzmi znajomo” mistrzowsko wcielił się w legendarnego Joe Cockera, postanowił pójść za ciosem, nie poprzestał na telewizyjnej wersji wielkich hitów, tylko postanowił zmierzyć się z nimi podczas koncertów na żywo.

Udało mi się z grupą znakomitych muzyków wyprodukować taki 1,5-godzinny koncert największych hitów Joe Cockera. Zaczynamy z tym koncertować, już kilka koncertów mieliśmy, można nas też zobaczyć na YouTube. Kocham te piosenki, które mistrz kiedyś wybrał, bo one zawsze są o czymś, są z niesamowitym przekazem emocjonalnym. I to jest muzyka, z którą się wychowywałem, dlatego bardzo lubię śpiewać takie rzeczy – tłumaczy Jacek Kawalec.

Aktor podkreśla, że udało mu się zaprosić do projektu grupę utalentowanych muzyków, którzy doskonale czują ten klimat.

– Mam naprawdę znakomitych przyjaciół muzyków – w sumie na scenie jest nas 10 osób. Jest basista z Bajmu Artur Daniewski „Blondas”, jest znakomity perkusista Krzyś Patocki, świetny gitarzysta Krzyś Kurzepa, trzy cudowne dziewczyny – Julka Chmielnik, która gra na klawiszach, śpiewa w chórkach i jednocześnie jest moim takim trenerem wokalnym, Edyta Strzycka – świetna, fantastyczna wokalistka, również podobnie jak Julka dyrygent dyplomowany, Dominika Sitarczuk. I jest świetna sekcja dęta, która się przez lata sprawdziła w formacji Blue Café – mówi Jacek Kawalec.

Jest to koncert skierowany do fanów Joe Cockera, którzy nie mają już szansy zobaczyć go na żywo. Jacek Kawalec stara się odzwierciedlić nie tylko charakterystyczną barwę głosu mistrza, lecz także jego osobowość sceniczną.

Absolutnie nie zamierzam rezygnować z mojego pierwszego ukochanego zawodu – aktorstwa. Poniekąd to, co robię w tym projekcie muzycznym, też się z tym zawodem wiąże, ponieważ postanowiłem sobie zagrać postać Joe Cockera. A żeby go zagrać, to trzeba zaśpiewać tak jak on czy w miarę podobnie – podkreśla Jacek Kawalec.

Szczegóły trasy koncertowej można znaleźć na Facebooku na profilu „Joe Cocker – Śpiewa Jacek Kawalec”.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.