Newsy

Jesienią i zimą modne okulary duże w matowych kolorach

2013-12-02  |  06:00

Tegorocznym hitem na sezon jesień-zima w modzie okularowej jest duża tarcza soczewki i delikatne zauszniki. Kobiety powinny postawić na kocie kształty, a mężczyźni na klasyczne z prostą górą frontu.

Okulary to dziś równie istotny dodatek do ubioru, jak obuwie, biżuteria czy torebka. Nowe trendy okularowe pilnie śledzą znani polscy okularnicy m.in. Kuba Wojewódzki, Piotr Najsztub, Tomasz Jacyków czy Nina Terentiew, którzy perfekcyjnie dobierają je do ubioru i zmieniają co jakiś czas na te bardziej modne.

Ci, którzy chcą być na czasie w modzie okularowej w tegorocznym sezonie jesień-zima powinni postawić na dużą tarczę soczewki i delikatne zausznki.

– Jeszcze parę lat temu głównie widzieliśmy na ulicach ludzi w oprawkach wąskich, prostokątnych, z bardzo mocnymi zausznikami – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Zuzanna Krasnodębska, stylistka marki Belutti. – Teraz jest wręcz przeciwnie. Teraz to tarcza soczewki jest dosyć duża, a zauszniki są delikatne.

Do łask wracają także popularne lenonki, czyli okulary, które rozsławił John Lennon. Modne są także te w stylu retro, inspirowane latami 70-tymi. Jeśli natomiast chodzi o kolory to jesienią i zimą powinniśmy zdecydowanie zrezygnować z neonów.

– Bardzo modne są teraz oprawki matowe – wyjaśnia Zuzanna Krasnodębska.

Jednak w tegorocznych propozycjach można znaleźć i takie modele, które mają jeden bardziej mocny akcent np. czerwień czy pomarańcz.

Jak tłumaczy stylistka, nowe trendy okularowe są nieco inne dla kobiet, a inne dla mężczyzn.

– Mężczyźni są jednak bardziej zachowawczy i mniej odważni, więc są to bardziej tradycyjne, klasyczne kształty z prostą górą frontu. Kobiety to zdecydowanie kształty kocie – mówi Zuzanna Krasnodębska.

W Polsce ponad 10 mln osób używa okularów.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Konsument

Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa

Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.

IT i technologie

Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich

Już nie tylko usprawnianie analizy badań obrazowych, ale i na przykład typowanie celów terapeutycznych w chorobach rzadkich to pola, na których w medycynie sprawdza się sztuczna inteligencja. Różne technologie zasilane SI wykorzystuje prawie 80 proc. podmiotów leczniczych, a inwestycja w nie zwraca się średnio w ciągu 14 miesięcy. Wraz z pokoleniową wymianą kadr widać też coraz większe otwieranie się lekarzy na korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji.