Newsy

Joanna Horodyńska: w modzie festiwalowej króluje styl boho, hippie i rock’n’roll

2014-07-08  |  06:50
Choć w każdym sezonie w modzie festiwalowej rządzą inne trendy, to styliści podkreślają, że zawsze warto się inspirować stylem boho, hippie, punk i rock’n’roll. Podstawą każdej stylizacji powinny być wygodne buty – najlepiej trampki, botki lub kalosze. Podczas koncertowego szaleństwa świetnie sprawdzą się kolorowe sukienki, dżinsowe szorty i rozciągnięte T-shirty z etnicznymi motywami. Dopełnieniem każdej stylizacji będą modne dodatki: kapelusze, opaski z kwiatów i bransoletki.

Przede wszystkim muszą być wygodne buty i one niech będą takim punktem wyjścia – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Joanna Horodyńska, stylistka. – Jeśli będą sportowe, to możemy dokooptować każdy inny styl. Żonglowałabym tymi tematami: boho, hippie, punk, rock’n’roll, nie wchodziłabym w żadną elegancję, klasykę. Warto też pokazać ramiona albo nogi. Jeśli mamy jakąś kurtkę puchową, bo jest zimno, to mogą pojawić się nawet szorty z rajstopami. Warstwowość, nakładanie T-shirtów, na to bluzy, jakieś kamizelki, szal, to też się świetnie sprawdzi.

Dziewczyny, które chcą wyróżniać się z tłumu, powinny wybrać luźne sukienki, bluzki z etnicznymi nadrukami, dżinsowe szorty, ogrodniczki i kurtki w stylu bomber. Modnymi dodatkami są torby z frędzlami, opaski ze sztucznych kwiatów i plecione kapelusze. Pasują one zarówno do rockowych stylizacji z podartymi spodniami typu boyfriend i skórzaną kurtką, jak i do hippisowskiej ferii barw.

Nakrycia głowy są genialnym rozwiązaniem: opaski, kapelusze czy berety. To jest coś, co można właśnie założyć na tego rodzaju imprezę, wykorzystując z dżinsowymi szortami, punkowymi butami, parką, rozciągniętym T-shirtem. Do tego świetnie się sprawdzą niewielkie torebki na długich sznurkach albo łańcuszkach. Albo też torebki, które będą takimi nerkami, czyli na pasku. tłumaczy Joanna Horodyńska.

Jeśli chodzi o festiwalową modę dla panów, to najbardziej trendy są T-shirty z hawajskimi fotonadrukami, koszule w kratę i krótkie spodenki. Kolekcja męska to także inspiracje stylem lat 80.: geometryczne wzory i neonowe kolory. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.