Newsy

Joanna Kulig: Ludziom trudno jest wyrażać swoje uczucia. Chowają się za maskami

2016-04-28  |  06:50

Zdaniem Joanny Kulig piosenki Wojciecha Młynarskiego są nadal aktualne mimo upływu lat. Jej najbliższy jest utwór „Kogo udajesz, przyjacielu”, mówiący o maskach, za którymi coraz częściej chowają się ludzie. Aktorka uważa, że ludziom trudno jest mówić o swoich uczuciach, kieruje nimi bowiem strach. Twierdzi też, że w piosence tej widzi samą siebie. 

Aktorka jest jedną z gwiazd spektaklu muzycznego „Róbmy swoje”, wystawianego od 2 kwietnia na deskach Teatru Ateneum. Przedstawienie składa się z piosenek Wojciecha Młynarskiego, zarówno największych szlagierów, jak i utworów mniej znanych szerokiej publiczności. Zdaniem Joanny Kulig piosenki Młynarskiego są wciąż aktualne, choć od powstania niektórych z nich minęło kilkadziesiąt lat. Aktorka uważa także, że każdy człowiek może odnaleźć w nich własne doświadczenia życiowe.

Taki tekst np. „Kogo udajesz, przyjacielu”. „Codziennie, gdy mnie świt obudzi, łeb zmoczę wodą, zjem śniadanie, a potem wbiegnę między ludzi, powraca zaraz to pytanie, może to chora wyobraźnia…” to widzę siebie. Wstaję, pędzę i obserwuje otaczającą nas rzeczywistość – mówi Joanna Kulig agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Aktorka uważa, że utwór „Kogo udajesz, przyjacielu” jest wielowymiarowy i można go różnie interpretować. Sama odnajduje w nim wiele z własnej osobowości i postawy wobec życia.

Na końcu jak go wykonuję, jest taki moment, jakbym do lustra patrzyła i sama sobie zadawała pytanie, czy to może ty czegoś nie udajesz – mówi Joanna Kulig.

Zdaniem aktorki kluczowe jest w nim jednak tytułowe pytanie, które pozostaje uniwersalne nawet dziś. Zdaniem Joanny Kulig współcześni ludzie mają bowiem tendencję do udawania, trudno im wyrażać swoje uczucia wprost.

– Ludzie chowają się za jakimiś maskami, bo się boją. Myślę, że to jest bardzo aktualne, żeby starać się niczego nie udawać albo zadawać sobie pytanie – mówi Joanna Kulig.

W spektaklu „Róbmy swoje” oprócz Joanny Kulig można oglądać także Katarzynę Ucherską, Julię Konarską, Krzysztofa Gosztyłę, Piotra Fronczewskiego, Olgę Sarzyńską, Sebastiana Jasnocha oraz Tomasza Schuchardta.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Joanna Kurowska: W tym kraju aktorzy są na końcu przewodu pokarmowego. Nikt nas nie broni, nie mamy związków zawodowych jak w USA

Aktorka nie szczędzi gorzkich słów pod adresem środowiska polskich filmowców. Jest rozgoryczona tym, że w branży nie można na nikogo liczyć nawet wtedy, kiedy dochodzi do utraty pracy, mobbingu czy nadużyć finansowych. Artyści się nie wspierają, a rywalizacja o role i obawa przed konsekwencjami wyrażania krytyki wobec reżyserów czy producentów powodują, że atmosfera jest niezwykle napięta. Joanna Kurowska zwraca też uwagę na konieczność przeprowadzenia reformy Zawiązku Artystów Scen Polskich. Jej zdaniem to sztuczny twór, który w rzeczywistości nie dba o aktorów, nie broni ich praw i interesów.

Prawo

Coraz więcej rodziców odmawia zaszczepienia dzieci. Statystyki mogłoby poprawić ograniczenie dostępu do żłobków i przedszkoli

W ciągu ostatnich kilku lat liczba uchyleń od szczepień obowiązkowych dzieci i młodzieży zwiększyła się prawie dwukrotnie – z 48,6 tys. w 2019 roku do 87,3 tys. w 2023 roku – wynika z danych NIZP PZH-PIB. W efekcie coraz więcej zapomnianych chorób powraca i rośnie liczba zachorowań m.in. na odrę czy krztusiec. Wraz rosnącym odsetkiem odmów powracają pomysły, by uzależnić od szczepień miejsce w żłobku czy przedszkolu, ale eksperci podkreślają, że potrzebna jest przede wszystkim edukacja rodziców.

Media

Karolina Pilarczyk: W nowym programie każdy z nas potrzebował pomocy medycznej. Ja straciłam kawałeczek palca

Drifterka podkreśla, że niektóre zadania w programie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” były na tyle wymagające, że kończyły się kontuzjami i urazami. Karolina Pilarczyk zaznacza, że największą motywacją była dla niej możliwość zmierzenia się z uznanymi sportowcami, których podziwia od lat. Ma też świadomość, że różni się od pozostałych uczestników formatu, ponieważ jej dyscyplina koncentruje się nie na przygotowaniu fizycznym, ale na umiejętności prowadzenia samochodu wyścigowego, gdzie kluczowe są refleks, panowanie nad emocjami i zdolność do szybkiego podejmowania decyzji.