Newsy

Joanna Przetakiewicz: „Project Runway” zregeneruje polski rynek mody. Moją faworytką jest Liliana

2014-04-11  |  06:50
Mówi:Joanna Przetakiewicz
Funkcja:dyrektor kreatywna domu mody La Mania
  • MP4
  • Jurorka polskiej edycji „Project Runway”, Joanna Przetakiewicz wierzy, że program o młodych projektantach wniesie świeżość do polskiej mody. Uważa, że dzięki niemu powróci dobra polska tradycja projektowania.

    Według Joanny Przetakiewicz, dyrektor kreatywnej domu mody La Mania i jurorki „Project Runway”, program ten może wskrzesić rynek mody, który odwołując się do tradycji, powraca w nowoczesnej formie. Przetakiewicz podkreśla, że moda na polską modę dopiero się zaczyna, a projektanci mają potencjał do tworzenia rzeczy wielkich.
     
    –  Mam nadzieję, że program zregeneruje rynek mody  to, co było kiedyś, czyli naszą polską tradycję materiałów, projektowania, a także wiele da nowym projektantom, młodym adeptom tej sztuki – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle Joanna Przetakiewicz.

    „Project Runway” ma zmotywować przyszłych projektantów i dać im szereg możliwości. Jurorka nie kryje emocji i zaangażowania, które towarzyszą jej podczas kręcenia programu. Przyznaje, że nie potrafi obiektywnie spojrzeć na „Project Runway” i jego uczestników, ponieważ wielu przyszłych projektantów to osobowości nietuzinkowe.

    –  Większość uczestników jest naprawdę urocza, jak np. Maciek albo Jakub. Piotruś to jest taka nasza maskotka. Wszyscy są weseli, mają swój własny charakter i wszyscy bardzo dużo wnoszą do programu. Natomiast zdecydowanie moją faworytką jest Liliana – stwierdza Przetakiewicz.

    Jurorka przyznaje, że zna każdy odcinek na pamięć, a oglądanie zmontowanego materiału przynosi jej wiele pozytywnych emocji. Zapewnia, że finał programu na pewno zaskoczy widzów. Najbliższy odcinek programu w niedzielę o 21.00 w TVN.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Handel

    Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

    Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

    Problemy społeczne

    Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

    W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.