Newsy

Kajetan Góra walczy z rasizmem poprzez kolekcję fryzur. Zainspirowała go Ola Szwed

2014-01-16  |  06:50
Kajetan Góra jest jednym z najpopularniejszych w Polsce stylistów fryzur. Czeszą się u niego gwiazdy, stylizuje fryzury aktorów z Teatru Roma, bierze udział w licznych projektach modowych. W lutym będziemy mogli oglądać efekty jego pracy nad fryzurami ślubnymi. Artysta porusza w sesji tematykę tolerancji i rasizmu, dlatego profesjonalne modelki prezentujące jego pomysły na stylizacje ślubne będą różnych narodowości.
 
– Przy każdej sesji „Kolekcje fryzur ślubnych” poruszam jakąś tematykę. W tamtym roku zająłem się kwestią seksualności, a w tym roku poruszam tematykę rasizmu. Współpracuję z Olą Szwed. Opowiedziała mi wiele historii, które były przykre. Niestety - XXI wiek, ale jednak nie wszyscy poszli do przodu. Dlatego staram się moimi sesjami ślubnymi wspomagać akcję walki z nietolerancją – opowiada agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Kajetan Góra.

Artysta od lat interesuje się modą ślubną, ale planowane przez niego sesje zdjęciowe mają głęboki przekaz. 

– Temat będzie poruszony najprościej, jak można to pokazać. Właśnie najprostszy przekaz jest najsilniejszy. Będzie to zestawienie dwóch osób do zdjęcia, różne kolory skóry i narodowości  – zdradza kulisy sesji Kajetan Góra.

Nie tylko Góra wspiera walkę z nietolerancją i rasizmem. Marka Benetton od lat stawia na modelki i modeli o różnym kolorze skóry. United Colors od Benetton słynie z kampanii zatrudniających ludzi różnych narodowości, którzy mają zwracać uwagę na problemy związane z rasizmem.
 
Kajetan Góra prowadzi własne atelier, sklep i wypożyczalnię peruk. Stylista fryzur współpracuje z Teatrem Roma, gdzie odpowiada za stylizacje aktorów, czesał uczestników The Voice of Poland oraz takie gwiazdy, jak: Edyta Górniak, Natalia Siwiec, Faye Dunaway, Alicja Bachleda-Curuś, Ola Szwed i Katarzyna Zielińska.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.