Newsy

Kajetan Góra walczy z rasizmem poprzez kolekcję fryzur. Zainspirowała go Ola Szwed

2014-01-16  |  06:50
Kajetan Góra jest jednym z najpopularniejszych w Polsce stylistów fryzur. Czeszą się u niego gwiazdy, stylizuje fryzury aktorów z Teatru Roma, bierze udział w licznych projektach modowych. W lutym będziemy mogli oglądać efekty jego pracy nad fryzurami ślubnymi. Artysta porusza w sesji tematykę tolerancji i rasizmu, dlatego profesjonalne modelki prezentujące jego pomysły na stylizacje ślubne będą różnych narodowości.
 
– Przy każdej sesji „Kolekcje fryzur ślubnych” poruszam jakąś tematykę. W tamtym roku zająłem się kwestią seksualności, a w tym roku poruszam tematykę rasizmu. Współpracuję z Olą Szwed. Opowiedziała mi wiele historii, które były przykre. Niestety - XXI wiek, ale jednak nie wszyscy poszli do przodu. Dlatego staram się moimi sesjami ślubnymi wspomagać akcję walki z nietolerancją – opowiada agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Kajetan Góra.

Artysta od lat interesuje się modą ślubną, ale planowane przez niego sesje zdjęciowe mają głęboki przekaz. 

– Temat będzie poruszony najprościej, jak można to pokazać. Właśnie najprostszy przekaz jest najsilniejszy. Będzie to zestawienie dwóch osób do zdjęcia, różne kolory skóry i narodowości  – zdradza kulisy sesji Kajetan Góra.

Nie tylko Góra wspiera walkę z nietolerancją i rasizmem. Marka Benetton od lat stawia na modelki i modeli o różnym kolorze skóry. United Colors od Benetton słynie z kampanii zatrudniających ludzi różnych narodowości, którzy mają zwracać uwagę na problemy związane z rasizmem.
 
Kajetan Góra prowadzi własne atelier, sklep i wypożyczalnię peruk. Stylista fryzur współpracuje z Teatrem Roma, gdzie odpowiada za stylizacje aktorów, czesał uczestników The Voice of Poland oraz takie gwiazdy, jak: Edyta Górniak, Natalia Siwiec, Faye Dunaway, Alicja Bachleda-Curuś, Ola Szwed i Katarzyna Zielińska.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.