Newsy

Omenaa Mensah: Uczenie tolerancji w sposób twardy nigdy nie daje odpowiednich efektów. Trzeba to robić w sposób lekki i zabawny

2019-10-01  |  06:13

Dziennikarka podkreśla, że Polacy często nie szanują prawa innych do tego, by móc myśleć inaczej, czuć inaczej i zachowywać się według swoich zasad. Ona sama nie raz spotkała się z dyskryminacją z powodu swojego pochodzenia i oryginalnego typu urody. Prezenterka ma nadzieję, że sztuka „Czarno to widzę, czyli posortowani, pomieszani”, której powstanie zainicjowała, otworzy oczy hejterom, ksenofobom i rasistom oraz zmusi ich do zastanowienia się nad swoimi relacjami z otoczeniem.

Omenaa Mensah nie ma wątpliwości, że trzeba walczyć z tego typu postawami i nastrojami, bo z roku na rok one narastają w naszym kraju i stają się coraz większym problemem.

– W Polsce niestety mamy do czynienia z brakiem tolerancji na różnym polu: na tle rasowym, religijnym, inwalidzi są na przykład objęci brakiem tolerancji przez osoby zdrowe, więc tych objawów i przejawów braku tolerancji w naszym kraju jest bardzo dużo. I mam wrażenie, że w ostatnich miesiącach, a nawet latach jest tego coraz więcej. Tym bardziej uważam, że jest to ważne, żeby o tym mówić i najlepiej jak się to robi w sposób lekki, zabawny, bo uczenie tolerancji w sposób twardy nigdy nie daje odpowiednich efektów – mówi agencji Newseria Lifestyle Omenaa Mensah.

Dlatego też Omenaa Mensah postanowiła wyprodukować sztukę „Czarno to widzę, czyli posortowani, pomieszani”, której bohaterzy diametralnie się od siebie różnią. Jest wśród nich transseksualista, kobieta jeżdżąca na wózku inwalidzkim, Turek, który jest katolikiem i kocha Polskę, ciemnoskóra dziewczyna, a także skrajny nacjonalista i ksenofob.

– Premiera sztuki będzie 23 stycznia 2020 roku, więc się teraz wszystkimi siłami zbieramy, żeby wypełnić ten termin. Będziemy grali przez 2020 rok w Polsce, m.in. Oświęcim, Sosnowiec, natomiast później jedziemy już w świat, czyli Nowy Jork, również Londyn, Düsseldorf, Dublin, także w Holandii zagramy, jeszcze nie mamy dokładnej lokalizacji, ale też tam zagramy w tym bardzo tolerancyjnym kraju. Natomiast premiera jest w Warszawie w Domu Kultury Świt – mówi Omenaa Mensah.

Praca nad produkcją sztuki pochłania prezenterce sporo czasu. Ale jednocześnie stara się ona nie zaniedbywać projektów realizowanych na rzecz swojej fundacji.

– Po pierwsze, plan jest taki, żeby w przyszłym roku zakończyć budowę szkoły w Ghanie. Żeby to zrobić, to oczywiście gros środków pewnie będzie pochodzić ze spektaklu. Natomiast wcześniej mam 19 października wielki bal Miss Polonia i Omenaa Foundation z wielką aukcją z takimi pięknymi kobietami, które miały tytuł Miss Polonii w Polsce, ale również Miss World ma przylecieć do nas, piękna Vanessa Ponce de Leon – Meksykanka. Później mamy premierę limitowanej serii koszul projektu Macieja Zienia – zapowiada Omenaa Mensah.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.