Newsy

Weronika Marczuk chce przekonać Polki do zakładania własnych przedsiębiorstw

2014-09-17  |  06:45

Weronika Marczuk zachęca kobiety do przedsiębiorczości. Jej zdaniem wielu Polkom brakuje odwagi, by  założyć własny biznes. Pomóc im ma spotkanie z kobietami, które odniosły sukces na tym polu i mogą zainspirować inne panie do działania. W ostatni weekend września fundacja Weroniki Marczuk Z nadzieją organizuje warsztaty, których celem jest wspieranie kobiet w rozwoju zawodowym i zachęcanie do zakładania własnego przedsiębiorstwa. Gwiazdą spotkania będzie Julia Krysztofiak-Szopa.

Zdaniem Weroniki Marczuk w kobietach drzemie ogromny potencjał biznesowy, jednak większość z nich boi się podjąć ryzyka założenia własnej firmy lub sięgnięcia po kierownicze stanowisko. Gwiazda uważa, że kobietom tym potrzebne jest wsparcie ze strony innych pań, które odważyły się zaryzykować i odniosły sukces. Dlatego też jej fundacja Z nadzieją” organizuje warsztat coachingowy dla kobiet Od inspiracji do realizacji, czyli z sukcesem ci do twarzy. Jego uczestniczki będą miały szanse odkryć swój potencjał, nabrać umiejętności nawiązywania pozytywnych relacji ze współpracownikami, kontrahentami i klientami oraz poznać kobiety, które zdradzą swoje sposoby na osiągnięcie zawodowego sukcesu 

Mężczyźni nas za wiele nie pokrzepią w tym zakresie, pewnie tak to już jest. Myślę, że dla każdej z nas jest ważne, żeby inna kobieta mogła być przykładem, inspiracją, a przede wszystkim dobrą duszą – mówi Weronika Marczuk w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Gwiazdą spotkania będzie Julia Krysztofiak-Szopa, która pomaga przedsiębiorcom z całego świata stawiać pierwsze kroki w Dolinie Krzemowej. Sama jest przedsiębiorcą, prowadzi własny start-up Wellfitting, jest też założycielką portalu Balkonetka.pl. Podczas warsztatów Od inspiracji do realizacji, czyli z sukcesem ci do twarzy podzieli się z uczestniczkami swoimi doświadczeniami i wiedzą z zakresu prowadzenia biznesu.

Jest niesamowita w ogóle jako kobieta, jako przedsiębiorca, jako matka. Udało nam się ją umówić, żeby przyjechała do nas i żeby naszym kobietom opowiedziała o tym, jak przełamać swoje bariery, jak uwierzyć w to, że można w ogóle rozpocząć w każdej chwili swój własny biznes, oraz o tym, jak to się robi w zasięgu międzynarodowym – mówi Weronika Marczuk.

Szkolenie poprowadzi Anna Szapert, coach i edukatorka zajmująca się m.in. treningiem kompetencji komunikacyjnych i interpersonalnych. Warsztaty odbędą się w dniach 27-28 września.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Ochrona środowiska

Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.