Newsy

Katarzyna Dziurska: Lada dzień muszę zrobić porządki w szafie. Emilian mnie bardzo goni do tego, bo moja garderoba wygląda jak jedno wielkie pobojowisko

2019-03-06  |  06:11

Instruktorka fitness przyznaje, że porządkowanie garderoby nie należy do jej ulubionych zajęć, ale co jakiś czas musi zmierzyć się z tym zadaniem. Szczególnie zachęca ją do tego partner – Emilian Gankowski. Niepotrzebnych ubrań nigdy nie wyrzuca, tylko pakuje w worki i oddaje potrzebującym.

Katarzyna Dziurska zdradza, że gruntowane wiosenne porządki w garderobie jeszcze przed nią. Co prawda nadmiar obowiązków zawodowych spowodował, że tu i ówdzie zebrała się sterta ubrań, ale przy najbliższej okazji wszystko wróci do normy.

– Emilian mnie bardzo goni, bo jak wchodzi do mojej garderoby, to jest jedno wielkie pobojowisko, a nie garderoba dziewczyny, więc lada dzień muszę zrobić taki porządek. Zresztą, co jakiś czas robię takie przewertowanie ubrań. Rzeczy, które się jeszcze nadają, nie sprzedaję, tylko raczej oddaję potrzebującym – mówi agencji Newseria Lifestyle Katarzyna Dziurska.

Instruktorka fitness podkreśla, że nie przywiązuje się do ubrań i często wymienia garderobę. Niepotrzebne ubrania, buty czy dodatki nie trafiają jednak na śmietnik, ale do osób, które w jakiś sposób mogą je jeszcze wykorzystać.

– Razem z Emilianem mamy właśnie kilka worków do oddania, więc jak najbardziej robimy co jakiś czas takie czystki i na pewno jest wtedy luźniej w domu i dużo czyściej – mówi Katarzyna Dziurska.

Para pochłonięta jest treningami do nowego tanecznego show Dwójki „Dance, dance, dance”.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Teatr

Handel

Proekologiczne oczekiwania konsumentów zmieniają politykę firm. Widać to zwłaszcza w internetowym handlu

Co piąty Polak dba o środowisko i myśli o ekologii – wynika z badania Open Research, które pokazuje też, że społeczna świadomość związana z ekologią rośnie. Także podczas zakupów – według danych podawanych przez DS Smith, ponad 46 proc. Polaków zastanawia się, co zrobi z opakowaniem po zakupionym produkcie, a 50 proc. z nich wybiera wyłącznie opakowania, które można później poddać recyklingowi. Eksperci wskazują, że tzw. zielony e-commerce to w tej chwili jeden z najważniejszych trendów w internetowym handlu, ale z biegiem czasu ekologia będzie mieć rosnący wpływ na politykę firm niemal z każdej branży. Wymuszą to właśnie stale rosnące oczekiwania konsumentów w zakresie  ochrony środowiska i klimatu. 

Handel

WWF: Bojkot oleju palmowego nie ma sensu. Nie da się go zastąpić innym tłuszczem bez generowania jeszcze większych szkód środowiskowych

Tylko w 2020 roku, w wyniku świadomych podpaleń i wycinki pod niecertyfikowane uprawy palm oleistych, zniknęło 4,2 mln ha lasów deszczowych – podaje organizacja Global Forest Watch. Produkcja oleju palmowego, który jest z nich wytwarzany, generuje olbrzymie problemy społeczne i środowiskowe w globalnej skali. Mimo to – jak wskazuje WWF – jego bojkot nie ma sensu, ponieważ obecnie tego surowca nie da się zastąpić żadnym innym bez generowania jeszcze większych szkód środowiskowych. W przypadku zamienników takich jak olej słonecznikowy czy rzepakowy powierzchnia pod ich uprawy musiałaby wzrosnąć czterokrotnie, co powodowałoby jeszcze większą destrukcję ekosystemów. Zamiast bojkotować, konsumenci mogą jednak świadomie wybierać produkty zawierające taki olej palmowy, który pochodzi w 100 proc. z certyfikowanych, zrównoważonych upraw.