Newsy

Katarzyna Glinka: Na Runmageddonie mogłam się jak małe dziecko wytaplać w błocie po uszy. To świetna forma aktywności

2018-10-18  |  06:16

Aktorka ukończyła wyjątkowo trudny Runmageddon Kaukaz, w którym musiała po raz pierwszy sprawdzić się w warunkach wysokogórskich. Gwiazda uważa, że tego rodzaju imprezy biegowe to nie tylko świetna forma aktywności fizycznej, lecz także okazja do przezwyciężenia swoich słabości i barier psychicznych. Przyznaje też, że podczas biegu odczuwa niemal dziecięcą radość oraz satysfakcję z pokonywania kolejnych przeszkód.

Runmageddon to największy cykl ekstremalnych biegów z przeszkodami w Polsce, odbywający się kilka razy w roku w różnych lokalizacjach. Jego uczestnicy muszą pokonać trasę o dystansie 3, 6,12 lub 21 km, stanowiącą prawdziwy tor przeszkód – biegacze zmuszani są do wspinaczki, czołgania się pod zasiekami z drutu kolczastego, przepływania naturalnych zbiorników wodnych, skakania z dużych wysokości, a nawet walki z ogniem. Na każdej z tras, zależnie od dystansu, zawodników czeka minimum 15, 30, 50 i 70 przeszkód. Według organizatorów w 2017 roku w Runmageddonie wzięło udział łącznie 60 tys. osób.

Ci, którzy się w to wkręcają, pokonują je kilka razy w roku, widzę, jak bardzo się w to wkręcają, jak bardzo przynosi im to radość, jaką dużą satysfakcję z tego, że są w tej społeczności i że wspólnie pokonują przeszkody – mówi Katarzyna Glinka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Po raz pierwszy aktorka wystartowała w Runmageddonie wiosną tego roku. Otrzymała taką propozycję jako ambasadorka marki Renault Polska, która po raz drugi została partnerem Runmageddonu. Gwiazda od wielu lat uprawia bieganie, choć na znacznie krótszych dystansach i nie na torze przeszkód. Zgodziła się, licząc na ciekawą przygodę, nie ukrywa jednak, że nie była psychicznie przygotowana na to, co ją czekało.

Chyba nie do końca wiedziałam, czym to jest. Wcześniej niewiele, przyznam szczerze, słyszałam o tym biegu i było to dla mnie ogromne zaskoczenie, że jest tyle przeszkód i one właśnie tak wyglądają, natomiast przeżyłam ogromną radość, ogromną ekscytację – mówi Katarzyna Glinka.

Aktorka uważa, że brak przygotowania psychicznego wyszedł jej na dobre. Dzięki temu nie nastawiała się na ekstremalnie trudne przeżycia, lecz mierzyła się z nimi na bieżąco, głębiej przeżywając każdą chwilę. Aktorka nie ukrywa, że odczuwała jednocześnie niemal dziecięcą radość i satysfakcję po pokonaniu kolejnych przeszkód. Jej zdaniem Runmageddon to nie tylko świetny rodzaj aktywności fizycznej, lecz także okazja do pokonywania własnych słabości i barier psychicznych.

To była ogromna przyjemność, mega radość, dzika satysfakcja, kiedy mi się udawało, a jednocześnie fajne przeżycie, kiedy jak dziecko mogłam się wytaplać w błocie po uszy – mówi Katarzyna Glinka.

W październiku aktorka uczestniczyła w Runmageddonie Kaukaz. Było to wyjątkowe wyzwanie, zawodnicy musieli się bowiem sprawdzić w wyjątkowo trudnych warunkach wysokogórskich. Zdaniem aktorki jedną z największych zalet imprez organizowanych pod szyldem Runmageddonu jest niemal całkowity brak rywalizacji – uczestnicy nastawieni wyłącznie na zdobywanie medali należą bowiem do rzadkości. Większość zawodników stara się pomagać sobie nawzajem, nawet jeśli poznali się dopiero na trasie biegu.

–  Ostatnio jak biegłam w Warszawie, to po prostu obce dziewczyny podstawiały mi ręce: „Dawaj, wskakuj do góry”, podnosiły mi zasieki, żebym się nie podrapała czy sobie czegoś nie zrobiła. To jest fantastyczne, bo na co dzień mam wrażenie, że są takie czasy, że się trochę odsuwamy od siebie i każdy jest bardzo indywidualną jednostką – mówi Katarzyna Glinka.

Aktorka uważa, że tego rodzaju zjednoczenie w obliczu trudności to kwintesencja filozofii Runmageddonu. Jej zdaniem bieg ten najlepiej podejmować właśnie w towarzystwie np. partnera życiowego, kolegów czy koleżanek z pracy.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edyta Herbuś: Rozmawiałam z produkcją na temat mojej ewentualnej roli w „Tańcu z gwiazdami”. Wierzę, że stworzą taką, która będzie dla mnie inspirująca

Tancerka przyznaje, że kiedy dostała propozycję udziału w ostatniej edycji „Tańca z gwiazdami”, to choć miała apetyt na powrót do tej produkcji, po rozważeniu wszystkich za i przeciw jednak ją odrzuciła. Z jednej strony miała już inne zobowiązania zawodowe, a z drugiej – zależało jej na tym, by powrócić do show nie tylko w charakterze instruktorki, ale zaprezentować się widzom z nieco innej strony. Edyta Herbuś wierzy, że w przyszłości program przejdzie pewną metamorfozę i znajdzie się w nim rola skrojona właśnie dla niej. Nie ukrywa też, że ta edycja wyjątkowo przyciągnęła jej uwagę, bo skupiła bardzo charyzmatycznych uczestników.

Prawo

Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w produkcję muzyczną. Artyści i odbiorcy chcą jasnego oznaczania utworów generowanych przez takie narzędzia

Dziesięciokrotny wzrost przychodów rynku sztucznej inteligencji w tworzeniu muzyki przewidują analitycy w ciągu najbliższych 10 lat. Wokół tematu narasta coraz więcej kontrowersji, związanych m.in. z uczeniem się algorytmów na już skomponowanych dziełach czy wykorzystywania głosów wokalistów do tworzenia coverów śpiewanych przez SI. Jednocześnie ponad jedna trzecia muzyków przyznaje już, że wspierali się w swojej pracy sztuczną inteligencją. Artyści oczekują jednak jasno wytyczonych ram regulacyjnych dla tego typu narzędzi. Przede wszystkim miałyby one dotyczyć zgód na wykorzystanie własności intelektualnej i wyraźnego oznaczania muzyki komponowanej przez SI.

Handel

Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa

Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.