Newsy

Katarzyna Olubińska o swojej książce: gwiazdy z niezwykłą radością zgadzały się rozmawiać o Bogu

2017-03-29  |  06:45

Gwiazda TVN wydała książkę, w której rozmawia ze znanymi osobami o ich podejściu do duchowości i religii. Wśród bohaterów publikacji „Bóg w wielkim mieście” znaleźli się m.in. Marika, Wojciech Modest Amaro, Maciej Musiał i Marcin Gortat. Dziennikarka twierdzi, że większość gwiazd chętnie zgadzała się na szczere, niemal intymne wywiady.

Katarzyna Olubińska od siedmiu lat przeprowadza wywiady z gwiazdami na potrzeby programu Dzień Dobry TVN. Od stycznia 2015 roku prowadzi także bloga o nazwie Bóg w wielkim mieście. Założyła go po tym, jak odnalazła Boga i przewartościowała swoje dotychczasowe życie. Pisze na nim o swoich doświadczeniach religijnych oraz wierze w Boga w świecie show-biznesu. Chce w ten sposób przełamać stereotypowe postrzeganie osób wierzących i praktykujących przez Polaków.

– Ktoś, kto wierzy, to dziewczyna pobożna w rozciągniętym swetrze na kolanach na grochu. Nie, to są ludzie piękni, odważni, którzy mają piękne rodziny, piękne pasje i oni to łączą z wiarą. Chciałam piękno tego świata pokazać – mówi dziennikarka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Blog został bardzo dobrze przyjęty przez internautów i jest obecnie bardzo popularny tylko na Facebooku ma ponad 25 tys. fanów. Wielu jego czytelników sugerowało Katarzynie Olubińskiej zrobienie kolejnego kroku, czyli napisanie książki o podobnej tematyce. Nakłaniali ją do tego również przyjaciele, a nawet niektóre wydawnictwa. Dziennikarka podkreśla, że od momentu podjęcia decyzji o wydaniu książki miała ogromne wsparcie ze strony współpracowników, m.in. grafików i fotografów.

– To jest jakieś porozumienie talentów, pasji, marzeń, coś niesamowitego i po dwóch latach od powstania bloga jest ta książka. Podobna najbardziej wiosenna książka tego sezonu mówi Katarzyna Olubińska.

Książka jest po części zapisem rozmów, jakie dziennikarka odbyła z gwiazdami m.in. Agnieszką Cegielską, Wojciechem Modestem Amaro, Kamilem Pawelskim, Mariką oraz Tomaszem Schuchardtem. Olubińska podkreśla, że odczuwa wobec swoich rozmówców wdzięczność i wzruszenie, rozmowy te były bowiem niezwykle intymne i szczere. Nie ukrywa, że kilka gwiazd odmówiło jej wywiadu, twierdząc, że w danym momencie swojego życia nie są gotowe na takie zwierzenia.

– Ale gwiazdy rzeczywiście wręcz z taką wielką radością się zgadzały i mówiły: „No w końcu, w końcu nie będą mnie pytać o diety, pieniądze, miłości, tylko będę mu mogła opowiedzieć o tym, co jest dla mnie najbardziej ważne, o wierze, o Panu Bogu” – mówi dziennikarka.

Książka ukazała się w marcu nakładem wydawnictwa WAM.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.