Mówi: | Justyna Żerańska |
Funkcja: | specjalista ds. informacji technologiczno-naukowej |
Firma: | Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris |
Kosmetyki ekologiczne coraz częściej wybierane przez Polki
– W Polsce nie do końca rozumiemy, czym są kosmetyki ekologiczne. Często mianem kosmetyków eko nazywane są kosmetyki, które po prostu zawierają surowce pochodzenia roślinnego. Wszystko wynika z braku definicji prawnej na temat tego, czym jest kosmetyk ekologiczny – zauważa Justyna Żerańska, specjalista ds. informacji technologiczno-naukowej z Laboratorium Dr Irena Eris.
Coraz częściej na sklepowych półkach pojawiają się kosmetyki z informacją, że badania nad ich recepturą trwały dziesiątki lat i produkty te zostały opatentowane. Są to często kosmetyki bardzo nowoczesne i zaawansowane technologicznie.
– Najczęściej w takich produktach pojawiają się peptydy. Na początku były to peptydy o działaniu przeciwstarzeniowym, natomiast obecnie pojawiają się peptydy o działaniu przeciwbakteryjnym i antycellulitowym – podkreśla specjalistka Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris.
Trend high-tech jest już coraz bardziej widoczny, podobnie jak multifunkcyjność kosmetyków.
– Mamy jeden produkt, który zaspokaja potrzebę naszej skóry całkowicie. Przykładem takich produktów mogą być BB kremy – wyjaśnia Justyna Żerańska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Są to produkty, które łączą funkcje zarówno kremu, jak i podkładu, ponieważ zawierają w swoim składzie pigmenty, które wyrównują koloryt skóry. Ponadto taki produkt nawilża, natłuszcza oraz chroni przed promieniowaniem UV.
Czytaj także
- 2025-04-23: Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system
- 2025-04-28: Wiktor Dyduła: Produkcja płyt i nagrywanie teledysków są niezwykle kosztowne. Jeśli nie ma pomocy wytwórni fonograficznej, można założyć zbiórkę na ten cel
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
- 2024-09-18: Część kosmetyków może być groźna dla kobiet w ciąży. Zwiększają ryzyko nadciśnienia
- 2024-08-23: Paulina Sykut-Jeżyna: W czasie urlopu przez dwa tygodnie się nie malowałam. Bardzo lubię chodzić bez makijażu, ale moja praca go wymaga
- 2024-08-14: Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.