Newsy

Kosmetyki ekologiczne coraz częściej wybierane przez Polki

2013-12-05  |  07:00
Mówi:Justyna Żerańska
Funkcja:specjalista ds. informacji technologiczno-naukowej
Firma:Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris
  • MP4
  • Producenci co roku wprowadzają na rynek innowacyjne rozwiązania. Polki chętnie z nich korzystają, nawet jeśli nowoczesne kosmetyki są droższe od tradycyjnych. Dziś najmocniejszym trendem w kosmetologii jest m.in. trend ekologiczny.

    – W Polsce nie do końca rozumiemy, czym są kosmetyki ekologiczne. Często mianem kosmetyków eko nazywane są kosmetyki, które po prostu zawierają surowce pochodzenia roślinnego. Wszystko wynika z braku definicji prawnej na temat tego, czym jest kosmetyk ekologiczny – zauważa Justyna Żerańska, specjalista ds. informacji technologiczno-naukowej z Laboratorium Dr Irena Eris.

    Coraz częściej na sklepowych półkach pojawiają się kosmetyki z informacją, że badania nad ich recepturą trwały dziesiątki lat i produkty te zostały opatentowane. Są to często kosmetyki bardzo nowoczesne i zaawansowane technologicznie.

    – Najczęściej w takich produktach pojawiają się peptydy. Na początku były to peptydy o działaniu przeciwstarzeniowym, natomiast obecnie pojawiają się peptydy o działaniu przeciwbakteryjnym i antycellulitowym – podkreśla specjalistka Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris.

    Trend high-tech jest już coraz bardziej widoczny, podobnie jak multifunkcyjność kosmetyków.

    – Mamy jeden produkt, który zaspokaja potrzebę naszej skóry całkowicie. Przykładem takich produktów mogą być BB kremy – wyjaśnia Justyna Żerańska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Są to produkty, które łączą funkcje zarówno kremu, jak i podkładu, ponieważ zawierają w swoim składzie pigmenty, które wyrównują koloryt skóry. Ponadto taki produkt nawilża, natłuszcza oraz chroni przed promieniowaniem UV.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Moda

    Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

    Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

    Konsument

    Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

    Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

    Żywienie

    Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

    Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.