Newsy

Kremy pielęgnacyjne działające jak fluid podbijają światowe rynki kosmetyczne

2014-05-09  |  06:30

Kremy, które pielęgnują skórę i jednocześnie spełniają funkcję fluidu, odnoszą sukcesy na rynku kosmetycznym. Oszczędzają one czas w trakcie wykonywania makijażu i korygują niedoskonałości. Każdy z nich przeznaczony jest do innego rodzaju cery.

Kremy 2 w 1 zdobywają uznanie wśród pań na całym świecie. Koncerny kosmetyczne opracowują coraz nowsze linie z wieloma właściwościami: nawilżającymi, maskującymi zmarszczki, chroniące przed promieniami UV, a także do różnego rodzaju cery.

 – Na początku były kremy BB. Kolejnym etapem są kremy CC. Mają lekką konsystencję, łatwo się rozprowadzają na twarzy, dopasowują się kolorytem do koloru skóry – wyjaśnia Agnieszka Kamila Nierychlewska z firmy Eveline, która w swojej ofercie ma takie kremy. 

Kremy CC (Color Control Cream) różnią się od kremów BB (Blemish Balm) tym, że bardziej korygują niedoskonałości skóry, a także pobudzają jej regenerację. Mają też lżejszą konsystencję. Wskazane są dla osób, które borykają się z problemami cery naczynkowej i trądzikowej, jak również z cieniami pod oczami i przebarwieniami.

Krem typu CC zawiera drobinki, ciemne mikrogranulki, które są niewyczuwalne dla dłoni, ale już po aplikacji na skórze mamy kolor brązującego fluidu, który ma lekką konsystencję i nie zatyka porów – tłumaczy agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Agnieszka Kamila Nierychlewska.

Na rynkach zagranicznych dostępne są także kremy DD (Dynamic Do All). Przeznaczone są do cery dojrzałej, ponieważ mają właściwości redukujące zmarszczki i skutecznie je zakrywają. Zawierają m.in. proteiny sojowe i antyoksydanty. Z kolei węgierska marka Omorovicza niedawno wypuściła na rynek kremy EE (Elemental Emulsion). Jak zapewniają producenci, krem ma przede wszystkim za zadanie idealnie dopasowywać się do cery, nawilżać i matować jednocześnie.

Kremy wielofunkcyjne były znane już w latach 50. Te z grupy BB opracowała niemiecka dermatolog Christine Schrammek dla osób po zabiegach laserowych i peelingach. Chciała, aby pacjenci mieli produkt, który działa jak fluid, zakrywając zaczerwienia, a jednocześnie ma właściwości pielęgnacyjne, czyli łagodzi podrażnienia i stany zapalne. W latach 90. masowo zaczęły ich używać Japonki i Koreanki, które spopularyzowały kremy BB na skalę światową. W USA w 2011 r. wartość sprzedaży kremów BB wynosiła 2 mln dolarów, a w 2012 już 23,7 mln dolarów.
 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Problemy społeczne

Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.