Newsy

Ludwik Borkowski: mam już swoich faworytów drugiej edycji "Azja Express"

2017-05-26  |  06:50

Aktor zamierza oglądać kolejną edycję "Azja Express". Ma nadzieję, że uda mu się spotkać z niektórymi uczestnikami reality show i wymienić doświadczeniami. Twierdzi też, że ma już swoich faworytów.

Pierwszą edycję programu "Azja Express" można było oglądać na antenie stacji TVN jesienią 2016 roku. W wyścigu po Tajlandii, Laosie, Wietnamie i Kambodży wzięło udział osiem par, zwycięstwo przypadło jednak Ludwikowi Borkowskiemu i Michałowi Żurawskiemu. Wiosną tego roku ruszyły zdjęcia do kolejnej odsłony podróżniczego reality show. Borkowski twierdzi, że w miarę możliwości będzie oglądał nowe odcinki programu.

Nie wiem jak wyjdzie z czasem, ale na pewno chce oglądać, ponieważ jakby nie było, korci zobaczyć co ich tam spotkało, co im wychowawcy na koloniach sprawili – mówi aktor agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Uczestnicy pierwszej edycji reality show spędzili w Azji cztery tygodnie. Ich celem było pokonanie wyznaczonej trasy jak najszybciej przy budżecie wielkości dolara dziennie, oraz wykonanie wcześniej nie znanych zadań. Ludwik Borkowski ten pobyt w Azji określa jako kolonie, podczas których wychowawcy organizowali uczestnikom gry i zabawy. Podkreśla jednak, że wyjazd nie przypominał w niczym wycieczki turystycznej, podczas której głównie podziwia się piękne krajobrazy.

 My przyjechaliśmy zryci jak konie po westernie. Byliśmy wykończeni, ja przez miesiąc dochodziłem do siebie i schodziłem z tej adrenaliny i musiałem wrócić do codziennej działalności mówi aktor.

W nowej edycji podróżniczego reality show ponownie wystąpi osiem par. Wśród uczestników znajdują się m.in. Joanna Przetakiewicz, Łukasz Jakóbiak, Marta Wierzbicka, Tymon Tymański i Dorota Gardias. Ludwik Borkowski nie ukrywa, że ma już swoich faworytów, nie chce jednak zdradzać komu zamierza kibicować.

Jestem ciekaw, co ich spotkało. No i zobaczyć te przestrzenie, w których oni byli. Mam nadzieję, że potem uda się z niektórymi pogadać, jak to było mówi aktor.

Uczestnicy drugiej edycji "Azja Express" tym razem brali udział w wyścigu po Indiach.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.

Muzyka

Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytmnbluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.

Farmacja

Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.