Newsy

Małgorzata Rozenek: Trudno mi pogodzić się z tym, że są rejony na świecie, gdzie dzieci nie mają zapewnionych podstawowych dóbr i beztroskiego dzieciństwa

2019-11-06  |  06:27

Prezenterka podkreśla, że Omenaa Mensah nie musiała jej długo przekonywać do zaangażowania się w projekty, które mają pomóc dzieciom ulicy w Ghanie. Małgorzata Rozenek chętnie bierze udział w akcjach charytatywnych, ponieważ jako matce los najmłodszych nie jest jej obojętny. Zależy jej miedzy innymi na tym, by dzieci z ubogich rejonów świata miały szansę na edukację, która ułatwi im start w dorosłe życie.

– To wielki zaszczyt móc wziąć udział w akcji Omeny. Od jakiegoś czasu z ogromnym podziwem obserwuję to, co robi dla najbiedniejszych dzieci, dla dzieci ulicy w Ghanie. Szkoła na ponad 200 uczniów, którzy nigdy nie mieliby szansy, żeby rozpocząć edukację, gdyby nie fundacja Omeny. To jest niewiarygodna rzecz od siebie dana światu. Widząc, jak wiele dobrego Omenaa robi, chcesz być częścią tego pozytywnego projektu – mówi agencji Newseria Lifestyle Małgorzata Rozenek.

Gwiazda TVN podkreśla, że los ubogich i pokrzywdzonych dzieci nie jest jej obojętny. Jej zdaniem obowiązkiem dorosłych jest zapewnienie im niezbędnego minimum do życia, nauki i rozwoju. Nie wszędzie jednak są ku temu warunki. Są na świecie miejsca, gdzie nieletni muszą pracować niemal tak samo ciężko jak ich rodzice, a i tak brakuje pieniędzy na jedzenie czy podstawowe środki czystości.

– Jestem mamą dwójki dzieci, tym bardziej jest mi bardzo trudno pogodzić się z tym, że są rejony na świecie, gdzie dzieci nie mają zapewnionych podstawowych dóbr takich, jak prawo do edukacji, prawo do zdrowia i beztroskiego dzieciństwa. W Ghanie nigdy jeszcze nie byłam, ale jesteśmy umówione z Omeną, że na pewno niedługo taką podróż odbędziemy – mówi Małgorzata Rozenek.

Prezenterka tłumaczy, że dla dzieci z ubogich rejonów każda złotówka ma ogromne znaczenie. Są one niezwykle wdzięczne za najmniejszy nawet gest i przejaw sympatii. Dlatego tak bardzo potrzeba ludzi o otwartych sercach.

To, co uderza mnie, jak obserwuję i oglądam relacje czy zdjęcia z tamtego miejsca, to to, że te dzieci, które mają tak niewiarygodnie trudny początek w porównaniu do naszych w Polsce, mimo to są tak pięknie uśmiechnięte i serce rośnie, kiedy wiesz, że możesz zrobić cokolwiek, co pomoże im w życiu – mówi.

Małgorzata Rozenek wzięła udział między innymi w sesji specjalnej edycji koszul zaprojektowanych przez Macieja Zienia. Dochód z ich sprzedaży zostanie przeznaczony właśnie na dokończenie budowy szkoły w Ghanie.

– Omenaa już po raz kolejny organizuje licytację koszul i bardzo się cieszę, że udało mi się uczestniczyć w tej pięknej akcji. Oprócz mnie udział w sesji wzięła aktualna Miss Świata, aktualna Miss Polonia i oczywiście Omenaa. Hasło tej akcji brzmi „Piękna z Przesłaniem”. Każda z nas jest inna, każda z nas reprezentuje inny typ kobiecości, ale każda z nas chce pomagać i dla każdej z nas ta pomoc charytatywna jest bardzo ważna – mówi Małgorzata Rozenek.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.