Mówi: | Mariola Bojarska-Ferenc |
Funkcja: | gimnastyczka artystyczna i trenerka fitness |
Mariola Bojarska-Ferenc: Ania Lewandowska przejmie po mnie pałeczkę. Jestem nią zachwycona
– Skoro na tapecie pojawiła się Ania Lewandowska postanowiłam z nią zrobić rozmowę i jestem nią zachwycona. To dziewczyna o dużej wiedzy, szalenie skromna, zdająca sobie sprawę z tego, że warto się uczyć, podpytująca. Myślę, że to jest taka osoba, która na pewno zrobi w tym kraju bardzo dużo dla młodych osób, czyli przejmie po mnie pałeczkę – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Mariola Bojarska-Ferenc, gimnastyczka artystyczna i trenerka fitness.
Zdaniem Marioli Bojarskiej-Ferenc coraz więcej osób chce robić karierę w tym zawodzie, ale wiele z nich podąża drogą na skróty.
– Nigdy nie będę wspierała osób, w których jest fałsz, w których jest jakaś niedoskonałość. Nie może osoba, która nie jest dietetykiem, która nie skończyła Akademii Wychowania Fizycznego, która nie jest psychologiem, udawać, że nim jest i edukować innych ludzi. Jest to po prostu zwykłe oszustwo. Chciałabym, żeby zawód trenera w tym kraju był postrzegany bardzo poważnie. Ponieważ on jest na pograniczu medycyny – ocenia Mariola Bojarska-Ferenc.
Obecnie Mariola Bojarska-Ferenc pracuje z dojrzałymi kobietami. Przygotowuje dla nich odpowiednie zestawy ćwiczeń, dzieli się swoją wiedzą i wspiera psychologicznie. Mimo wieloletniego doświadczenia, trenerka fitness wciąż podnosi swoje kwalifikacje. Tego oczekuje też od swoich potencjalnych następców.
– Co roku coś się zmienia i trzeba korygować swoje informacje na temat różnych ćwiczeń, na temat właśnie sposobu jedzenia, ustawienia ciała. I to jest niezwykle ważne. Odkrywam ciągle nowe postacie: jest Piotr Kaczmarek, który ze mną ćwiczył, cudowny trener o niezwykłych umiejętnościach, jest Agnieszka Krysińska. Z przyjemnością promuję wszystkich młodych ludzi, którzy są wykształceni i którzy są mądrzy – mówi Mariola Bojarska-Ferenc.
Bojarska-Ferenc krytykuje natomiast metody stosowane przez Ewę Chodakowską i jak niejednokrotnie podkreślała w wywiadach, jest zdumiona jej popularnością i renomą trenerki wszystkich Polaków.
– Taka sława nie świadczy w ogóle o umiejętnościach. Ktoś, kto jest sławny, wcale nie znaczy, że jest dobry. Niech sobie będzie sławny, ale ja w ogóle nie chcę się z tym identyfikować, bo dla mnie poniżające jest w ogóle to, że muszę się na ten temat wypowiadać i spinać się z ludźmi, którzy mnie kompletnie nie interesują – podsumowuje Mariola Bojarska-Ferenc.
Czytaj także
- 2025-06-05: Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet
- 2025-05-27: Doda: Udało mi się całkowicie zwalczyć przyczynę Hashimoto, a nie tylko skutki tej choroby. Nadal będę się dzielić moimi doświadczeniami i nie dam się zastraszyć
- 2025-03-12: Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską
- 2025-03-04: Anna Dec: Za mówienie kontrowersyjnych rzeczy byłam karcona w szkole przez rówieśników. Teraz w pracy jestem za to doceniana
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2024-12-23: Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
- 2024-12-09: Podejście do przemocy wobec dzieci się zmienia, ale wciąż dużo jest do zrobienia. Trwają prace nad uszczelnieniem przepisów
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
- 2025-01-20: Joanna Kurowska: W tym kraju aktorzy są na końcu przewodu pokarmowego. Nikt nas nie broni, nie mamy związków zawodowych jak w USA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.