Newsy

Alicja Resich-Modlińska: poziom polskiego dziennikarstwa poprawia się

2013-11-08  |  11:15

Zdaniem Alicji Resich-Modlińskiej w ostatnich latach znacznie poprawił się poziom polskiego dziennikarstwa. Jak przyznaje wciąż jednak zdarzają się dziennikarze zupełnie nieprzygotowani. Co ciekawe, zajmują oni nawet wysokie stanowiska w mediach.

– Uważam, że dziennikarze są coraz lepsi. Kiedyś nie było takich dziedzin dziennikarstwa, które dzisiaj święcą triumfy. W latach 80-tych czy nawet 90-tych dziennikarstwo polityczne było raczkującą dziedziną. Wywiady robiło się w sposób nudny i stereotypowy. Dzisiaj mamy wielu znakomitych specjalistów – mówi Alicja Resich-Modlińska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Prezenterka przyznaje, że zdarzają się przypadki, kiedy dziennikarz przychodzi na wywiad zupełnie nieprzygotowany. Czasami są to przedstawiciele czołowych mediów.

 – Ku mojemu zdumieniu i przerażeniu ci dziennikarze zajmują ważne funkcje w mediach, a przychodzą na wywiad i np. mój życiorys znają mniej więcej tylko od 15 lat. Czyli nie znają najważniejszych kart mojej historii i chcą przeprowadzić wywiad, więc to nie jest dobre. Mają wiarę w to, że jak się pośmieje i zada jakieś niby podchwytliwe pytanie, to będzie fajnie – dodaje dziennikarka.

Alicja Resich-Modlińską prowadziła jeden z pierwszych talk-show w Polsce  "Wieczór z Alicją". Współpracowała m. in. z Polsatem, RTL7, TVP2 oraz magazynami Elle, Sukces, Uroda. Była także redaktor naczelną dwutygodnika „Gala”.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.