Newsy

Anna Kalczyńska: W Polsce pogardliwie mówi się o telewizji śniadaniowej. Ja bym tego nie wartościowała

2015-09-17  |  06:55

W telewizji śniadaniowej można dotknąć równie ważnych tematów, jak w newsach uważa Anna Kalczyńska. Prezenterka „Dzień Dobry TVN” twierdzi, że w Polsce niesłusznie traktuje się telewizję śniadaniową pogardliwie. Jej zdaniem w porannym magazynie prowadzi się równie istotne rozmowy, co w programach newsowych, choć używa się innego języka.

Anna Kalczyńska przez dwanaście lat swojej kariery zawodowej związana była ze stacją TVN24. Była współautorką i prezenterką magazynu „Studio Europa”, reporterką i prezenterką serwisów informacyjnych oraz współprowadzącą magazyn „Polska i Świat”. Nie ukrywa, że telewizję newsową uważa za sól dziennikarstwa i szczyt tego, co można osiągnąć w tym zawodzie. Daleka jest jednak od negatywnej oceny telewizji śniadaniowej, w której obecnie pracuje.

– W Polsce tak pogardliwie się o niej mówi. A prawda jest taka, że tu są bardzo podobne i bardzo serio rozmowy o życiu i społeczeństwie, też można dotknąć ważnych rzeczy, choć mówi się o nich trochę innym językiem, mniej publicystycznym, mniej politycznym. Bardzo to jest wszystko istotne, więc ja bym tego tak nie wartościowała mówi Anna Kalczyńska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle. 

We wrześniu 2014 roku Anna Kalczyńska dołączyła do grona prezenterów porannego magazynu „Dzień Dobry TVN”. Zastąpiła w tej roli Jolantę Pieńkowską, która przeniosła się do TVN24 BiŚ, by poprowadzić program „Świat”. Partnerem Anny Kalczyńskiej został Robert Kantereit. Prezenterka twierdzi, że nigdy nie starała się upodobnić do swojej poprzedniczki ani się z nią nie porównywała.

– Mam wrażenie, że Robert trochę był inny ze mną. To jest kwestia osobowości, byłam zupełnie kimś innym niż Jola. Chciałam dać temu programowi to, co wydaje mi się najwartościowsze, ale nigdy nie myślałam o tym, że zastępuję Jolantę, co muszę zrobić inaczej, lepiej, co gorzej mi wychodzi – mówi Anna Kalczyńska.

Prezenterka prowadzi codzienne wydania magazynu „Dzień Dobry TVN”. Od września 2015 roku jej partnerem jest Jarosław Kuźniar, były dziennikarz TVN24.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Ochrona środowiska

Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.