Newsy

Anna Kalczyńska: W Polsce pogardliwie mówi się o telewizji śniadaniowej. Ja bym tego nie wartościowała

2015-09-17  |  06:55

W telewizji śniadaniowej można dotknąć równie ważnych tematów, jak w newsach uważa Anna Kalczyńska. Prezenterka „Dzień Dobry TVN” twierdzi, że w Polsce niesłusznie traktuje się telewizję śniadaniową pogardliwie. Jej zdaniem w porannym magazynie prowadzi się równie istotne rozmowy, co w programach newsowych, choć używa się innego języka.

Anna Kalczyńska przez dwanaście lat swojej kariery zawodowej związana była ze stacją TVN24. Była współautorką i prezenterką magazynu „Studio Europa”, reporterką i prezenterką serwisów informacyjnych oraz współprowadzącą magazyn „Polska i Świat”. Nie ukrywa, że telewizję newsową uważa za sól dziennikarstwa i szczyt tego, co można osiągnąć w tym zawodzie. Daleka jest jednak od negatywnej oceny telewizji śniadaniowej, w której obecnie pracuje.

– W Polsce tak pogardliwie się o niej mówi. A prawda jest taka, że tu są bardzo podobne i bardzo serio rozmowy o życiu i społeczeństwie, też można dotknąć ważnych rzeczy, choć mówi się o nich trochę innym językiem, mniej publicystycznym, mniej politycznym. Bardzo to jest wszystko istotne, więc ja bym tego tak nie wartościowała mówi Anna Kalczyńska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle. 

We wrześniu 2014 roku Anna Kalczyńska dołączyła do grona prezenterów porannego magazynu „Dzień Dobry TVN”. Zastąpiła w tej roli Jolantę Pieńkowską, która przeniosła się do TVN24 BiŚ, by poprowadzić program „Świat”. Partnerem Anny Kalczyńskiej został Robert Kantereit. Prezenterka twierdzi, że nigdy nie starała się upodobnić do swojej poprzedniczki ani się z nią nie porównywała.

– Mam wrażenie, że Robert trochę był inny ze mną. To jest kwestia osobowości, byłam zupełnie kimś innym niż Jola. Chciałam dać temu programowi to, co wydaje mi się najwartościowsze, ale nigdy nie myślałam o tym, że zastępuję Jolantę, co muszę zrobić inaczej, lepiej, co gorzej mi wychodzi – mówi Anna Kalczyńska.

Prezenterka prowadzi codzienne wydania magazynu „Dzień Dobry TVN”. Od września 2015 roku jej partnerem jest Jarosław Kuźniar, były dziennikarz TVN24.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.