Newsy

Cezary Żak zaskoczony umiejętnościami uczestników programu „The Brain. Genialny umysł”

2017-03-10  |  06:45

Aktor jest zachwycony nadzwyczajnymi umiejętnościami uczestników programu „The Brain. Genialny umysł”. Twierdzi, że w każdym odcinku zadziwiają go możliwości ludzkiego umysłu.

„The Brain. Genialny umysł” to nowy program telewizji Polsat, którego uczestnicy odznaczają się nieprzeciętnymi zdolnościami umysłowymi. Są wśród nich osoby o wybitnej pamięci, zdolnościach matematycznych lub niezwykle rozwiniętych zmysłach powonienia bądź słuchu. Gospodarzem programu jest znany dziennikarz sportowy Jerzy Mielewski, w jury zasiadają natomiast Cezary Żak, Anita Sokołowska, Mariusz Pudzianowski i dr Mateusz Gola.

– Cechą charakterystyczną jest wielka ciekawość. Oglądamy tych ludzi i otwieramy coraz szerzej oczy, co potrafi ludzki mózg. Mam nadzieję, że będę oglądał jeszcze wiele razy i robił zdziwioną minę – mówi Cezary Żak agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

W każdym z ośmiu zaplanowanych odcinków występuje pięciu zawodników. Zwycięzca odcinka otrzymuje nagrodę pieniężną. O tym, kto wygrywa, decyduje nie tylko jury, lecz także zgromadzona w studiu publiczność. Dlatego Cezary Żak nie obawia się odpowiedzialności związanej z funkcją jurora.

–  To nie ode mnie zależy ich wynik, tak naprawdę publiczność w studiu decyduje o tym, kto wygrał, ja mogę tylko podpowiadać – mówi aktor.

Zaangażowanie na planie programu „The Brain. Genialny umysł” nie oznacza, że Cezary Żak ograniczył pracę aktora. Wciąż współpracuje z kilkoma warszawskimi teatrami, m.in. Och-Teatrem, gdzie występuje w spektaklu „Zemsta”. Gra także w kilku przedstawieniach wyjazdowych, z którymi podróżuje po całej Polsce.

– Teraz jest nowa premiera w Teatrze 6. piętro – „Ożenek”, bardzo liczę na to przedstawienie, bo to jest arcydzieło literackie – mówi Cezary Żak.

Liczne badania pokazują, że Polacy coraz chętniej korzystają z ambitnej rozrywki, m.in. teatru. Według sondażu marki Groupon 50 proc. Polaków uważa, że teatr rozwija i poszerza horyzonty, a 28 proc. ogląda spektakle kilka razy w roku. W przypadku wielu teatrów bilety wyprzedawane są na wiele tygodni przed przedstawieniem. Zdaniem Cezarego Żaka Polacy mogą w ten sposób poszukiwać nowych form obcowania ze sztuką.

– Może ludzie się trochę znudzili telewizją, może chcą zobaczyć aktora na żywo, może chcą zobaczyć swoich ulubieńców serialowych na żywo, pewnie wszystko na raz – mówi aktor.

Cezary Żak twierdzi, że ma dużo szczęścia, gra bowiem w spektaklach cieszących się dużą popularnością. Występuje więc przed pełną widownią, zarówno w Warszawie, jak i w mniejszych miejscowościach.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.