Newsy

Francuski magazyn „Madame Figaro” uznał Joannę Przetakiewicz za jedną z najbardziej kreatywnych kobiet biznesu w Polsce

2014-12-19  |  07:00

Joanna Przetakiewicz została doceniona przez francuską prasę. Właścicielka domu mody La Mania została bohaterką artykułu o przedsiębiorczych Polkach na łamach magazynu „Madame Figaro”. Francuscy dziennikarze wyróżnili Przetakiewicz nie tylko za jej talent do projektowania, lecz także zdolności biznesowe i upór w dążeniu do celu.

W jednym z ostatnich numerów magazynu „Madame Figaro” – jednego z największych francuskich magazynów dla kobiet – ukazał się obszerny artykuł o przedsiębiorczych Polkach, które świetnie radzą sobie w świecie biznesu i polityki. Bohaterkami materiału były dr Irena Eris, Wanda Nowicka, Henryka Bochniarz, Joanna Mucha i Joanna Przetakiewicz. Zdaniem francuskiego magazynu są one najbardziej przedsiębiorczymi i kreatywnymi kobietami biznesu w Polsce.

Właścicielka domu mody La Mania przyznaje, że wywiad przeprowadzony przez paryskich dziennikarzy i towarzysząca mu krótka sesja zdjęciowa były dla niej wielką przyjemnością.

Dziennikarze, którzy przyjechali z „Madame Figaro” są bardzo doświadczonymi i niezwykle inteligentnymi dziennikarzami, więc nie zadawali pytań, które się wiecznie powtarzają we wszystkich wywiadach. Rozmowa odbywał się na wariackich papierach, ponieważ przyleciałam, musiałam później iść wieczorem na ważną imprezę, w związku z tym wszystko się odbywało podczas czesania, malowania, w jakimś obłędzie, ale uśmialiśmy się tak bardzo i mieliśmy świetne humory podczas całego wywiadu – mówi Joanna Przetakiewicz w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Zdaniem francuskiego magazynu o sukcesie Przetakiewicz zadecydował nie tylko talent do projektowania, lecz także zdolności biznesowe. Dziennikarze „Madame Figaro” docenili także jej konsekwencję i upór w dążeniu do celu. Joanna Przetakiewicz w cztery lata zdołała bowiem stworzyć od podstaw i wypromować, także na arenie międzynarodowej, modową markę La Mania.

Pierwszy butik został otwarty w Galerii Mokotów we wrześniu 2010 roku. Dzisiaj polska marka obecna jest w domach handlowych w Londynie, Mediolanie i Kijowie. Joanna Przetakiewicz jest też właścicielką kilku restauracji oraz założycielką sieci klinik stomatologicznych. Pod koniec listopada portal Gazeta.pl uznał ją za jedną z pięciu najbardziej wpływowych Polek. Joanna Przetakiewicz zapewnia jednak, że mimo dotychczasowych osiągnięć nie zamierza spoczywać na laurach.

Na pewno czuję się kobietą pewną siebie i znającą swoją wartość. Dumną ze swoich synów, swojej kariery i swojej firmy. Na pewno jestem kobietą, która jest bardzo usatysfakcjonowana, ale jeszcze daleka droga przede mną. Bo właśnie o to chodzi, żeby cały się uczyć, żeby cały czas dążyć do celu, żeby nie spoczywać na laurach – podkreśla Joanna Przetakiewicz.

Właścicielka La Manii stara się także wspierać inne kobiety w Polsce. Jedną z jej inicjatyw jest pomoc i aktywizacja kobiet w rejonach dotkniętych największym bezrobociem w kraju, m.in. w Świdnicy. Joanna Przetakiewicz kibicuje wszystkim zdolnym Polkom, które chcą rozwijać się i działać w biznesie. Należy do nich także jej była współpracownica Magdalena Butrym. Po trzech latach projektowania dla La Manii Butrym zdecydowała się uniezależnić i stworzyć własną, imienną markę. Jej kolekcja jesień-zima 2014/2015 wzbudziła zachwyt krytyków mody i dziennikarzy modowych.

Bardzo jej kibicuję, bo Magda jest bardzo zdolną projektantką, świetną dziewczyną. Życzę jej wszystkiego najlepszego. Mam swoją bardzo określoną linię, DNA swojej firmy, ona ma inną i super. Bo właśnie o to chodzi, żeby się różnić od siebie – mówi Joanna Przetakiewicz.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.