Newsy

Joanna Przetakiewicz: „Project Runway” zregeneruje polski rynek mody. Moją faworytką jest Liliana

2014-04-11  |  06:50
Mówi:Joanna Przetakiewicz
Funkcja:dyrektor kreatywna domu mody La Mania
  • MP4
  • Jurorka polskiej edycji „Project Runway”, Joanna Przetakiewicz wierzy, że program o młodych projektantach wniesie świeżość do polskiej mody. Uważa, że dzięki niemu powróci dobra polska tradycja projektowania.

    Według Joanny Przetakiewicz, dyrektor kreatywnej domu mody La Mania i jurorki „Project Runway”, program ten może wskrzesić rynek mody, który odwołując się do tradycji, powraca w nowoczesnej formie. Przetakiewicz podkreśla, że moda na polską modę dopiero się zaczyna, a projektanci mają potencjał do tworzenia rzeczy wielkich.
     
    –  Mam nadzieję, że program zregeneruje rynek mody  to, co było kiedyś, czyli naszą polską tradycję materiałów, projektowania, a także wiele da nowym projektantom, młodym adeptom tej sztuki – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle Joanna Przetakiewicz.

    „Project Runway” ma zmotywować przyszłych projektantów i dać im szereg możliwości. Jurorka nie kryje emocji i zaangażowania, które towarzyszą jej podczas kręcenia programu. Przyznaje, że nie potrafi obiektywnie spojrzeć na „Project Runway” i jego uczestników, ponieważ wielu przyszłych projektantów to osobowości nietuzinkowe.

    –  Większość uczestników jest naprawdę urocza, jak np. Maciek albo Jakub. Piotruś to jest taka nasza maskotka. Wszyscy są weseli, mają swój własny charakter i wszyscy bardzo dużo wnoszą do programu. Natomiast zdecydowanie moją faworytką jest Liliana – stwierdza Przetakiewicz.

    Jurorka przyznaje, że zna każdy odcinek na pamięć, a oglądanie zmontowanego materiału przynosi jej wiele pozytywnych emocji. Zapewnia, że finał programu na pewno zaskoczy widzów. Najbliższy odcinek programu w niedzielę o 21.00 w TVN.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

    Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

    Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

    Dom i ogród

    Handel

    Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

    W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

    Moda

    Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

    Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.