Newsy

Czarne garnitury są już niemodne. Zastępują je ciemnoniebieskie, granatowe i grafitowe

2015-07-27  |  06:45

Czarne garnitury, którym przed laty nadano status niezwykle eleganckich i idealnych na każdą okazję, teraz są zdecydowanie niemodne – uważają styliści. Czerń lepiej zastąpić eleganckim granatem lub grafitem, które doskonale sprawdzą się w stylizacjach do pracy. Zarówno marynarka, jak i spodnie powinny być dopasowane do sylwetki. Garnitur nie może być kupowany na wyrost.

Mężczyźni często wkładają czarny garnitur na każdą okazję. Mówią, że czarny jest najbardziej poważnym i daje przewagę negocjacyjną. Przyjęło się, że jest to kolor najbardziej odpowiedni na każdą okazją, a to nie jest prawdą. Jest to kolor trudny, zarezerwowany na wieczór i na specjalne okazje – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marek Buczyński z Buczyński Individual Tailoring.

Dlatego też styliści radzą, by czarne garnitury odłożyć do szafy, a z puli dostępnych kolorów wybrać takie, które będą adekwatne do miejsca i sytuacji.

Garnitur powinien być dobierany do konkretnych okazji i pór dnia. Młodym panom, którzy dopiero wchodzą w wiek garniturowy, czyli są to zazwyczaj panowie, którzy kończą studia i zastanawiają się nad tym, jaki garnitur zakupić jako pierwszy, proponujemy, żeby był to garnitur w kolorze granatowym – radzi Marek Buczyński.

Kolor granatowy i ciemnoniebieski dobrze się prezentuje zarówno w świetle dziennym, jak i wieczorowym. Dodaje szyku i lekkości, zwłaszcza gdy jest zestawiony z jasnym, wąskim krawatem.

Kolor granatowy jest trochę mniej oficjalny, natomiast bardzo twarzowy i elegancki. Świetnie komponuje się z różnymi kolorami koszul – białą, błękitną, różową czy fioletową dla odważnych panów. Jeżeli nie jest zbyt jasny, może być traktowany również jako wieczorowy – tłumaczy Marek Buczyński.

Marek Buczyński podkreśla, że drugim dość uniwersalnym kolorem garnituru pasującym do każdego mężczyzny jest grafit.

Jest to garnitur bardziej biurowy. Nadaje się do wszelkich oficjalnych spotkań z klientami, na rozmowę o pracę. A jeżeli ktoś chciałby zainwestować trochę więcej pieniędzy, to proponowałbym jeszcze zakup zestawu, czyli innego koloru marynarki i spodni. Najbardziej klasyczny zestaw, tzw. klubowy, to granatowa marynarka i szare spodnie – mówi Marek Buczyński.

Panowie nie powinni kupować garnituru pierwszego z brzegu. Trzeba przymierzyć kilka fasonów, by wybrać ten najbardziej odpowiedni. Marynarki muszą być dobrze skrojone, taliowane i jednorzędowe, natomiast spodnie – najlepiej ołówkowe w kant. Wyszczuplają i modelują męską sylwetkę.

Trzeba również pamiętać o kolorze butów. Wieczorem powinien to być kolor czarny, w ciągu dnia można pozwolić sobie na kolor brązowy, oczywiście pamiętając, że nie wszędzie. Prawnicy korporacyjni, doradcy, konsultanci mają określony dress code, powinien to być zawsze elegancki garnitur z czarnymi butami – tłumaczy Marek Buczyński.

Styliści radzą też, by do garnituru w żadnym wypadku nie zakładać koszuli z krótkim rękawem. Spod marynarki powinny być delikatnie widoczne mankiety. Na specjalne okazje trzeba dobrać do nich stylowe spinki.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.