Mówi: | Kamil Pawelski |
Funkcja: | Ekskluzywny Menel |
Ekskluzywny Menel: Uważam się za zadbanego mężczyznę. Mój styl określiłbym jako niechlujstwo kontrolowane
Bloger uważa, że dbanie o siebie nie musi pochłaniać dużo czasu – on sam potrzebuje tylko 40 minut, by przygotować się do wyjścia. Według Ekskluzywnego Menela polscy mężczyźni coraz bardziej dbają o siebie. Jego zdaniem jest to efekt zmiany sposobu myślenia o męskości oraz większej liczby kosmetyków stworzonych specjalnie dla panów.
Kamil Pawelski powszechnie znany jest jako Ekskluzywny Menel. Nazwa ta pochodzi od bloga, który prowadzi.
– Dla mnie Ekskluzywny Menel to gra słów – te kontrastujące ze sobą wyrazy pokazują mój styl. Nie noszę się bardzo elegancko, ale też nie jestem bardzo menelski w tym wszystkim. To jest trochę takiego niechlujstwa kontrolowanego, ale wszystko to jest też taką zabawą i czymś, co wbija się w głowę, jak ktoś to usłyszy – mówi Kamil Pawelski.
Bloger uważa, że mężczyźni w Polsce przykładają coraz większą wagę do wyglądu. Dotyczy to nie tylko modnego stroju, lecz także codziennej pielęgnacji. Kamil Pawelski widzi to, obserwując ulice polskich miast, a także dzięki pytaniom, które otrzymuje od czytelników swojego bloga. Jego zdaniem wynika to z zmiany znaczenia męskości we współczesnym świecie – mężczyźni przestają utożsamiać dbałość o siebie z brakiem męskości.
– Zakopanie stereotypów, które panowały i panują jeszcze w pewnym stopniu w ocenie mężczyzn, że pielęgnacja mężczyzn np. kończy się tylko na Warsie. Coraz mniej mężczyzn tak na to patrzy – mówi Kamil Pawelski agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Bloger uważa, że każdy mężczyzna powinien ustalić własną, indywidualną granicę w dbaniu o siebie. Dla niego tą granicą jest poczucie czystości, zarówno ciała, jak i ubrania. Dla innych dbanie o siebie może jednak obejmować także regularne wizyty w salonie kosmetycznym. Pawelski jest zdania, że dbanie o siebie nie wymaga używania dużej liczby kosmetyków – on sam stosuje tylko te, które uważa za niezbędne, ani zbyt wiele czasu.
– Potrzebuję ok. 40 minut od momentu wstania do momentu wyjścia z domu, łącznie z prysznicem i ubraniem się. Wiadomo, że raz na jakiś czas pozwolę sobie na pójście do fryzjera czy barbera i myślę, że ten czas wtedy jest trochę dłuższy, ale takie normalne szybkie wyjście, czy to na spotkanie, czy to na jakiś lunch to jest maksymalnie 40 minut – mówi Kamil Pawelski.
Bloger nie sprzeciwia się także operacjom plastycznym czy zabiegom medycyny estetycznej. Jego zdaniem każdy ma prawo sam decydować o tym, jak dba o siebie i czy chce sięgać po tak inwazyjne metody poprawiania wyglądu. On sam uważa, że siwe włosy i zmarszczki dodają mężczyźnie uroku, rozumie jednak pragnienie walki z upływającym czasem.
– Myślę, że jestem jednym z zadbanych mężczyzn, natomiast staram się zachować w tym wszystkim granice, bo wierzę, że złoty środek, czyli takie zachowanie balansu we wszystkim, m.in. też w dbaniu o siebie, jest niezbędny, aby nie zwariować – mówi Kamil Pawelski.
Bloger jest także zdania, że marki kosmetyczne powinny bardziej otwierać się na mężczyzn i tworzyć kosmetyki wyłącznie dla nich, a nie tylko męskie wersje damskich linii. Dlatego zgodził się zostać ambasadorem nowej polskiej marki kosmetycznej ZEW, produkującej naturalne kosmetyki do pielęgnacji na bazie węgla drzewnego. Produkty te przeznaczone są wyłącznie dla panów.
Czytaj także
- 2025-05-26: Dyrektywa o przejrzystości płac zmniejszy lukę płacową między kobietami a mężczyznami. Obniży za to skłonność pracodawców do podwyżek
- 2025-03-25: Katarzyna Dowbor: Od 30 lat uczę się pielęgnacji ogrodu. Zieleń wycisza, uspokaja i ja to uwielbiam
- 2025-02-05: Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami
- 2024-10-18: Stereotypy społeczne sprawiają, że mężczyznom trudno szukać pomocy w depresji. W zdrowiu i edukacji ich sytuacja jest trudniejsza niż kobiet
- 2024-09-30: Mężczyźni w Polsce żyją średnio siedem lat krócej niż kobiety. Różnica ta należy do najwyższych w UE
- 2024-09-26: Magda Bereda: Udział w „Tańcu z gwiazdami” to był ciężki czas. Nie mam do nikogo żadnego żalu za oceny, choć czasami były za bardzo krytyczne
- 2024-08-23: Paulina Sykut-Jeżyna: W czasie urlopu przez dwa tygodnie się nie malowałam. Bardzo lubię chodzić bez makijażu, ale moja praca go wymaga
- 2024-08-08: Polki dość późno zaczynają myśleć o swojej niezależności finansowej na emeryturze. Nie mają konkretnie zdefiniowanych celów związanych z oszczędzaniem
- 2024-02-21: Joanna Trzepiecińska i Tomasz Dedek znowu małżeństwem. Aktorzy grają parę w spektaklu „Jak Zabłocki na mydle”
- 2024-02-23: Polski rynek IT cierpi na niedobór specjalistów od cyberbezpieczeństwa. Podnoszenie kompetencji cyfrowych kobiet mogłoby częściowo zaradzić tym brakom
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Qczaj: Na drogach szybkiego ruchu lubię mocniej wcisnąć pedał gazu. Niebawem planuję też zrobić prawo jazdy na motocykl
Trener podkreśla, że decyzja o zrobieniu prawa jazdy była jedną z najlepszych w jego życiu. Teraz, kiedy odpowiedni dokument ma już w kieszeni, z ogromną przyjemnością wsiada za kierownicę i mknie przed siebie. Najbardziej lubi drogi szybkiego ruchu, bo tam może mocniej wcisnąć pedał gazu. W innych okolicznościach jednak jeździ z dużą rozwagą, dostosowując prędkość do warunków panujących na jezdni. Qczaj zdradza też, że kolejnym krokiem będzie kurs na prawo jazdy na motocykl.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Edukacja
Polki coraz bardziej świadomie podchodzą do profilaktyki nowotworów piersi. Wciąż jednak blisko połowa się nie bada

Profilaktyka raka piersi przestaje być dla Polek źródłem lęku i tematem tabu. Coraz częściej motywacją do wykonania badań jest odpowiedzialność za siebie i bliskich – wynika z najnowszego badania Maison & Partners dla Henkel Polska. 36 proc. kobiet jako motywację wskazało rekomendacje lekarskie, a 30 proc. – potrzebę dbania o swój organizm. Mimo że około 40 proc. kobiet w wieku 20–60 lat bada się regularnie, wykonując badania palpacyjne czy USG, podobny odsetek nie bada się wcale, a co piąta deklaruje, że w ogóle nie interesuje się tym tematem.