Mówi: | Kamil Pawelski |
Funkcja: | Ekskluzywny Menel |
Ekskluzywny Menel: Uważam się za zadbanego mężczyznę. Mój styl określiłbym jako niechlujstwo kontrolowane
Bloger uważa, że dbanie o siebie nie musi pochłaniać dużo czasu – on sam potrzebuje tylko 40 minut, by przygotować się do wyjścia. Według Ekskluzywnego Menela polscy mężczyźni coraz bardziej dbają o siebie. Jego zdaniem jest to efekt zmiany sposobu myślenia o męskości oraz większej liczby kosmetyków stworzonych specjalnie dla panów.
Kamil Pawelski powszechnie znany jest jako Ekskluzywny Menel. Nazwa ta pochodzi od bloga, który prowadzi.
– Dla mnie Ekskluzywny Menel to gra słów – te kontrastujące ze sobą wyrazy pokazują mój styl. Nie noszę się bardzo elegancko, ale też nie jestem bardzo menelski w tym wszystkim. To jest trochę takiego niechlujstwa kontrolowanego, ale wszystko to jest też taką zabawą i czymś, co wbija się w głowę, jak ktoś to usłyszy – mówi Kamil Pawelski.
Bloger uważa, że mężczyźni w Polsce przykładają coraz większą wagę do wyglądu. Dotyczy to nie tylko modnego stroju, lecz także codziennej pielęgnacji. Kamil Pawelski widzi to, obserwując ulice polskich miast, a także dzięki pytaniom, które otrzymuje od czytelników swojego bloga. Jego zdaniem wynika to z zmiany znaczenia męskości we współczesnym świecie – mężczyźni przestają utożsamiać dbałość o siebie z brakiem męskości.
– Zakopanie stereotypów, które panowały i panują jeszcze w pewnym stopniu w ocenie mężczyzn, że pielęgnacja mężczyzn np. kończy się tylko na Warsie. Coraz mniej mężczyzn tak na to patrzy – mówi Kamil Pawelski agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Bloger uważa, że każdy mężczyzna powinien ustalić własną, indywidualną granicę w dbaniu o siebie. Dla niego tą granicą jest poczucie czystości, zarówno ciała, jak i ubrania. Dla innych dbanie o siebie może jednak obejmować także regularne wizyty w salonie kosmetycznym. Pawelski jest zdania, że dbanie o siebie nie wymaga używania dużej liczby kosmetyków – on sam stosuje tylko te, które uważa za niezbędne, ani zbyt wiele czasu.
– Potrzebuję ok. 40 minut od momentu wstania do momentu wyjścia z domu, łącznie z prysznicem i ubraniem się. Wiadomo, że raz na jakiś czas pozwolę sobie na pójście do fryzjera czy barbera i myślę, że ten czas wtedy jest trochę dłuższy, ale takie normalne szybkie wyjście, czy to na spotkanie, czy to na jakiś lunch to jest maksymalnie 40 minut – mówi Kamil Pawelski.
Bloger nie sprzeciwia się także operacjom plastycznym czy zabiegom medycyny estetycznej. Jego zdaniem każdy ma prawo sam decydować o tym, jak dba o siebie i czy chce sięgać po tak inwazyjne metody poprawiania wyglądu. On sam uważa, że siwe włosy i zmarszczki dodają mężczyźnie uroku, rozumie jednak pragnienie walki z upływającym czasem.
– Myślę, że jestem jednym z zadbanych mężczyzn, natomiast staram się zachować w tym wszystkim granice, bo wierzę, że złoty środek, czyli takie zachowanie balansu we wszystkim, m.in. też w dbaniu o siebie, jest niezbędny, aby nie zwariować – mówi Kamil Pawelski.
Bloger jest także zdania, że marki kosmetyczne powinny bardziej otwierać się na mężczyzn i tworzyć kosmetyki wyłącznie dla nich, a nie tylko męskie wersje damskich linii. Dlatego zgodził się zostać ambasadorem nowej polskiej marki kosmetycznej ZEW, produkującej naturalne kosmetyki do pielęgnacji na bazie węgla drzewnego. Produkty te przeznaczone są wyłącznie dla panów.
Czytaj także
- 2024-10-18: Stereotypy społeczne sprawiają, że mężczyznom trudno szukać pomocy w depresji. W zdrowiu i edukacji ich sytuacja jest trudniejsza niż kobiet
- 2024-09-30: Mężczyźni w Polsce żyją średnio siedem lat krócej niż kobiety. Różnica ta należy do najwyższych w UE
- 2024-09-26: Magda Bereda: Udział w „Tańcu z gwiazdami” to był ciężki czas. Nie mam do nikogo żadnego żalu za oceny, choć czasami były za bardzo krytyczne
- 2024-08-23: Paulina Sykut-Jeżyna: W czasie urlopu przez dwa tygodnie się nie malowałam. Bardzo lubię chodzić bez makijażu, ale moja praca go wymaga
- 2024-08-08: Polki dość późno zaczynają myśleć o swojej niezależności finansowej na emeryturze. Nie mają konkretnie zdefiniowanych celów związanych z oszczędzaniem
- 2024-02-21: Joanna Trzepiecińska i Tomasz Dedek znowu małżeństwem. Aktorzy grają parę w spektaklu „Jak Zabłocki na mydle”
- 2024-02-23: Polski rynek IT cierpi na niedobór specjalistów od cyberbezpieczeństwa. Podnoszenie kompetencji cyfrowych kobiet mogłoby częściowo zaradzić tym brakom
- 2023-11-03: Prezes BGK: Współpraca kobiet i mężczyzn daje wartościowe projekty. Zamiast dyskutować o różnicach, trzeba je wykorzystać
- 2023-04-20: Ewa Kasprzyk: Lubię siebie i akceptuję taką, jaka jestem. Mam w życiu inne priorytety niż robienie sobie sześciopaku
- 2023-05-19: Adrianna Palka: Jeśli dokonujemy korekcji twarzy, to znaczy, że mamy kompleksy. Jesteśmy sami dla siebie idealni, jeżeli siebie akceptujemy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.