Newsy

Gokarty i paintball zamiast imprezy klubowej – Polacy polubili oryginalne sposoby na wieczory kawalerskie

2015-07-20  |  06:30

Tradycyjne wieczory kawalerskie w klubie cieszą się coraz mniejszą popularnością wśród Polaków. Panowie wolą bardziej oryginalny sposób na pożegnanie kawalerskiego stanu. Na czasie są rozgrywki paintballowe, wyścigi gokartów i sporty ekstremalne. Podobne rozrywki coraz częściej wybierają też na wieczór panieński przyszłe panny młode.

Jeszcze do niedawna w Polsce obowiązywał jeden schemat wieczoru kawalerskiego: impreza w pubie lub klubie, z dużą ilością alkoholu, a często także z udziałem tancerki erotycznej. Obecnie panowie preferują bardziej oryginalne formy spędzenia ostatniej kawalerskiej imprezy. Chcą, by miała ona wyjątkowy przebieg i na długo zapisała się w pamięci przyszłego pana młodego i jego gości. Dużą popularnością cieszą się zwłaszcza rozgrywki paintballowe.

– Mężczyźni lubią postrzelać, lubią adrenalinę. Jest to połączenie sportu z czymś fajnym, a przy tym okazja do spróbowania czegoś nowego. To jest coś takiego, co zawsze sprawia przyjemność i mężczyźni lubią takie rzeczy – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Piotr Kucharek z firmy PrezentMarzeń.com.

Bardzo często rozgrywki paintballowe są częścią wspólnego wyjazdu, połączonego z ogniskiem i biwakiem. W ten sposób zamiast jednego wieczoru panowie spędzają na wspólnej zabawie np. cały weekend. Jeśli przyszły pan młody i jego goście lubią poczuć adrenalinę, dobrym pomysłem na wieczór kawalerski będą też sporty ekstremalne, np. parasailing, czyli loty za motorówką na spadochronie, skoki spadochronowe lub skoki na bungee. Mężczyznom lubiącym wyścigi samochodowe radość sprawi przejażdżka sportowym samochodem lub wieczór na torze gokartowym.

– Nie każdy ma okazję przejechać się w życiu Ferrari. Nie każdy ma nawet okazję w życiu zobaczyć Ferrari, a co dopiero usłyszeć ryk silnika, pojawić się na torze. Jest to na pewno niezapomniane przeżycie mówi Piotr Kucharek.

Właściciele tego typu miejsc coraz częściej przygotowują specjalne oferty na wieczory kawalerskie. Na torze gokartowym przyszły pan młody zazwyczaj korzysta z samochodu za darmo, płacą jedynie jego goście. Jeśli panowie nie wyobrażają sobie ostatnich kawalerskich dni przyjaciela bez hucznej imprezy, możliwe jest połączenie obu form rozrywki. Skok na bungee może być początkiem zabawy zakończonej w klubie lub na domówce. Oryginalny sposób pożegnania panieństwa cenią także kobiety.

– Zdarzają się kobiety, które lubią nawet i bardziej hardcorowe atrakcje niż mężczyźni. Zdarzają się wieczory panieńskie, które opierały się na rozgrywce paintballowej w lesie, a później wyprawie na quadach. Ale też zamiast imprez wybierane są chętnie ośrodki wellness & SPA, często jest to wypoczynek w jakimś fajnym miejscu poza miastem – mówi Piotr Kucharek.

Kobiety znacznie częściej niż mężczyźni wybierają wspólne wyjazdy. Wieczór przybiera wówczas formę weekendu spędzonego na sportach ekstremalnych, zwiedzaniu nowych miejsc, biwaku z ogniskiem, rejsie statkiem czy pobycie w SPA. Paniom zależy wówczas na całkowitej zmianie klimatu i oderwaniu się od codzienności. Osoby odpowiedzialne za organizację wieczoru kawalerskiego lub panieńskiego powinny jednak pamiętać o tym, że dobrze bawić się powinni przede wszystkim przyszli małżonkowie. Dlatego warto zapytać, czy faktycznie marzą o oryginalnym sposobie pożegnania kawalerskiego lub panieńskiego stanu.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.