Mówi: | Agnieszka Woźniak-Starak |
Funkcja: | dziennikarka |
Agnieszka Woźniak-Starak: Wieczór sylwestrowy to trudna impreza dla prowadzących. Chętnie w tym rok poodpoczywam
Gwiazda TVN nie tęskni za rolą gospodyni telewizyjnego wieczoru sylwestrowego. Twierdzi, że jest to fajna, ale jednocześnie wyjątkowo trudna dla prowadzących impreza. Muszą oni spędzić wiele godzin na mrozie, cały czas zachowywać gotowość i zagrzewać publiczność do zabawy. Dziennikarka zapewnia, że chętnie w tym roku odpocznie od tej pracy.
Agnieszka Woźniak-Starak drugi rok z rzędu nie poprowadzi wieczoru sylwestrowego na antenie telewizji. W 2015 roku sama prosiła, by dyrekcja TVN zwolniła ją z tego obowiązku, w tym roku również jest zadowolona, że nie została wybrana do roli gospodyni miejskiego sylwestra w Warszawie. Jej zdaniem jest to dla prowadzących bardzo fajna impreza, ale jednocześnie wyjątkowo trudna.
– Poprowadziłam parę sylwestrów w swoim życiu, i w TVP, i dwa chyba w TVN, i to jest najtrudniejsza impreza, jaką sobie można wyobrazić dla prowadzących, więc chętnie odpocznę – mówi dziennikarka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Gwiazda twierdzi, że podstawowym problemem jest pogoda. Gospodarze wieczoru sylwestrowego muszą spędzić wiele godzin na mrozie, często w niezbyt ciepłych ubraniach. Sama impreza trwa zazwyczaj od godz. 19 do ok. 2 w nocy, dla prowadzących praca zaczyna się jednak już o poranku 31 grudnia – cały program musi być bowiem dobrze przećwiczony.
– Pamiętam jak dwa lata temu o 17. skończyliśmy próby i wtedy Marcin Prokop powiedział: „i teraz pomyślcie, że za trzy godziny musimy to zrobić od początku” – mówi Agnieszka Woźniak-Starak.
Po próbach większość prowadzących dotyka zniechęcenie i poczucie, że jest już zbyt późno na wycofanie się. Odczuwają jednocześnie poczucie odpowiedzialności za przebieg całej imprezy – według dziennikarki rola gospodarzy w znacznym stopniu przypomina rolę obsługi technicznej.
– To jest ten team ludzi, którzy muszą być trzeźwi, cały czas gotowi, którzy nie mogą zejść tak jak artyści po zaśpiewaniu piosenki albo trzech, iść do baru i tam się bawić, tylko trzeba cały czas być przytomnym, przygotowanym, pamiętać, co się dzieje, pamiętać swoje teksty – mówi Agnieszka Woźniak-Starak.
W tym roku wieczór sylwestrowy stacji TVN poprowadzą: Magda Mołek, Patricia Kazadi, Marcin Prokop, Olivier Janiak, Filip Chajzer oraz Jankes, dziennikarz radia ESKA. Impreza odbędzie się w Warszawie na pl. Defilad. Będzie trwała od godziny 19 do 1.30. Na scenie warszawiacy zobaczą m.in. Cleo, Agnieszkę Chylińską, Annę Wyszkoni, Varius Manx i Lady Pank.
Czytaj także
- 2024-12-16: Krystian Ochman: Zawsze odrzucałem różne propozycje na sylwestra, ale teraz wezmę udział w wyjątkowym koncercie. Stworzę duet z moim dziadkiem
- 2024-12-13: Luna: Fajną opcją jest praca w sylwestra zamiast skupiania się na zabawie. Jeszcze nie mam planów na ten czas
- 2024-12-17: Wiktor Dyduła: W sylwestra po raz pierwszy będę pracował jako muzyk, a nie kelner
- 2024-08-12: Agnieszka Hyży: Ja, Maciek Rock i Maciek Dowbor byliśmy taką świętą trójcą Polsatu. Ale my nie mamy tak mocnego miejsca i pomysłu na siebie w internecie jak Maciej Dowbor
- 2024-08-19: Agnieszka Hyży: Marzyłam o programie porannym, choć myślałam, że ten projekt już się nie wydarzy. Mam nadzieję, że format „Halo tu Polsat” wprowadzi na rynek nową jakość
- 2024-08-22: Agnieszka Hyży: Maciek Dowbor i Piotr Gąsowski w pierwotnej wersji „Twoja Twarz Brzmi Znajomo” stworzyli wyrazisty i ciekawy duet. Będzie ciężko z tym rywalizować
- 2024-08-27: Agnieszka Hyży: W nowym programie mamy bardzo doświadczonych prowadzących jak Kasia Cichopek i Maciek Kurzejewski. Będą dla nas absolutnie cenną skarbnicą wiedzy
- 2023-12-28: Tomasz Kammel: Kiedyś wymyśliłem, że gdy pracuję w Sylwestra, to tym samym gwarantuję sobie, że kolejny rok będzie świetny. I tego się trzymam od ponad 20 lat
- 2023-12-29: Sławomir i Kajra: Raczej nie dzielimy się naszym życiem prywatnym, ale w teledysku do utworu „Kolorowy film” jest dużo o nas. To podsumowanie ostatniej dekady naszego życia na scenie i za kulisami
- 2023-12-28: Joanna Liszowska: Pierwszy raz wystąpię podczas „Sylwestra marzeń z Dwójką” w Zakopanem. Mimo dwudziestoletniego doświadczenia na scenie mam tremę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Podróże
Radosław Majdan: W ferie jedziemy z chłopcami w góry. Nie umiem jeździć na nartach i nie ciągnie mnie na stok
W przerwie między nagraniami do różnych projektów telewizyjnych i internetowych były piłkarz, a obecnie komentator sportowy wybiera się na odpoczynek. W planach są dwa kierunki: najpierw zagraniczny kurort narciarski, a później jakieś egzotyczne miejsce. Radosław Majdan zaznacza jednak, że sam nie potrafi jeździć na nartach, bo jako zawodowy sportowiec miał zapisane w kontrakcie, że nie może ryzykować na stoku. Ten wyjazd organizuje jednak z myślą o synach i ma nadzieję, że najmłodszy Heniu też szybko połknie bakcyla jak jego bracia.
Problemy społeczne
Polacy nie wiedzą zbyt dużo o chorobach mózgu. Jeszcze mniej o tym, jak o niego dbać
Choroby mózgu nie są zbyt rozpowszechnionym tematem wśród Polaków. Znacznie więcej wiedzą o zdrowiu ogólnie czy otyłości. Tym samym trudno im wskazać konkretne choroby, a tym bardziej powiedzieć coś o związanej z nimi profilaktyce. O tzw. higienie mózgu słyszał tylko co trzeci badany, a 13 proc. rozumie, czym ona jest. Dlatego też eksperci wskazują na większą potrzebę edukacji w tym zakresie.
Film
Joanna Kurowska: W tym kraju aktorzy są na końcu przewodu pokarmowego. Nikt nas nie broni, nie mamy związków zawodowych jak w USA
Aktorka nie szczędzi gorzkich słów pod adresem środowiska polskich filmowców. Jest rozgoryczona tym, że w branży nie można na nikogo liczyć nawet wtedy, kiedy dochodzi do utraty pracy, mobbingu czy nadużyć finansowych. Artyści się nie wspierają, a rywalizacja o role i obawa przed konsekwencjami wyrażania krytyki wobec reżyserów czy producentów powodują, że atmosfera jest niezwykle napięta. Joanna Kurowska zwraca też uwagę na konieczność przeprowadzenia reformy Związku Artystów Scen Polskich. Jej zdaniem to sztuczny twór, który w rzeczywistości nie dba o aktorów, nie broni ich praw i interesów.