Mówi: | Katarzyna Bara |
Funkcja: | dyrektor sprzedaży PAWO |
Mężczyźni nie boją się eksperymentować z modą. Wybierają odważne kolory, łączą desenie i cenią detale
Mężczyźni są coraz bardziej świadomi tego, jak chcą wyglądać i co na siebie założyć – podkreślają styliści. Panowie chętnie wybierają odważne kolory, sięgają po niebanalne zestawienia i przywiązują dużą wagę do gadżetów. Inspiracje czerpią z internetu, wzorują się też na stylizacjach znanych osób. Ci niezdecydowani nie wstydzą się poprosić o radę partnerkę lub skorzystać z pomocy doradcy wizerunku.
Doradcy wizerunku podkreślają, że styl ubierania się mężczyzn w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zmienił się diametralnie. Moda męska to już nie tylko stonowane koszule i garnitury.
– Kiedyś mężczyzna ubierał się bardzo klasycznie, zachowawczo i funkcjonował tylko w obrębie trzech kolorów: granatu, szarości, czerni. Teraz robi się bardziej świadomy, bardziej europejski, bardziej odważny. Idziemy w styl włoski, gdzie jest bardzo bogata kolorystyka, łączenie odważnych kolorów, deseni. To nie jest już tylko gładka koszula, lecz także kratka, pasek czy print, który jest bardzo modny w tym sezonie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Bara, dyrektor sprzedaży PAWO.
Mężczyzna jest praktyczny i oczekuje konkretnych rozwiązań, ale to nie znaczy, że w kwestii mody jest mu wszystko jedno. 15 proc. panów przyznaje, że interesuje się najnowszymi trendami. Szukają ubrań dobrej jakości, które podkreślają ich styl, tuszują mankamenty sylwetki i są dopasowane do konkretnych okazji. Przy wyborze garderoby najczęściej kierują się intuicją, a w razie wątpliwości – chętnie korzystają z pomocy partnerki lub stylisty.
– Dość mocno stawiamy na obsługę i doradztwo w zakresie wizerunku. Klient, który do nas przychodzi, zazwyczaj zaczyna od jednej rzeczy, a my pomagamy mu skompletować całą garderobę. Jedna rzecz nie tworzy wizerunku. Dopiero jeżeli ją połączymy z inną, czyli przykładowo marynarkę ze spodniami, z odpowiednią koszulą czy poszetką, to wtedy zaczyna to wszystko dobrze wyglądać i wtedy dopiero mężczyzna zauważa, jak bardzo się zmienił – podkreśla Katarzyna Bara.
Katarzyna Bara tłumaczy, że każdy klient traktowany jest indywidualnie, bo fasony i kolory, w których jeden mężczyzna prezentuje się doskonale, do innego nie pasują w ogóle. Doradca wizerunku pomaga panom skompletować garderobę na co dzień, ale też na specjalne okazje.
– Oferta jest przygotowywana na spotkaniu z doradcą wizerunku pod konkretnego mężczyznę zgodnie z jego oczekiwaniami. Jest przeprowadzona charakterystyka osoby pod względem typologii urody, sylwetki, żeby mężczyzna wiedział, co z czym łączyć, w co powinien się ubrać, czego powinien unikać. I takie spotkanie trwa czasami godzinę, półtorej, a czasami nawet trzy, tak żeby klient mógł wyjść zadowolony i zobaczyć, jak ten jego wizerunek zmienił się po metamorfozie – dodaje Katarzyna Bara.
Styliści tłumaczą, że młodsze pokolenie czerpie wzory z internetu lub próbuje naśladować styl znanych osób. Nieco starsi panowie zazwyczaj wybierają klasykę w nowoczesnym wydaniu.
Czytaj także
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-02-05: Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
- 2024-10-18: Stereotypy społeczne sprawiają, że mężczyznom trudno szukać pomocy w depresji. W zdrowiu i edukacji ich sytuacja jest trudniejsza niż kobiet
- 2024-09-30: Mężczyźni w Polsce żyją średnio siedem lat krócej niż kobiety. Różnica ta należy do najwyższych w UE
- 2024-10-31: Medycyna stylu życia zyskuje na znaczeniu. Może zapobiegać przewlekłym chorobom serca i nowotworom
- 2024-10-07: Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać
- 2024-10-25: Anna Głogowska: Piękna jest sztuka z elektroodpadów. Takie ubrania to dobry pomysł na oryginalny strój na czerwony dywan
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.