Newsy

Miłośniczki sportowego obuwia jesienią powinny wybrać sneakersy ozdobione punkowymi ćwiekami lub motywami znanymi z popkultury

2014-10-30  |  06:00

Punk i kontrolowany kicz  to najważniejsze trendy w obuwiu sportowym w tym sezonie. Na topie będą sneakersy w mocnych kolorach, ozdobione motywami z popkultury lub punkowymi agrafkami i ćwiekami. Miłośniczki sneakersów nie muszą rezygnować z ulubionego obuwia nawet w deszczowe dni, producenci oferują bowiem buty zrobione w całości z gumy.

Ten rok należy do sneakersów. Buty te, od momentu kiedy pojawiły się na pokazie Chanel, triumfują nie tylko na wybiegach, lecz także na ulicach dużych miast. Obuwie to będzie także modne jesienią i zimą. Latem w światowej modzie dominował styl lat 90., jesienią cofamy się do lat 80.. Projektanci zachęcają do odważnego kreowania swojego wizerunku w modnym niegdyś stylu punk, który właśnie świętuje swój wielki powrót. W modzie znów są charakterystyczne dla lat 80. agrafki, suwaki, przeszycia i przetarcia. Styl punk dominuje także w obuwiu sportowym.

Zamki charakterystyczne są dla punkowych stylizacji. Mogliśmy zaobserwować to już na pokazach z kolekcjami jesienno-zimowymi m.in. u Stelli McCartney czy Soni Rykiel. Teraz są one również obecne w obuwiu sportowym. Dodatkowo można tutaj odnaleźć elementy nawiązujące trochę do biżuterii czy elementów ozdobnych, którymi są właśnie suwaki. Oczywiście w obuwiu nie może też zabraknąć metalowych elementów, w tym różnego rodzaju ćwieków. Są one pokazywane w różnej postaci – mniejsze kuleczki czy bardziej masywne typowo punkowe ćwieki – mówi Barbara Kryńska, przedstawicielka marki Converse, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Jesień to także czas dominacji tzw. kontrolowanego kiczu w modzie. Na topie będą ubrania i obuwie inspirowane motywami z popkultury. Prekursorem tego trendu był Jeremy Scott, który w najnowszej kolekcji Moschino wykorzystał m.in. logotyp znanej sieci fast foodów. Buty utrzymane w tym stylu powinny być bardzo kolorowe, ozdobione motywami znanymi z telewizji lub kina, np. postaciami z kultowej kreskówki The Simpsons. Tej jesieni na ulicach pojawią się także sneakersy zrobione w całości z gumy. Takie buty będą nie tylko świetnie wyglądać, lecz także chronić przed śniegiem i deszczem, są bowiem nieprzemakalne.

Gumowe sneakersy możemy zobaczyć w bardzo intensywnych kolorach, w wersjach monochromatycznych, gdzie cała cholewka, sznurówki, jak i podeszwa są w tym samym kolorze. Barwy są dosyć intensywne, charakterystyczne dla popularnego kalosza. Zobaczymy je w bardzo intensywnym odcieniu żółtym, czerwieni, fiolecie i ciemnej, brązowawej zieleni – mówi Barbara Kryńska.

Mniej odważni miłośnicy sneakersów mogą wybrać obuwie w bardziej stonowanej kolorystyce. Najmodniejszym kolorem sezonu jest bordo, dominuje także szarość. Takie obuwie będzie świetnie wyglądało zestawione z oversize’owymi płaszczami, klasycznymi spodniami i obszernymi swetrami. Aby nadać stylizacji odrobinę fantazji, można wybrać sneakersy w spokojnych kolorach, ale pokryte lekkim, metalicznym połyskiem.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.