Mówi: | Barbara Kryńska |
Funkcja: | Converse |
Miłośniczki sportowego obuwia jesienią powinny wybrać sneakersy ozdobione punkowymi ćwiekami lub motywami znanymi z popkultury
Punk i kontrolowany kicz – to najważniejsze trendy w obuwiu sportowym w tym sezonie. Na topie będą sneakersy w mocnych kolorach, ozdobione motywami z popkultury lub punkowymi agrafkami i ćwiekami. Miłośniczki sneakersów nie muszą rezygnować z ulubionego obuwia nawet w deszczowe dni, producenci oferują bowiem buty zrobione w całości z gumy.
Ten rok należy do sneakersów. Buty te, od momentu kiedy pojawiły się na pokazie Chanel, triumfują nie tylko na wybiegach, lecz także na ulicach dużych miast. Obuwie to będzie także modne jesienią i zimą. Latem w światowej modzie dominował styl lat 90., jesienią cofamy się do lat 80.. Projektanci zachęcają do odważnego kreowania swojego wizerunku w modnym niegdyś stylu punk, który właśnie świętuje swój wielki powrót. W modzie znów są charakterystyczne dla lat 80. agrafki, suwaki, przeszycia i przetarcia. Styl punk dominuje także w obuwiu sportowym.
– Zamki charakterystyczne są dla punkowych stylizacji. Mogliśmy zaobserwować to już na pokazach z kolekcjami jesienno-zimowymi m.in. u Stelli McCartney czy Soni Rykiel. Teraz są one również obecne w obuwiu sportowym. Dodatkowo można tutaj odnaleźć elementy nawiązujące trochę do biżuterii czy elementów ozdobnych, którymi są właśnie suwaki. Oczywiście w obuwiu nie może też zabraknąć metalowych elementów, w tym różnego rodzaju ćwieków. Są one pokazywane w różnej postaci – mniejsze kuleczki czy bardziej masywne typowo punkowe ćwieki – mówi Barbara Kryńska, przedstawicielka marki Converse, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Jesień to także czas dominacji tzw. kontrolowanego kiczu w modzie. Na topie będą ubrania i obuwie inspirowane motywami z popkultury. Prekursorem tego trendu był Jeremy Scott, który w najnowszej kolekcji Moschino wykorzystał m.in. logotyp znanej sieci fast foodów. Buty utrzymane w tym stylu powinny być bardzo kolorowe, ozdobione motywami znanymi z telewizji lub kina, np. postaciami z kultowej kreskówki „The Simpsons”. Tej jesieni na ulicach pojawią się także sneakersy zrobione w całości z gumy. Takie buty będą nie tylko świetnie wyglądać, lecz także chronić przed śniegiem i deszczem, są bowiem nieprzemakalne.
– Gumowe sneakersy możemy zobaczyć w bardzo intensywnych kolorach, w wersjach monochromatycznych, gdzie cała cholewka, sznurówki, jak i podeszwa są w tym samym kolorze. Barwy są dosyć intensywne, charakterystyczne dla popularnego kalosza. Zobaczymy je w bardzo intensywnym odcieniu żółtym, czerwieni, fiolecie i ciemnej, brązowawej zieleni – mówi Barbara Kryńska.
Mniej odważni miłośnicy sneakersów mogą wybrać obuwie w bardziej stonowanej kolorystyce. Najmodniejszym kolorem sezonu jest bordo, dominuje także szarość. Takie obuwie będzie świetnie wyglądało zestawione z oversize’owymi płaszczami, klasycznymi spodniami i obszernymi swetrami. Aby nadać stylizacji odrobinę fantazji, można wybrać sneakersy w spokojnych kolorach, ale pokryte lekkim, metalicznym połyskiem.
Czytaj także
- 2024-10-09: Qczaj: Siedem lat temu pod wpływem jesiennej chandry rozpocząłem swoją karierę. Teraz dostaję od życia dużo fajnych niespodzianek
- 2022-03-11: Rowery i hulajnogi na przejściu dla pieszych - jesień 2021 r. [przebitki]
- 2020-01-15: Polska szybko i skutecznie wydaje unijne fundusze. W nowej perspektywie potrzebne są zmiany w organizacji konkursów i rozliczaniu projektów
- 2020-01-30: Poznań, Stary Rynek [przebitki]
- 2019-08-30: autostrada A1 - zima [przebitki]
- 2018-11-06: Ewa Szabatin: Jesień i zima w modzie przebiegną pod hasłem „animal print”. Wchodzi też tutaj zupełnie inna kolorystyka, niekoniecznie w beżowo-czarnym odcieniu
- 2018-11-19: Paleta jesiennych barw, puchowe kurtki z oryginalnymi wykończeniami i nieśmiertelne ramoneski dominują w najnowszej kolekcji marki OCHNIK
- 2018-10-29: Dorota Gardias: Przedłużyłam sobie w tym roku lato wyjazdem na Lanzarote. Dobrze wyjechać na wakacje, kiedy u nas już robi się chłodno
- 2018-10-17: Red Lipstick Monster: Polski rynek kosmetyczny jest bardzo do przodu. Potwierdza to obecność światowych marek
- 2017-11-02: Jedwabie, kaszmiry i naturalne futra w szmaragdowym kolorze w nowej kolekcji Doroty Goldpoint
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.