Mówi: | Zuzanna Wachowiak |
Funkcja: | właścicielka i projektantka marki Bizuu |
Bizuu na sezon jesienno-zimowy proponuje sukienki z koła podkreślające talię
Blanka Jordan i Zuzanna Wachowiak, właścicielki marki Bizuu, proponują na jesień i zimę kobiece sukienki z wyraźnie zaznaczoną talią i rozkloszowanym dołem w kolorach czarnym, szarym, białym, ecru oraz z niebieskimi nadrukami na białym tle.
– Sukienka pozwala nam w łatwy i szybki sposób poczuć się bardzo kobieco. To jest element garderoby, po który kobiety bardzo często sięgają i myślę, że takie kroje, które na dole zbudowane są z koła, tudzież mają marszczenia, pozwalają różnym sylwetkom dobrze wyglądać. Bo podkreślamy talię, mamy rozkloszowanie, czasem trzeba coś zakryć, to zakrywamy. Czasem trzeba stworzyć tę talię, to dzięki temu ją tworzymy. Myślę, że to jest bardzo popularny i dobry krój dla wielu sylwetek – mówi Zuzanna Wachowiak, właścicielka i projektantka marki Bizuu w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Klimat kolekcji jest nostalgiczny poprzez mieszanie różnych motywów retro. Nawiązuje m.in. do lat 50. Materiały wykorzystywane przez projektantki to różne gatunki wełny, w tym kaszmir, jedwab, żakardy, skóra, naturalne futro oraz tiul.
– Tiul jest takim materiałem, który pojawia się w naszych kolekcjach zawsze, niekoniecznie jest on widoczny, ale czasem jest pojawia się po wywinięciu sukienki na lewą stronę. Dodajemy objętość i chcemy nadać temu odpowiedni kształt i formę. Myślę, że tiul będzie w tym sezonie trochę bardziej schowany – mówi projektantka.
W sezonie jesienno-zimowym modne są spódnice o długości midi, nieco za kolano lub do połowy łydki – rozkloszowane, plisowane i ołówkowe. Dominują odcienie głębokiej czerni, szarości, beżu, czerwieni, fioletu i niebieskiego.
– Spódnice to bardzo specyficzny element garderoby, bardzo różny w zależności od sylwetki. Czasem wystarczy centymetr albo dwa, aby zmienić wygląd sylwetki. W tym sezonie modne są spódnice midi, przed kostkę, a nawet do pół łydki. Są bardzo wymagające, jeśli chodzi o sylwetkę. W takich spódnicach będą się dobrze czuły wysokie i szczupłe panie. Długość trzeba dobierać bardzo ostrożnie, bo czasem jeden centymetr lub dwa więcej potrafią bardzo zniekształcić sylwetkę – tłumaczy Zuzanna Wachowiak.
Marka Bizuu stworzona w 2010 roku cieszy się dużą popularnością wśród gwiazd, m.in. Anny Muchy, Katarzyny Zielińskiej, Weroniki Książkiewicz, Agnieszki Szulim i Małgorzaty Sochy. Ubrania i dodatki sióstr Jordan i Wachowiak podobają się również zagranicznym artystom.
– Sharon Stone odwiedziła nasz butik i wyszła z dość dużymi zakupami. Później bardzo czujnie śledziłam to, co działo się za granicą i udało mi się na jednym zagranicznym portalu znaleźć zdjęcie zrobione jej w biegu, na lotnisku. Miała wtedy sweter od nas – byłam bardzo szczęśliwa. Mam do niej kontakt, więc mam nadzieję, że przyjdzie taki dzień, że napiszę i może wyśle mi pozostałe zdjęcia tych kreacji, które wybrała – mówi właścicielka Bizuu.
Czytaj także
- 2024-12-06: Luksusowe wydania książek w centrum zainteresowania kolekcjonerów. W Warszawie można zobaczyć ponad 20 białych kruków z Polski i zagranicy
- 2024-10-07: Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać
- 2024-10-25: Anna Głogowska: Piękna jest sztuka z elektroodpadów. Takie ubrania to dobry pomysł na oryginalny strój na czerwony dywan
- 2024-10-23: Monika Mrozowska: Na ściankach dziewczyny lubią wyglądać za każdym razem inaczej. Trochę mi szkoda na to czasu
- 2024-09-25: Barbara Kurdej-Szatan: Moda ekologiczna jest nam bardzo bliska. Kupuję ciuchy lepszej jakości, ale dużo rzadziej
- 2024-09-27: Ada Fijał: Młode pokolenie jest niezwykle obeznane z modą. Kiedyś my uczyliśmy uczestników naszych programów, co mają robić, a teraz często to my uczymy się od nich
- 2024-08-14: Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
- 2024-09-05: Tomasz Jacyków: Dla próżności i uciechy innych nie będę zaśmiecał tej planety. Kupuję niewiele ubrań i bardzo lubię second handy
- 2024-08-28: Tomasz Jacyków: Ludzie z niską samooceną zakładają cudze metki i eksponują wielkie logo. Często noszą ubrania podrabiane, czyli są to udawacze, oszuści
- 2024-08-20: Tomasz Jacyków: W każdej grupie społecznej są osoby bardzo dobrze ubrane, relatywnie przeciętnie i tragicznie. Wiele osób ubiera się niestosownie do okazji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.