Mówi: | Katarzyna Węsławowicz |
Funkcja: | kierownik sprzedaży |
Firma: | Puma |
Buty sportowe – najważniejszy trend sezonu wiosna-lato 2014
Obuwie sportowe coraz częściej króluje na wybiegach. Wiele firm sportowych wypuszcza również limitowane edycje, a także modele, które kiedyś święciły triumfy. W tym sezonie modne będą klasyczne fasony przełamane mocnymi kolorami. Niektóre modele będą swoją kolorystyką nawiązywać do flagi Brazylii, w której w tym roku odbędą się mistrzostwa świata w piłce nożnej.
Jednym z najważniejszych trendów na wiosnę i lato 2014 będą buty sportowe. Na wybiegach takich projektantów, jak Karl Lagerfeld czy Alexander Wang, królowała wygoda i luz, a strój zwieńczony był sportowymi butami. Projektanci nie tylko stawiają na komfort, lecz także na kolorystykę.
– Buty, które kiedyś były stosowane raczej w celach sportowych, będą teraz pasował do każdej stylizacji, ponieważ są przełamane charakterystyczną kolorystyką w różnych odmianach i połączeniach materiałów. To umożliwia zestawienie takich butów z każdą stylizacją, zarówno wiosenną, jak i letnią – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Węsławowicz kierownik sprzedaży marki Puma.
Kolorystyka butów sportowych w tym sezonie będzie nawiązywać do zbliżających się mistrzostw świata w piłce nożnej w Brazylii.
– Możemy znaleźć fasony z motywem kwiatów z lasów deszczowych albo bardziej jednorodne w wersji męskie, kolorystyką nawiązujące do klimatu ulic São Paulo. Znajdziemy też intensywne czerwienie, odcienie żółtego spalonego słońcem czy też bardzo mocny zielony, najbardziej widoczny we fladze Brazylii – tłumaczy Węsławowicz.
Marki sportowe wypuszczają również na rynek kolekcje limitowane, które cieszą się dużą popularnością. Klientów przyciąga niebanalna kolorystyka, jak połączenie czerni z turkusem i różem. Firmy coraz częściej wracają do korzeni i wypuszczają modele, które były modne nawet kilkadziesiąt lat temu.
– Propozycją marki Puma są modele, które powstawały w latach 70. i nosili je tylko sportowcy. Teraz sport wraca na ulice. W kolekcjach wiosna-lato pojawiają się trendy, które były popularne w latach dziewięćdziesiątych. Jest to nawiązanie do kultowych już modeli, jak np. Trinomic, i oddanie im hołdu – dodaje Węsławowicz.
Czytaj także
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-03-26: Patricia Kazadi: To będzie bardzo pracowita wiosna. Pracuję nad własną muzyką
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-01-23: Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
- 2025-02-14: Iga Baumgart-Witan: Kiedy startuję na zawodach, to polityka jest absolutnie poza mną. Nie wypowiadam się publicznie na temat sympatii i antypatii politycznych
- 2025-02-13: Adam Kszczot: Sportowcy, którzy nie wchodzą do finału podczas olimpiady, nie mają za co żyć. Nie dostają stypendium w kolejnym roku
- 2025-01-02: Hazard coraz poważniejszym problemem dla zdrowia publicznego. Najbardziej zagrożone są dzieci
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.