Mówi: | Katarzyna Węsławowicz |
Funkcja: | kierownik sprzedaży |
Firma: | Puma |
Buty sportowe – najważniejszy trend sezonu wiosna-lato 2014
Obuwie sportowe coraz częściej króluje na wybiegach. Wiele firm sportowych wypuszcza również limitowane edycje, a także modele, które kiedyś święciły triumfy. W tym sezonie modne będą klasyczne fasony przełamane mocnymi kolorami. Niektóre modele będą swoją kolorystyką nawiązywać do flagi Brazylii, w której w tym roku odbędą się mistrzostwa świata w piłce nożnej.
Jednym z najważniejszych trendów na wiosnę i lato 2014 będą buty sportowe. Na wybiegach takich projektantów, jak Karl Lagerfeld czy Alexander Wang, królowała wygoda i luz, a strój zwieńczony był sportowymi butami. Projektanci nie tylko stawiają na komfort, lecz także na kolorystykę.
– Buty, które kiedyś były stosowane raczej w celach sportowych, będą teraz pasował do każdej stylizacji, ponieważ są przełamane charakterystyczną kolorystyką w różnych odmianach i połączeniach materiałów. To umożliwia zestawienie takich butów z każdą stylizacją, zarówno wiosenną, jak i letnią – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Węsławowicz kierownik sprzedaży marki Puma.
Kolorystyka butów sportowych w tym sezonie będzie nawiązywać do zbliżających się mistrzostw świata w piłce nożnej w Brazylii.
– Możemy znaleźć fasony z motywem kwiatów z lasów deszczowych albo bardziej jednorodne w wersji męskie, kolorystyką nawiązujące do klimatu ulic São Paulo. Znajdziemy też intensywne czerwienie, odcienie żółtego spalonego słońcem czy też bardzo mocny zielony, najbardziej widoczny we fladze Brazylii – tłumaczy Węsławowicz.
Marki sportowe wypuszczają również na rynek kolekcje limitowane, które cieszą się dużą popularnością. Klientów przyciąga niebanalna kolorystyka, jak połączenie czerni z turkusem i różem. Firmy coraz częściej wracają do korzeni i wypuszczają modele, które były modne nawet kilkadziesiąt lat temu.
– Propozycją marki Puma są modele, które powstawały w latach 70. i nosili je tylko sportowcy. Teraz sport wraca na ulice. W kolekcjach wiosna-lato pojawiają się trendy, które były popularne w latach dziewięćdziesiątych. Jest to nawiązanie do kultowych już modeli, jak np. Trinomic, i oddanie im hołdu – dodaje Węsławowicz.
Czytaj także
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-03-26: Patricia Kazadi: To będzie bardzo pracowita wiosna. Pracuję nad własną muzyką
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-01-23: Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
- 2025-02-14: Iga Baumgart-Witan: Kiedy startuję na zawodach, to polityka jest absolutnie poza mną. Nie wypowiadam się publicznie na temat sympatii i antypatii politycznych
- 2025-02-13: Adam Kszczot: Sportowcy, którzy nie wchodzą do finału podczas olimpiady, nie mają za co żyć. Nie dostają stypendium w kolejnym roku
- 2025-01-02: Hazard coraz poważniejszym problemem dla zdrowia publicznego. Najbardziej zagrożone są dzieci
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Julia Kamińska: Elektrośmieci to duży problem. Sama mam w piwnicy zepsutą pralkę i muszę zorganizować jej wywóz
Piotr Zelt, Julia Kamińska i Klaudia Zioberczyk zauważają, że mimo wielu akcji informacyjnych i edukacyjnych nadal nie wszyscy Polacy zdają sobie sprawę z tego, że elektrośmieci, które nie są w odpowiedni sposób zutylizowane, stanowią ogromne zagrożenie dla środowiska. I choć istnieją różne możliwości przekazania zużytych, nieużywanych lub uszkodzonych urządzeń elektrycznych i elektronicznych do punktów zbiórki czy firm zajmujących się recyklingiem, to nie brakuje osób, które lekceważą wszelkie wytyczne i idą na łatwiznę. Wyrzucają takie sprzęty do zwykłych śmietników albo wywożą na przykład do lasu.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Problemy społeczne
Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.