Mówi: | Katarzyna Węsławowicz |
Funkcja: | kierownik sprzedaży |
Firma: | Puma |
Buty sportowe – najważniejszy trend sezonu wiosna-lato 2014
Obuwie sportowe coraz częściej króluje na wybiegach. Wiele firm sportowych wypuszcza również limitowane edycje, a także modele, które kiedyś święciły triumfy. W tym sezonie modne będą klasyczne fasony przełamane mocnymi kolorami. Niektóre modele będą swoją kolorystyką nawiązywać do flagi Brazylii, w której w tym roku odbędą się mistrzostwa świata w piłce nożnej.
Jednym z najważniejszych trendów na wiosnę i lato 2014 będą buty sportowe. Na wybiegach takich projektantów, jak Karl Lagerfeld czy Alexander Wang, królowała wygoda i luz, a strój zwieńczony był sportowymi butami. Projektanci nie tylko stawiają na komfort, lecz także na kolorystykę.
– Buty, które kiedyś były stosowane raczej w celach sportowych, będą teraz pasował do każdej stylizacji, ponieważ są przełamane charakterystyczną kolorystyką w różnych odmianach i połączeniach materiałów. To umożliwia zestawienie takich butów z każdą stylizacją, zarówno wiosenną, jak i letnią – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Węsławowicz kierownik sprzedaży marki Puma.
Kolorystyka butów sportowych w tym sezonie będzie nawiązywać do zbliżających się mistrzostw świata w piłce nożnej w Brazylii.
– Możemy znaleźć fasony z motywem kwiatów z lasów deszczowych albo bardziej jednorodne w wersji męskie, kolorystyką nawiązujące do klimatu ulic São Paulo. Znajdziemy też intensywne czerwienie, odcienie żółtego spalonego słońcem czy też bardzo mocny zielony, najbardziej widoczny we fladze Brazylii – tłumaczy Węsławowicz.
Marki sportowe wypuszczają również na rynek kolekcje limitowane, które cieszą się dużą popularnością. Klientów przyciąga niebanalna kolorystyka, jak połączenie czerni z turkusem i różem. Firmy coraz częściej wracają do korzeni i wypuszczają modele, które były modne nawet kilkadziesiąt lat temu.
– Propozycją marki Puma są modele, które powstawały w latach 70. i nosili je tylko sportowcy. Teraz sport wraca na ulice. W kolekcjach wiosna-lato pojawiają się trendy, które były popularne w latach dziewięćdziesiątych. Jest to nawiązanie do kultowych już modeli, jak np. Trinomic, i oddanie im hołdu – dodaje Węsławowicz.
Czytaj także
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-03-26: Patricia Kazadi: To będzie bardzo pracowita wiosna. Pracuję nad własną muzyką
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-01-23: Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
- 2025-02-14: Iga Baumgart-Witan: Kiedy startuję na zawodach, to polityka jest absolutnie poza mną. Nie wypowiadam się publicznie na temat sympatii i antypatii politycznych
- 2025-02-13: Adam Kszczot: Sportowcy, którzy nie wchodzą do finału podczas olimpiady, nie mają za co żyć. Nie dostają stypendium w kolejnym roku
- 2025-01-02: Hazard coraz poważniejszym problemem dla zdrowia publicznego. Najbardziej zagrożone są dzieci
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
- 2024-08-14: Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
- 2024-08-05: Tomasz Jacyków: Uwielbiam upały, gdy ciepło wychodzi z betonu i pali siedzenie w rozgrzanym samochodzie. Na wakacje jeżdżę poza sezonem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Julia Kamińska: Nie boję się krwi, ale raz podczas takiej procedury zdarzyło mi się zemdleć
Aktorka nie boi się strzykawek ani zastrzyków. Wizyta w punkcie pobrań krwi czy w laboratorium również nie jest dla niej traumatycznym przeżyciem. Julia Kamińska zaznacza natomiast, że choć samo pobranie krwi powoduje u niej jedynie niewielki dyskomfort, to raz podczas takiej procedury zemdlała.
Handel
Na platformach sprzedażowych mogą się znajdować szkodliwe produkty. Dotyczy to całego rynku online

Badanie odzieży i bielizny zakupionych na dwóch azjatyckich platformach wykazało obecność w części z nich niebezpiecznych związków w niepokojących stężeniach – wynika z Raportu Federacji Konsumentów. Podobne produkty mogą się jednak również znajdować na polskich czy międzynarodowych platformach.
Moda
Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać

Piosenkarka przekonuje, że rzadko kupuje ubrania, bo po pierwsze – nie lubi tego robić, a poza tym nie ma też czasu na buszowanie po galeriach. Jeśli już musi coś wybrać na jakąś okazję, to przegląda ofertę polskich marek i rodzimych projektantów. Kajra lubi też dobrze wykorzystać dany element garderoby i nie widzi problemu, by kilka razy pojawić się w tej samej stylizacji.