Newsy

Buty sportowe – najważniejszy trend sezonu wiosna-lato 2014

2014-04-28  |  06:40
Mówi:Katarzyna Węsławowicz
Funkcja:kierownik sprzedaży
Firma:Puma
  • MP4
  • Obuwie sportowe coraz częściej króluje na wybiegach. Wiele firm sportowych wypuszcza również limitowane edycje, a także modele, które kiedyś święciły triumfy. W tym sezonie modne będą klasyczne fasony przełamane mocnymi kolorami. Niektóre modele będą swoją kolorystyką nawiązywać do flagi Brazylii, w której w tym roku odbędą się mistrzostwa świata w piłce nożnej.

    Jednym z najważniejszych trendów na wiosnę i lato 2014 będą buty sportowe. Na wybiegach takich projektantów, jak Karl Lagerfeld czy Alexander Wang, królowała wygoda i luz, a strój zwieńczony był sportowymi butami. Projektanci nie tylko stawiają na komfort, lecz także na kolorystykę.

    Buty, które kiedyś były stosowane raczej w celach sportowych, będą teraz pasował do każdej stylizacji, ponieważ są przełamane charakterystyczną kolorystyką w różnych odmianach i połączeniach materiałów. To umożliwia zestawienie takich butów z każdą stylizacją, zarówno wiosenną, jak i letnią – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Węsławowicz kierownik sprzedaży marki Puma.

    Kolorystyka butów sportowych w tym sezonie będzie nawiązywać do zbliżających się mistrzostw świata w piłce nożnej w Brazylii.

    Możemy znaleźć fasony z motywem kwiatów z lasów deszczowych albo bardziej jednorodne w wersji męskie, kolorystyką nawiązujące do klimatu ulic São Paulo. Znajdziemy też intensywne czerwienie, odcienie żółtego spalonego słońcem czy też bardzo mocny zielony, najbardziej widoczny we fladze Brazylii – tłumaczy Węsławowicz.

    Marki sportowe wypuszczają również na rynek kolekcje limitowane, które cieszą się dużą popularnością. Klientów przyciąga niebanalna kolorystyka, jak połączenie czerni z turkusem i różem. Firmy coraz częściej wracają do korzeni i wypuszczają modele, które były modne nawet kilkadziesiąt lat temu.

    Propozycją marki Puma są modele, które powstawały w latach 70. i nosili je tylko sportowcy. Teraz sport wraca na ulice. W kolekcjach wiosna-lato pojawiają się trendy, które były popularne w latach dziewięćdziesiątych. Jest to nawiązanie do kultowych już modeli, jak np. Trinomic, i oddanie im hołdu  – dodaje Węsławowicz.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Handel

    Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

    Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

    Problemy społeczne

    Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

    W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.