Newsy

Dorota Goldpoint: Piękne ciało to nie wszystko. Dojrzałe kobiety wciąż mają wiele do zaoferowania światu

2018-07-24  |  06:12

Polskie społeczeństwo nie wspiera dojrzałych kobiet – uważa projektantka. Podkreśla, że panie po 50 roku życia dysponują ogromnym doświadczeniem życiowym, którymi mogłyby się dzielić z innymi, oraz energią nie wykorzystywaną społecznie. Dorota Goldpoint chce przekonać dojrzałe kobiety, że mimo mniej jędrnej skóry i tęższej sylwetki, wciąż są piękne i wartościowe.

Dorota Goldpoint uważa, że nigdy nie jest zbyt późno na realizowanie swoich pasji i marzeń, także zawodowych. Sama zaczęła karierę projektantki mody dopiero po ukończeniu 40. roku życia, choć dziedzina ta fascynowała ją już od czasów dzieciństwa. Wcześniej przez wiele lat Dorota Goldpoint pracowała jako terapeutka psychoanalityczna, zajmowała się również wychowywaniem dzieci. Zapewnia, że był to bardzo ważny okres w jej życiu, mogła bowiem poświęcać swój czas dzieciom i pomagać innym ludziom.

– Cały czas czułam jednak, że moja kreatywna część, kreatywna dusza, cały czas się domaga spełnienia i mimo że tam było to bardzo ważne dla mnie zajęcie, moja praca, to jednak teraz mogę powiedzieć, że jestem szczęśliwa, że robię to, co kochałam od dziecka – mówi projektantka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Podkreśla, że doświadczenia wielu kobiet pokazują, jak duże zmiany w ich życiu przyniósł dojrzały wiek. Jest to moment, w którym dzieci rozpoczynają samodzielne życie, kobiety tracą zaś cel i doświadczają tzw. syndromu pustego gniazda. Zdaniem Doroty Goldpoint to dobry czas, by inwestować w siebie, także pod względem zawodowym.

– Nawet jeżeli wcześniej zajmowały się zawodowo czymś innym czy po prostu wychowywały dzieci, były w domu i poświęcały się dla rodziny, to potem przychodzi taki moment, kiedy one czują, że jest to bardzo ważne, żeby się zajęły sobą, żeby robiły coś, co kochają, co jest dla nich istotne, ważne, co tak naprawdę napędza ich dalej do działania, daje radość życia – mówi projektantka.

Dorota Goldpoint zauważa jednak, że w polskim społeczeństwie brakuje wsparcia dla dojrzałych kobiet. Zazwyczaj ograniczone jest ono do niewielkich, zamkniętych grup, ona chciałaby natomiast dotrzeć do wszystkich Polek. Stąd pomysł na kampanię The Power of Inner Energy, do której zaprosiła takie gwiazdy, jak Anna Dereszowska czy Anna Korcz. Celem akcji jest przekonanie dojrzałych pań, że choć nie mogą się pochwalić tak pięknym ciałem jak wcześniej, wciąż mają wiele do zaoferowania.

– Mają przede wszystkim ogrom doświadczeń, poczucie własnej wartości, poczucie przeżytych chwil, ważnych, i tych trudnych, i tych radosnych, mają za sobą doświadczenia matki, kochanki, żony, przyjaciółki, siostry, to są wszystko ogromnie cenne doświadczenia, którymi te kobiety mogłyby się dzielić z innymi, mogłyby być ogromnym wsparciem, ale dla nich nie ma oferty na rynku mówi Dorota Goldpoint.

Projektantka twierdzi, że uwielbia kontakt z kobietami ze swoimi klientkami utrzymuje bliskie relacje, oparte na kreatywności i pasji do tworzenia. To jedna z największych radości w jej życiu. Do działania napędza ją także własna pasja, mimo że tak późno odkryta. Dorota Goldpoint podkreśla, że kocha ludzi i chce z nimi dzielić zarówno dobre, jak i złe chwile.

– Uważam, że świat jest naprawdę piękny, ponieważ możemy robić twórcze rzeczy. Myślę, że mam ADHD twórcze, dlatego jak kończę jeden projekt, od razu wymyślam kolejny i to daje mi ogromną energię, właśnie ta miłość do ludzi, do kobiet mówi projektantka.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Mika Urbaniak: Cały czas tworzę i mam w szufladzie dużo utworów. Teraz kończę moją nową płytę i mam nadzieję, że znowu sporo się będzie wokół mnie działo

Artystka pracuje właśnie nad nową płytą, która ma się ukazać jesienią. Będzie to piąty album w jej karierze i powrót po sześciu latach przerwy. Zwiastunem tego wydawnictwa jest singiel „Co masz na myśli?”. Mika Urbaniak zaznacza, że nowe kompozycje odzwierciedlają jej przemyślenia na temat miłości, siły, nadziei i odnajdywania siebie, a także pułapek przemysłu muzycznego, w którym – jej zdaniem, kobiety radzą sobie coraz lepiej i są bardziej pewne siebie. Jeśli natomiast chodzi o warstwę muzyczną tego krążka, to oprócz powrotu do hip-hopowych korzeni, będzie także można usłyszeć wpływy funku i popu.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Farmacja

Endometrioza przez lata pozostawała lekceważonym problemem. Mimo że cierpi na nią 14 mln kobiet w Europie

Coraz więcej państw UE kompleksowo zaczyna się zajmować problemem endometriozy. W tej grupie państw jest także Polska, która od lipca wprowadziła nowy model bezpłatnej diagnostyki i opieki dla pacjentek z tą chorobą oznaczającą dla nich życie z chronicznym bólem. Podczas ubiegłotygodniowej debaty w Parlamencie Europejskim europosłowie wezwali Komisję Europejską do większej inicjatywy na forum unijnym: opracowania strategii walki z endometriozą i skierowania większych środków na badania nad tą chorobą.