Newsy

Dorota Goldpoint: Zaczynam podbijać amerykański rynek mody. Suknie przygotowane dla Agaty Dudy zrobiły furorę podczas ważnej międzynarodowej gali w Waszyngtonie

2022-11-15  |  06:22

Projektantka została zaproszona do Waszyngtonu na First Fashion Gala z racji swojej współpracy z żoną Andrzeja Dudy. Podczas tego wydarzenia zaprezentowała dwie kreacje dedykowane właśnie prezydentowej. Jej pomysły bardzo przypadły do gustu zarówno osobom ze środowiska dyplomatycznego, jak i biznesowego. Dorota Goldpoint nie ukrywa, że chce podbić amerykański rynek mody i z dumą przyznaje, że nawiązała już wiele ważnych kontaktów, m.in. z właścicielami jednego z najstarszych waszyngtońskich butików, który ma w swojej ofercie najlepsze stroje wieczorowe.

– To była pierwsza w historii dyplomacji First Diplomacy and Fashion Gala w Waszyngtonie, organizowana przez ponad 30 ambasad tam obecnych. To wydarzenie zgromadziło projektantów, którzy ubierają pierwsze damy albo głowy państw, i każdy z nich miał przygotować na tę okazję dwie repliki stylizacji. Kolekcja dyplomatycznych sukni została zaprezentowana podczas uroczystej gali. W sumie obejrzeliśmy 60 sylwetek – mówi agencji Newseria Lifestyle Dorota Goldpoint.

Projektantka zdecydowała się pokazać dwie suknie, które były przygotowane dla Agaty Dudy na różne okazje.

– Jedna to była suknia galowa zaprezentowana podczas wizyty naszej pary prezydenckiej w Stanach Zjednoczonych na spotkaniu z ówczesnym prezydentem Trumpem i jego małżonką Melanią. To była biało-czarna sukienka, o której dużo wtedy pisano, nawet w amerykańskiej prasie bardzo dobrze ją oceniano i podkreślano, że jest świetnie dobrana na tę okazję. Porównywano ją ze stylizacją Melanii Trump, więc pokazałam właśnie tę sukienkę. A druga kreacja to była sukienka wieczorowa, czarno-złota, w której pierwsza dama wystąpiła podczas gali dyplomatów organizowanej co roku w Pałacu Prezydenckim – mówi.

Dorota Goldpoint cieszy się, że mogła wziąć udział w tej wyjątkowej gali i zaprezentować swoje projekty szerokiej publiczności. Zaznacza też, że zostały one przyjęte z entuzjazmem nie tylko przez środowisko ambasadorów, ale również przez zagranicznych projektantów mody i amerykańskie media. Jej kreatywność została doceniona i szybko posypały się propozycje współpracy.

– To również było świetne wydarzenie biznesowe, ponieważ moje stylizacje były zauważone, były bardzo dobrze oceniane i tuż przed samą galą pokazane w amerykańskiej telewizji. Wszyscy Polacy obecni na tej gali byli dumni z takich ocen. Jednocześnie też udało mi się nawiązać kontakty biznesowe z jednym z najstarszych butików działających w Waszyngtonie, który sprzedaje ubrania na cały świat i są to właśnie ubrania wieczorowe, więc prowadzimy rozmowy. Spodziewam się też właścicielki butiku w Dubaju, żeby obejrzała moje ostatnie kolekcje, suknie wieczorowe, takie bardzo zdobione – mówi projektantka.

Udział w takim międzynarodowym wydarzeniu to dla niej okazja do budowania relacji biznesowych. Wraz z nawiązaniem nowych kontaktów wiąże więc duże nadzieje na współpracę na różnych płaszczyznach. Przyznaje też, że udział w takiej gali był dla niej ciekawym doświadczeniem, jeśli chodzi o poznawanie nowych rynków mody.

– Miałam okazję zobaczyć i mniej więcej się zorientować, jak wygląda ta strona fashion w Waszyngtonie, ponieważ z modą, z amerykańską stolicą mody, bardziej kojarzy nam się Nowy Jork, ale Waszyngton jest bardzo ciekawym miejscem i mam nadzieję, że uda mi się również je zeksplorować – mówi Dorota Goldpoint..

Projektantka nie ukrywa więc, że teraz obiera kierunek Waszyngton i chce swoimi projektami zachwycić jak najwięcej środowisk.

– Są plany, że ta gala ma być organizowana regularnie i te ubrania mają też być pokazywane podczas Fashion Weeków na całym świecie, bo organizatorka dostała taką propozycję. I właśnie zaproszono mnie, żebym była na stałe obecna podczas tej gali ze swoimi kolekcjami. Mamy też pewną niespodziankę, którą chcemy przygotować na kolejną galę, więc ja się bardzo cieszę, że również ten rynek będę mogła zaznaczyć swoimi kolekcjami. Zresztą takie plany miałam jeszcze przed pandemią i myślę, że teraz jest dobry moment na  ich realizację – mówi.

Podczas tej amerykańskiej gali Dorota Goldpoint poznała wielu ambasadorów, pierwsze damy, a także jedną z głównych organizatorek tego wydarzenia – Jan Du Plain.

– Ona dokładnie przejrzała w internecie wszystkie zdjęcia naszej pani prezydentowej i naprawdę bardzo dużo pochwał otrzymaliśmy. I też powiedziała ciekawą rzecz, że umiem połączyć standardową klasykę z czymś bardzo nowoczesnym, że przeniosłam trochę modę dyplomatyczną na inny poziom. To bardzo zacne usłyszeć takie słowa z ust takiej kobiety – mówi projektantka.

W Waszyngtonie swoje kolekcje zaprezentowali światowej sławy projektanci, m.in. Elie Saab, który słynie ze współpracy z przedstawicielami rodzin królewskich i przygotowuje kreacje m.in. dla Kate Middleton.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.