Newsy

Duet Paprocki&Brzozowski pokazał dwie kolekcje na sezon jesien-zima 2015/2016

2015-05-26  |  14:05

Plants i Premium – tak nazywają się dwie najnowsze kolekcje duetu Paprocki&Brzozowski na sezon jesień-zima 2015/2016. Pierwsza, bardziej młodzieżowa, to ubrania z odważnymi cięciami, kontrastowymi kolorami i graficznymi nadrukami, wpisujące się jednak w elegancki styl. Kolekcja Premium to suknie, spodnie czy płaszcze w bardziej stonowanych kolorach, z luksusowych tkanin m.in. jedwabiu i kaszmiru, choć również z ostrymi cięciami.

Kolekcja Plants na pewno jest bardzo dynamiczna, młodzieżowa, bardziej zwariowana, chociaż w dalszym ciągu chcieliśmy, żeby młodzi ludzie w naszych ubraniach byli eleganccy, żeby to nie był typowy basic, który można nosić w każdej sytuacji. Są to określone ubrania, ale jednak na tyle świeże, że wkomponowują się w naszą estetykę – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle Mariusz Brzozowski.

Projektanci podczas pracy nad kolekcją Plants inspirowali się ekspresjonizmem i malarstwem Jacksona Pollocka. Połączyli różne rodzaje tkanin, zastosowali m.in. ostre cięcia, graficzne nadruki, kontrasty kolorów czerń-biel, Kolekcja Plants jest pierwszą całościową propozycją ubrań na co dzień. Wcześniej duet Paprocki&Brzozowski zaprojektował  z tej linii jedynie bluzy i T-shirty.

Z kolei w kolekcji Premium, przeznaczonej dla dojrzałych kobiet i jednocześnie stałych klientek można było zobaczyć projekty również przełamywane ostrymi cięciami, w bardziej stonowanych kolorach, uszyte z  luksusowych tkanin m.in. kaszmiru czy jedwabiu.

To jest kolekcja dla kobiet, które kochają modę, luksusowe tkaniny, które lubią ubrać się na różne pory dnia, nie tylko w ciągu dnia, ale również na wieczór. My kochamy kontrasty, dlatego tkanin, zderzeń i faktur było jak zwykle dużo, ale śmiejemy się między sobą, że skoro jesteśmy w duecie, pracujemy w duecie, to tych pomysłów zawsze jest bardzo wiele, więc musimy je zderzać i ujarzmiać – mówi Marcin Paprocki.

Przy jej tworzeniu projektanci inspirowali się twórczością kubistów m.in. Pabla Picassa i Georges’a Braque’.

Na pokazie pojawili się m.in. m.in. Małgorzata Rozenek i Radosław Majdan, Edyta Herbuś, Natalia Siwiec, Tomasz Jacyków, Ilona Felicjańska, Karolina Malinowska, Anna Wendzikowska, Anna Popek.

Duet Paprocki& Brzozowski tworzy razem od 15 lat.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.