Newsy

Ewa Szabatin: Nie musimy zabijać zwierząt, by poczuć się jak gwiazda. Naturalne futro można zastąpić płaszczem od projektanta

2020-01-17  |  06:12

Zdaniem tancerki naturalne futra już jakiś czas temu przestały być oznaką bogactwa i luksusu. Aby poczuć się pięknie i gustownie, lepiej  zdecydować się na zakup modnego płaszcza bądź kurtki od znanego projektanta. Okrucieństwo wobec zwierząt powinno być niedozwolone i surowo karane. Według tancerki dzięki rosnącej świadomości społeczeństwa możliwy stanie się zakaz produkcji futer naturalnych w Polsce.

Ostatnimi czasy sporo mówi się o modzie odpowiedzialnej. Przemysł futrzarski zaczyna tracić swoich najbardziej luksusowych klientów. Znane marki i domy mody coraz częściej rezygnują z wykorzystywania naturalnych futer oraz skór egzotycznych zwierząt. Ewa Szabatin zwraca uwagę, że posiadanie futra kiedyś podkreślało status społeczny, dziś jest jedynie oznaką okrucieństwa wobec zwierząt.

– Kobiety kiedyś chciały nosić futra, bo były synonimem luksusu. Obecnie jednak mamy możliwość zastąpienia ich pięknymi i równie luksusowymi płaszczami, kurtkami i żakietami od światowych projektantów czy znanych marek. Nasza świadomość znacznie wzrosła, nie potrzebujemy już bestialsko zabijać zwierząt tylko po to, żeby poczuć się jak gwiazda – mówi agencji Newseria Lifestyle Ewa Szabatin.

Kalifornia jako pierwszy stan w USA zakazała produkcji i sprzedaży naturalnych futer. Przepis ma wejść w życie wraz z początkiem 2023 roku. W Polsce mimo prób takiego zakazu nie wprowadzono. Ewa Szabatin przyznaje, że nie jest zadowolona z obecnego stanu rzeczy. Ma jednak nadzieje, że rosnąca świadomość społeczeństwa przyczyni się do rychłych zmian.

– Niedawno dowiedziałam się, że Polska jest trzecim na świecie producentem futer naturalnych. Oznacza to, że w naszym kraju zabijamy bardzo dużo zwierząt. W USA w jednym ze stanów został wprowadzony zakaz hodowli zwierząt futerkowych. Mam nadzieję, że w Polsce też niedługo się to wydarzy. Musimy nagłośnić ten problem za pomocą eventów i różnych akcji. Zwierzęta powinniśmy głaskać, kochać i przytulać – tłumaczy.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.