Newsy

Francuski magazyn „Madame Figaro” uznał Joannę Przetakiewicz za jedną z najbardziej kreatywnych kobiet biznesu w Polsce

2014-12-19  |  07:00

Joanna Przetakiewicz została doceniona przez francuską prasę. Właścicielka domu mody La Mania została bohaterką artykułu o przedsiębiorczych Polkach na łamach magazynu „Madame Figaro”. Francuscy dziennikarze wyróżnili Przetakiewicz nie tylko za jej talent do projektowania, lecz także zdolności biznesowe i upór w dążeniu do celu.

W jednym z ostatnich numerów magazynu „Madame Figaro” – jednego z największych francuskich magazynów dla kobiet – ukazał się obszerny artykuł o przedsiębiorczych Polkach, które świetnie radzą sobie w świecie biznesu i polityki. Bohaterkami materiału były dr Irena Eris, Wanda Nowicka, Henryka Bochniarz, Joanna Mucha i Joanna Przetakiewicz. Zdaniem francuskiego magazynu są one najbardziej przedsiębiorczymi i kreatywnymi kobietami biznesu w Polsce.

Właścicielka domu mody La Mania przyznaje, że wywiad przeprowadzony przez paryskich dziennikarzy i towarzysząca mu krótka sesja zdjęciowa były dla niej wielką przyjemnością.

Dziennikarze, którzy przyjechali z „Madame Figaro” są bardzo doświadczonymi i niezwykle inteligentnymi dziennikarzami, więc nie zadawali pytań, które się wiecznie powtarzają we wszystkich wywiadach. Rozmowa odbywał się na wariackich papierach, ponieważ przyleciałam, musiałam później iść wieczorem na ważną imprezę, w związku z tym wszystko się odbywało podczas czesania, malowania, w jakimś obłędzie, ale uśmialiśmy się tak bardzo i mieliśmy świetne humory podczas całego wywiadu – mówi Joanna Przetakiewicz w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Zdaniem francuskiego magazynu o sukcesie Przetakiewicz zadecydował nie tylko talent do projektowania, lecz także zdolności biznesowe. Dziennikarze „Madame Figaro” docenili także jej konsekwencję i upór w dążeniu do celu. Joanna Przetakiewicz w cztery lata zdołała bowiem stworzyć od podstaw i wypromować, także na arenie międzynarodowej, modową markę La Mania.

Pierwszy butik został otwarty w Galerii Mokotów we wrześniu 2010 roku. Dzisiaj polska marka obecna jest w domach handlowych w Londynie, Mediolanie i Kijowie. Joanna Przetakiewicz jest też właścicielką kilku restauracji oraz założycielką sieci klinik stomatologicznych. Pod koniec listopada portal Gazeta.pl uznał ją za jedną z pięciu najbardziej wpływowych Polek. Joanna Przetakiewicz zapewnia jednak, że mimo dotychczasowych osiągnięć nie zamierza spoczywać na laurach.

Na pewno czuję się kobietą pewną siebie i znającą swoją wartość. Dumną ze swoich synów, swojej kariery i swojej firmy. Na pewno jestem kobietą, która jest bardzo usatysfakcjonowana, ale jeszcze daleka droga przede mną. Bo właśnie o to chodzi, żeby cały się uczyć, żeby cały czas dążyć do celu, żeby nie spoczywać na laurach – podkreśla Joanna Przetakiewicz.

Właścicielka La Manii stara się także wspierać inne kobiety w Polsce. Jedną z jej inicjatyw jest pomoc i aktywizacja kobiet w rejonach dotkniętych największym bezrobociem w kraju, m.in. w Świdnicy. Joanna Przetakiewicz kibicuje wszystkim zdolnym Polkom, które chcą rozwijać się i działać w biznesie. Należy do nich także jej była współpracownica Magdalena Butrym. Po trzech latach projektowania dla La Manii Butrym zdecydowała się uniezależnić i stworzyć własną, imienną markę. Jej kolekcja jesień-zima 2014/2015 wzbudziła zachwyt krytyków mody i dziennikarzy modowych.

Bardzo jej kibicuję, bo Magda jest bardzo zdolną projektantką, świetną dziewczyną. Życzę jej wszystkiego najlepszego. Mam swoją bardzo określoną linię, DNA swojej firmy, ona ma inną i super. Bo właśnie o to chodzi, żeby się różnić od siebie – mówi Joanna Przetakiewicz.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Telekomunikacja

Samotność coraz bardziej dotyka Polaków. Dla 90 proc. z nich problemem są też narastające podziały

Polacy coraz częściej czują się samotni i wyobcowani, mimo że technologia daje im nieograniczone możliwości komunikacji. Według badań 68 proc. społeczeństwa doświadcza samotności, a 90 proc. ma dość narastających podziałów. T-Mobile Polska rusza z platformą #BurzymyBariery, której celem jest zachęcenie Polaków do prawdziwego dialogu i eliminacja barier komunikacyjnych.

Gwiazdy

Malwina Wędzikowska: W dżungli przez miesiąc rewidowałam swoje życie. Przehulałam dużo czasu na toksycznych ludzi

Prezenterka jest teraz na takim etapie swojego życia, że oddala się od ludzi, którzy nie wnoszą w nie nic pozytywnego. Zamiast tracić czas na toksyczne relacje, inwestuje w rozwój osobisty, dużo czasu poświęca też na pracę i rozwijanie swoich pasji. Malwina Wędzikowska nie ukrywa też, że jest dumna z kontynuacji formatu „The Traitors. Zdrajcy” i wierzy, że druga edycja również przyciągnie przed telewizory wielu widzów.