Mówi: | Karolina Czajkowska |
Funkcja: | projektantka Reserved |
Jesienią będą dominować warstwy, zgaszone kolory i otulające tkaniny
Jesień 2014 w modzie damskiej zapowiada się jako sezon pełny miękkich tkanin, łączenia podobnych kolorów i wielu warstw w celu uzyskania modnego i zarazem bardzo komfortowego stylu. Mocnym punktem wielu kolekcji będą dość minimalistyczne płaszcze oraz sportowe nawiązania, które na wybiegach pojawiły się po raz pierwszy jako propozycje na wiosnę i lato.
W nadchodzącym sezonie jesiennym warstwowe stylizacje składające się z ubrań wykonanych z miękkich, otulających tkanin, utrzymanych często w monochromatycznej tonacji lansowane są przez Reserved. Kobiece stroje przełamują czapki w chłopięcym wydaniu, inspirowane stylem street fashion. Mocnym punktem kolekcji są też płaszcze w zgaszonych kolorach.
– Kolekcja na jesień 2014 to przede wszystkim ubrania warstwowe, składające się z płaszcza, swetra, koszuli, czasami nawet sukienki i spódnicy naraz. Stawiamy na warstwowość, na otulanie, na ciepłe fakturalne tkaniny i dzianiny, a także na łączenie monochromatycznych kolorów, dzięki czemu cała sylwetka utrzymana jest w jednej tonacji. Myślę, że naszym potencjalnym bestsellerem są w tym sezonie płaszcze – w kolorach zgaszonego różu, pięknej szarości, mocnych granatów, czerwieni – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Karolina Czajkowska, projektantka Reserved.
Twarzą jesienno-zimowej kolekcji Reserved została tym razem modelka Georgia May Jagger, córka legendarnego muzyka Micka Jaggera oraz modelki Jerry Hall. Georgia podczas sesji w Londynie pozowała w ubraniach ze wszystkich trzech damskich linii marki.
– Każda z linii projektowych adresowana jest do innej grup klientek. Street Fashion dla kobiety znającej trendy, lubiącej ubierać się seksownie i w bardzo przemyślany sposób. Modern Line przeznaczona jest dla klientek o bardziej wysublimowanym sposobie ubierania się, eleganckim, ale również bardzo nowoczesnym. Tu jest dużo minimalizmu, prostych form, stonowana gama kolorystyczna. Trzecią naszą linią jest Young Fashion Lab – dla dziewczyny, która lubi się bawić trendami. Najważniejszy jest dla niej własny styl i zależnie od tego, co jej się podoba, miksuje ze sobą różne rzeczy – zaznacza Karolina Czajkowska.
Young Fashion Lab oferuje w tym sezonie mocną kolorystkę, odważne hasła i wzory m.in. na t-shirtach oraz efekt acid wash, czyli sprania, przez co ubrania wyglądają jak vintage.
Reserved to flagowa marka powstałego w latach 90. koncernu odzieżowego LPP. W 2013 roku brand został liderem kategorii odzież w rankingu Najcenniejszych Polskich Marek. Jego ubrania sprzedają się świetnie nie tylko w Polsce, lecz także w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka planuje w najbliższym czasie ekspansję w Niemczech i na Bałkanach.
Czytaj także
- 2024-03-08: Dorota Szelągowska: Chcę udowodnić widzom, że nie jestem w programie „MasterChef Nastolatki”, bo mam znaną twarz. Wnoszę coś wartościowego do tego formatu
- 2024-01-24: Ewa Minge: Opracowałam inteligentną kolekcję ubrań. Projekty mają różnego rodzaju czujniki pozwalające monitorować stan zdrowia
- 2024-01-16: Ewa Minge: Rynek mody udaje, że ma się dobrze, ale tak nie jest. Jesteśmy zalewani przez bardzo tanią modę fast-foodową z Azji, z którą projektantom ciężko jest konkurować
- 2024-01-11: Robert Kupisz: Nigdy nie porównuję się z innymi projektantami, wolę się nimi inspirować. Zawsze wyciągam rękę do moich kolegów i mogą liczyć na moją pomoc
- 2023-12-13: Ada Fijał: Projekty Macieja Zienia są na światowym poziomie. Tym nazwiskiem powinniśmy się chwalić za granicą
- 2023-12-18: Edyta Herbuś: Maciej Zień jest bardzo twórczą, ale też trochę nienasyconą osobą. Życzę mu, żeby potrafił się na chwilę zatrzymać po wielkim sukcesie jego kolekcji
- 2024-01-16: Roślinne burgery czy parówki znajdują coraz więcej zwolenników. Ponad połowa Polaków już ich próbowała
- 2023-10-02: Zeroemisyjny transport w Polsce się rozwija, ale wciąż zbyt wolno. Branża e-mobility apeluje do rządu o działania przyspieszające
- 2023-10-26: Joanna Przetakiewicz-Rooyens: Polacy coraz bardziej kochają modę vintage i rzeczy używane. Nie krępujemy się tego, że na kolejnym evencie jesteśmy w tej samej sukience
- 2023-10-05: Joanna Przetakiewicz-Rooyens: Ekologiczna moda to w tym momencie iluzja. Klienci często są wprowadzani w błąd
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Edyta Herbuś: Rozmawiałam z produkcją na temat mojej ewentualnej roli w „Tańcu z gwiazdami”. Wierzę, że stworzą taką, która będzie dla mnie inspirująca
Tancerka przyznaje, że kiedy dostała propozycję udziału w ostatniej edycji „Tańca z gwiazdami”, to choć miała apetyt na powrót do tej produkcji, po rozważeniu wszystkich za i przeciw jednak ją odrzuciła. Z jednej strony miała już inne zobowiązania zawodowe, a z drugiej – zależało jej na tym, by powrócić do show nie tylko w charakterze instruktorki, ale zaprezentować się widzom z nieco innej strony. Edyta Herbuś wierzy, że w przyszłości program przejdzie pewną metamorfozę i znajdzie się w nim rola skrojona właśnie dla niej. Nie ukrywa też, że ta edycja wyjątkowo przyciągnęła jej uwagę, bo skupiła bardzo charyzmatycznych uczestników.
Prawo
Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w produkcję muzyczną. Artyści i odbiorcy chcą jasnego oznaczania utworów generowanych przez takie narzędzia
Dziesięciokrotny wzrost przychodów rynku sztucznej inteligencji w tworzeniu muzyki przewidują analitycy w ciągu najbliższych 10 lat. Wokół tematu narasta coraz więcej kontrowersji, związanych m.in. z uczeniem się algorytmów na już skomponowanych dziełach czy wykorzystywania głosów wokalistów do tworzenia coverów śpiewanych przez SI. Jednocześnie ponad jedna trzecia muzyków przyznaje już, że wspierali się w swojej pracy sztuczną inteligencją. Artyści oczekują jednak jasno wytyczonych ram regulacyjnych dla tego typu narzędzi. Przede wszystkim miałyby one dotyczyć zgód na wykorzystanie własności intelektualnej i wyraźnego oznaczania muzyki komponowanej przez SI.
Handel
Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa
Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.