Mówi: | Joanna Przetakiewicz |
Funkcja: | projektantka |
Joanna Przetakiewicz: Polaków stać na luksus
Joanna Przetakiewicz, właścicielka i dyrektor kreatywna marki La Mania, uważa, że produkty luksusowe stają się coraz bardziej dostępne dla polskich klientów. Polacy częściej mogą sobie pozwolić na wydawanie pieniędzy na przyjemności i zwracają większą uwagę na jakość kupowanych produktów.
Joanna Przetakiewicz podkreśla, że luksus to nie tylko jachty i sportowe samochody, które na całym świecie dostępne są tylko dla garstki klientów. Produkty luksusowe to także dobre kosmetyki i ubrania, na które może sobie pozwolić coraz więcej osób.
– Moim założeniem, od momentu powstania firmy, było stworzenie marki luksusowej, ale jednak dostępnej. Takiej, która będzie mogła bez żadnych kompleksów konkurować z markami z krajów zachodnich, a jednocześnie będzie spełniała oczekiwania Polek – powiedziała agencji informacyjnej Newseria Joanna Przetakiewicz.
Wspominając swoje początki w branży, Joanna Przetakiewicz sięgnęła do czasów, kiedy jej firma zatrudniała zaledwie garstkę pracowników i jej właścicielka uczyła się wyłącznie na własnych błędach. Nie istniały wówczas inne butiki o podobnym profilu, niedostępne były również dane, na podstawie których można było szybko i sprawnie stworzyć biznesplan.
– Pamiętam jak na samym początku, nie mając jeszcze doświadczenia, wyprodukowałam pierwszą kolekcję do butiku La Manii. Otworzyliśmy butik pod koniec września, a do końca listopada prawie cała kolekcja została wyprzedana. Menadżer butiku stwierdził, że to katastrofa, sprzedaliśmy prawie wszystko i co teraz? Zostaliśmy bez towaru w najlepszym momencie sprzedażowym, czyli w okresie przedświątecznym. Byłam przerażona, bo nie wiedziałam, co zrobić dalej. W związku z tym musiałam błagać fabryki, które dla nas produkowały kolekcję, żeby wyprodukowały chociaż kilka dodatkowych modeli, co wcale nie było takie łatwe – wspomina Przetakiewicz.
Założona w 2010 roku La Mania szybko stała się rozpoznawalną i szanowaną na rynku marką. Honorowym ojcem chrzestnym firmy jest projektant Karl Lagerfeld, autorytet w świecie mody.
Czytaj także
- 2025-03-21: Joanna Liszowska: Mam nadzieję, że nigdy nie będę świadkiem wypadku. Bałabym się udzielać pomocy, bo to niebywała odpowiedzialność
- 2025-01-28: Joanna Kurowska: Aktorstwo to jest niesprawiedliwy zawód. Jesteśmy ciągle oceniani, a nie mamy żadnego wsparcia
- 2025-01-20: Joanna Kurowska: W tym kraju aktorzy są na końcu przewodu pokarmowego. Nikt nas nie broni, nie mamy związków zawodowych jak w USA
- 2024-11-29: Joanna Kurowska: Okres świąteczny daje ludziom poczucie bezpieczeństwa i jest takim powrotem do dzieciństwa. Nie czepiam się tego, że ktoś dekoruje swój dom już w listopadzie
- 2025-01-10: Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani
- 2024-12-09: Joanna Kurowska: Lekarz w Stanach Zjednoczonych to jest ktoś, kto ma dom z basenem i jest milionerem. Medycy w Polsce muszą pracować na 13 etatów
- 2024-06-07: Joanna Przetakiewicz: Jestem za otwarciem sklepów w niedzielę. To duże ułatwienie dla pracujących matek
- 2024-08-08: Joanna Przetakiewicz: Klienci nie odchodzą od fast fashion i co roku rynek wielkich sieciówek bardzo rośnie. Niestety cierpi na tym nasza planeta
- 2024-04-25: Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami
- 2024-04-16: Joanna Jędrzejczyk: Gosia Rozenek-Majdan jest tytanem pracy. Konsekwentnie realizuje swoje cele, pokonując wszelkie słabości
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.
Ochrona środowiska
Rynki materiałów biodegradowalnych i biopochodnych będą rosły w szybkim tempie. W Polsce dopiero raczkują

Rynek biodegradowalnych tworzyw sztucznych do 2031 roku ponad trzykrotnie zwiększy swoje obroty. Również tworzywa biopochodne są coraz częściej rozwijane i wykorzystywane. Choć rynki na świecie notują dynamiczny rozwój, napędzany nie tylko świadomością klientów, ale też surowymi przepisami środowiskowymi, w Polsce ten potencjał jest wykorzystywany szczątkowo. Tymczasem biotworzywa mogą z powodzeniem zastąpić większość materiałów syntetycznych.
Muzyka
Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system

Wokalistka zapewnia, że mocno kibicuje Justynie Steczkowskiej w drodze po zwycięstwo w 69. Konkursie Piosenki Eurowizji w Szwajcarii. I choć te zmagania mają drugie dno i nie zawsze liczą się tylko umiejętności wokalne reprezentantów poszczególnych krajów, to Marta Wiśniewska wierzy, że talent i potencjał polskiej gwiazdy będą ponad wszelkimi podziałami. Tancerka zaznacza też, że ona sama nie wzięłaby udziału w tym konkursie.