Newsy

Klimas, Zień i Arkadius projektują ubrania dla blogera Michała Witkowskiego

2014-04-09  |  07:10
Jeden z najzdolniejszych pisarzy młodego pokolenia, dwukrotnie nominowany do nagrody Nike, Michał Witkowski, od jesieni ubiegłego roku jest „blogerką modową”. Na swoim blogu Fashion Pathology proponuje współpracę znanym projektantom mody, aby stworzyli specjalnie dla niego wyjątkowe kreacje w jednym egzemplarzu.

Autor „Lubiewa” zaprosił do współpracy takich projektantów, jak: Maciej Zień, Joanna Klimas, Kamil Sobczyk, Krzysztof Stróżyna czy Łukasz Jemioł. Witkowski zachęca, aby projektanci uszyli coś szalonego, co nie miałoby szansy sprzedać się masowo. Jedną z kreacji, która została zaprojektowana specjalnie dla Witkowskiego, jest czarna marynarka inspirowana stylem secesyjnym schyłku XIX wieku, którą zaprojektował Kamil Sobczyk.

Projektanci mają skwitować mój styl, mogą sobie pozwolić na rzeczy, które by się normalnie nie sprzedały, które są totalnie chore, pojechane. Coś w stylu Lady Gagi i jej sukni z mięsa. Wszyscy się zgodzili. Nawet Arkadius zgodził się przerwać ciszę i zrobić dla mnie coś takiego – mówi Agencji Informacji Newseria Lifestyle Michał Witkowski.

Według Witkowskiego pokazom mody brakuje ironii, oryginalności i charakteru. Wspomina o „bezpiecznych kreacjach”, które wypełniają pokazy i skierowane są do masowego odbiorcy.

Jak oglądam to, co się dzieje w Łodzi, albo te bezpieczne kreacje, które muszą się sprzedać, to ich zadaniem jest uwzględniać tę polską rzeczywistość, powagę na twarzach krytyków, którzy notują. A tak naprawdę, gdyby pozamieniać te kreacje pomiędzy pokazami, nikt by tego nawet nie zauważył. Tu potrzeba freaka, który włoży sobie majtki na głowę – twierdzi Witkowski.

Michał Witkowski pojawi się w kwietniowym numerze „Harper's Bazaar”. Sam podkreśla, że materiał o nim w tym najbardziej ekskluzywnym magazynie modowym nigdy by się nie ukazał, gdyby nie został „blogerką modową”.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Telekomunikacja

Samotność coraz bardziej dotyka Polaków. Dla 90 proc. z nich problemem są też narastające podziały

Polacy coraz częściej czują się samotni i wyobcowani, mimo że technologia daje im nieograniczone możliwości komunikacji. Według badań 68 proc. społeczeństwa doświadcza samotności, a 90 proc. ma dość narastających podziałów. T-Mobile Polska rusza z platformą #BurzymyBariery, której celem jest zachęcenie Polaków do prawdziwego dialogu i eliminacja barier komunikacyjnych.

Gwiazdy

Malwina Wędzikowska: W dżungli przez miesiąc rewidowałam swoje życie. Przehulałam dużo czasu na toksycznych ludzi

Prezenterka jest teraz na takim etapie swojego życia, że oddala się od ludzi, którzy nie wnoszą w nie nic pozytywnego. Zamiast tracić czas na toksyczne relacje, inwestuje w rozwój osobisty, dużo czasu poświęca też na pracę i rozwijanie swoich pasji. Malwina Wędzikowska nie ukrywa też, że jest dumna z kontynuacji formatu „The Traitors. Zdrajcy” i wierzy, że druga edycja również przyciągnie przed telewizory wielu widzów.