Mówi: | Barbara Kryńska |
Funkcja: | Converse |
Miłośniczki sportowego obuwia jesienią powinny wybrać sneakersy ozdobione punkowymi ćwiekami lub motywami znanymi z popkultury
Punk i kontrolowany kicz – to najważniejsze trendy w obuwiu sportowym w tym sezonie. Na topie będą sneakersy w mocnych kolorach, ozdobione motywami z popkultury lub punkowymi agrafkami i ćwiekami. Miłośniczki sneakersów nie muszą rezygnować z ulubionego obuwia nawet w deszczowe dni, producenci oferują bowiem buty zrobione w całości z gumy.
Ten rok należy do sneakersów. Buty te, od momentu kiedy pojawiły się na pokazie Chanel, triumfują nie tylko na wybiegach, lecz także na ulicach dużych miast. Obuwie to będzie także modne jesienią i zimą. Latem w światowej modzie dominował styl lat 90., jesienią cofamy się do lat 80.. Projektanci zachęcają do odważnego kreowania swojego wizerunku w modnym niegdyś stylu punk, który właśnie świętuje swój wielki powrót. W modzie znów są charakterystyczne dla lat 80. agrafki, suwaki, przeszycia i przetarcia. Styl punk dominuje także w obuwiu sportowym.
– Zamki charakterystyczne są dla punkowych stylizacji. Mogliśmy zaobserwować to już na pokazach z kolekcjami jesienno-zimowymi m.in. u Stelli McCartney czy Soni Rykiel. Teraz są one również obecne w obuwiu sportowym. Dodatkowo można tutaj odnaleźć elementy nawiązujące trochę do biżuterii czy elementów ozdobnych, którymi są właśnie suwaki. Oczywiście w obuwiu nie może też zabraknąć metalowych elementów, w tym różnego rodzaju ćwieków. Są one pokazywane w różnej postaci – mniejsze kuleczki czy bardziej masywne typowo punkowe ćwieki – mówi Barbara Kryńska, przedstawicielka marki Converse, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Jesień to także czas dominacji tzw. kontrolowanego kiczu w modzie. Na topie będą ubrania i obuwie inspirowane motywami z popkultury. Prekursorem tego trendu był Jeremy Scott, który w najnowszej kolekcji Moschino wykorzystał m.in. logotyp znanej sieci fast foodów. Buty utrzymane w tym stylu powinny być bardzo kolorowe, ozdobione motywami znanymi z telewizji lub kina, np. postaciami z kultowej kreskówki „The Simpsons”. Tej jesieni na ulicach pojawią się także sneakersy zrobione w całości z gumy. Takie buty będą nie tylko świetnie wyglądać, lecz także chronić przed śniegiem i deszczem, są bowiem nieprzemakalne.
– Gumowe sneakersy możemy zobaczyć w bardzo intensywnych kolorach, w wersjach monochromatycznych, gdzie cała cholewka, sznurówki, jak i podeszwa są w tym samym kolorze. Barwy są dosyć intensywne, charakterystyczne dla popularnego kalosza. Zobaczymy je w bardzo intensywnym odcieniu żółtym, czerwieni, fiolecie i ciemnej, brązowawej zieleni – mówi Barbara Kryńska.
Mniej odważni miłośnicy sneakersów mogą wybrać obuwie w bardziej stonowanej kolorystyce. Najmodniejszym kolorem sezonu jest bordo, dominuje także szarość. Takie obuwie będzie świetnie wyglądało zestawione z oversize’owymi płaszczami, klasycznymi spodniami i obszernymi swetrami. Aby nadać stylizacji odrobinę fantazji, można wybrać sneakersy w spokojnych kolorach, ale pokryte lekkim, metalicznym połyskiem.
Czytaj także
- 2024-10-09: Qczaj: Siedem lat temu pod wpływem jesiennej chandry rozpocząłem swoją karierę. Teraz dostaję od życia dużo fajnych niespodzianek
- 2022-03-11: Rowery i hulajnogi na przejściu dla pieszych - jesień 2021 r. [przebitki]
- 2020-01-15: Polska szybko i skutecznie wydaje unijne fundusze. W nowej perspektywie potrzebne są zmiany w organizacji konkursów i rozliczaniu projektów
- 2020-01-30: Poznań, Stary Rynek [przebitki]
- 2019-08-30: autostrada A1 - zima [przebitki]
- 2018-11-06: Ewa Szabatin: Jesień i zima w modzie przebiegną pod hasłem „animal print”. Wchodzi też tutaj zupełnie inna kolorystyka, niekoniecznie w beżowo-czarnym odcieniu
- 2018-11-19: Paleta jesiennych barw, puchowe kurtki z oryginalnymi wykończeniami i nieśmiertelne ramoneski dominują w najnowszej kolekcji marki OCHNIK
- 2018-10-29: Dorota Gardias: Przedłużyłam sobie w tym roku lato wyjazdem na Lanzarote. Dobrze wyjechać na wakacje, kiedy u nas już robi się chłodno
- 2018-10-17: Red Lipstick Monster: Polski rynek kosmetyczny jest bardzo do przodu. Potwierdza to obecność światowych marek
- 2017-11-02: Jedwabie, kaszmiry i naturalne futra w szmaragdowym kolorze w nowej kolekcji Doroty Goldpoint
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.