Newsy

Miłośniczki sportowego obuwia jesienią powinny wybrać sneakersy ozdobione punkowymi ćwiekami lub motywami znanymi z popkultury

2014-10-30  |  06:00

Punk i kontrolowany kicz  to najważniejsze trendy w obuwiu sportowym w tym sezonie. Na topie będą sneakersy w mocnych kolorach, ozdobione motywami z popkultury lub punkowymi agrafkami i ćwiekami. Miłośniczki sneakersów nie muszą rezygnować z ulubionego obuwia nawet w deszczowe dni, producenci oferują bowiem buty zrobione w całości z gumy.

Ten rok należy do sneakersów. Buty te, od momentu kiedy pojawiły się na pokazie Chanel, triumfują nie tylko na wybiegach, lecz także na ulicach dużych miast. Obuwie to będzie także modne jesienią i zimą. Latem w światowej modzie dominował styl lat 90., jesienią cofamy się do lat 80.. Projektanci zachęcają do odważnego kreowania swojego wizerunku w modnym niegdyś stylu punk, który właśnie świętuje swój wielki powrót. W modzie znów są charakterystyczne dla lat 80. agrafki, suwaki, przeszycia i przetarcia. Styl punk dominuje także w obuwiu sportowym.

Zamki charakterystyczne są dla punkowych stylizacji. Mogliśmy zaobserwować to już na pokazach z kolekcjami jesienno-zimowymi m.in. u Stelli McCartney czy Soni Rykiel. Teraz są one również obecne w obuwiu sportowym. Dodatkowo można tutaj odnaleźć elementy nawiązujące trochę do biżuterii czy elementów ozdobnych, którymi są właśnie suwaki. Oczywiście w obuwiu nie może też zabraknąć metalowych elementów, w tym różnego rodzaju ćwieków. Są one pokazywane w różnej postaci – mniejsze kuleczki czy bardziej masywne typowo punkowe ćwieki – mówi Barbara Kryńska, przedstawicielka marki Converse, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Jesień to także czas dominacji tzw. kontrolowanego kiczu w modzie. Na topie będą ubrania i obuwie inspirowane motywami z popkultury. Prekursorem tego trendu był Jeremy Scott, który w najnowszej kolekcji Moschino wykorzystał m.in. logotyp znanej sieci fast foodów. Buty utrzymane w tym stylu powinny być bardzo kolorowe, ozdobione motywami znanymi z telewizji lub kina, np. postaciami z kultowej kreskówki The Simpsons. Tej jesieni na ulicach pojawią się także sneakersy zrobione w całości z gumy. Takie buty będą nie tylko świetnie wyglądać, lecz także chronić przed śniegiem i deszczem, są bowiem nieprzemakalne.

Gumowe sneakersy możemy zobaczyć w bardzo intensywnych kolorach, w wersjach monochromatycznych, gdzie cała cholewka, sznurówki, jak i podeszwa są w tym samym kolorze. Barwy są dosyć intensywne, charakterystyczne dla popularnego kalosza. Zobaczymy je w bardzo intensywnym odcieniu żółtym, czerwieni, fiolecie i ciemnej, brązowawej zieleni – mówi Barbara Kryńska.

Mniej odważni miłośnicy sneakersów mogą wybrać obuwie w bardziej stonowanej kolorystyce. Najmodniejszym kolorem sezonu jest bordo, dominuje także szarość. Takie obuwie będzie świetnie wyglądało zestawione z oversize’owymi płaszczami, klasycznymi spodniami i obszernymi swetrami. Aby nadać stylizacji odrobinę fantazji, można wybrać sneakersy w spokojnych kolorach, ale pokryte lekkim, metalicznym połyskiem.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Edyta Herbuś: Teraz mam taki moment obfitości, że mogę wybierać role, które są dla mnie najciekawsze. Ale na pewno muszę sobie zafundować reset, żeby utrzymać równowagę w życiu

Tancerka lubi wypoczywać aktywnie. Po intensywnym okresie w pracy najpierw daje sobie jednak chwilę na złapanie oddechu i szybką regenerację, a dopiero później rusza na podbój danej okolicy. Edyta Herbuś zaznacza, że często decyduje się na pasjonujące wyprawy, dzięki którym może zwiedzać i poznawać urokliwe zakątki świata. Ale zdarza się również tak, że wybiera beztroskie wakacje na plaży pod palmami. Tegoroczny urlop będzie jednak krótki.

Media

Wojciech „Łozo” Łozowski: Wziąłem już udział w większości fajnych dużych formatów telewizyjnych. Dostaję też wiele paździerzowych propozycji i je staram się odrzucać

Wokalista miał już okazję uczestniczyć w takich produkcjach jak: „Taniec z gwiazdami”, „Must Be The Music. Tylko muzyka”, „Azja Express”, „Lego Masters” i „Pokonaj mnie, jeśli potrafisz”. Jak podkreśla, bardzo ceni oryginalne projekty telewizyjne, bo dzięki nim może przeżyć wyjątkowe przygody i nauczyć się czegoś nowego. Dlatego też nie wyklucza, że gdy padnie kolejna ciekawa propozycja, znów weźmie udział w podobnym projekcie.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.