Newsy

Natalia Janoszek: Nie potępiam ludzi, którzy noszą ubrania wykończone futrzanymi elementami. Nie możemy popadać ze skrajności w skrajność

2020-01-22  |  06:13

Aktorka uważa, że bardzo trudno jest odróżnić naturalne futro od sztucznego zamiennika. W konsekwencji nie potępia osób, którym podczas zakupów zdarzy się pomyłka. Natalia Janoszek przyznaje, że jest przeciwna produkcji naturalnych futer, która przyczynia się do cierpienia niewinnych zwierząt. Stara się również minimalizować ilość spożywanego mięsa. Tłumaczy, że sama nie byłaby w stanie skrzywdzić żywej istoty.

Natalia Janoszek zdradza, że jakiś czas temu dokonała zakupu kurtki zimowej z elementami wykonanymi z naturalnego futra. Obecnie żałuje tej decyzji. Przyznaje, że nie była wówczas świadoma tego, z jakiego materiału zostały wykonane wykończenia.

– W mojej szafie nie ma naturalnego futra. Jednak nie ukrywam, że mam kurtkę, której kaptur wykończony jest futerkiem. Kupiłam ją dawno temu, myśląc, że jest ono sztuczne. Gdybym wtedy wiedziała, jaka jest prawda, zrezygnowałabym z zakupu – mówi w rozmowie z agencją Newseria Lifestyle Natalia Janoszek.

Pomyłka, jaka w przeszłości przydarzyła się aktorce, wiele ją nauczyła. Janoszek tłumaczy, że każdy podczas zakupu może popełnić błąd. Jednak aby tego uniknąć, należy dokładnie analizować skład i uważnie czytać metki produktów, które wybieramy.

– Nie potępiam ludzi, którzy noszą ubrania wykończone małymi skórzanymi lub futrzanymi elementami. Zdaję sobie sprawę, że trudno jest sprawdzić podczas zakupu, z czego dokładnie zrobiony jest przedmiot. Najprawdopodobniej każdy z nas ma w swojej szafie coś skórzanego – pasek lub portfel. Nie możemy popadać ze skrajności w skrajność – tłumaczy.

Drobne futrzane lub skórzane elementy wykańczające okrycia wierzchnie są zdaniem Natalii Janoszek czymś, co każdy ma w swojej garderobie. Jednak aktorka wyraźnie sprzeciwia się produkcji naturalnych futrzanych płaszczy i kurtek. Zaznacza, że aby tego typu ubrania mogły powstać, musi zginąć wiele niewinnych istot.

– Jestem przeciwna naturalnym futrzanym płaszczom czy kurtkom, podczas produkcji których wiele zwierząt cierpi i umiera – dodaje.

Janoszek przyznaje, że ostatnimi czasy stara się jeść coraz mniej mięsa. Tłumaczy, że sięga po nie jedynie ze względów zdrowotnych. Jako że los zwierząt nie jest dla niej obojętny, gdyby miała własnoręcznie pozbawić życia niewinne stworzenie, aby je skonsumować, zdecydowałaby się na dietę bezmięsną.

– Od czasu do czasu, głównie ze względów zdrowotnych, zdarza mi się zjeść mięso. Jednak nie przepadam za nim szczególnie. Zawsze powtarzam również, że gdybym miała zabić zwierzę, żeby je zjeść, na pewno zostałabym wegetarianką – mówi aktorka.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.