Mówi: | Anna Gołębicka |
Funkcja: | ekspert komunikacji |
Firma: | Gatta |
Nowoczesna odzież typu homewear łączy w sobie wygodę i oryginalny design
Odzież domowa przestaje się kojarzyć wyłącznie z rozciągniętym dresem lub podomką. Nowoczesne ubrania tego typu łączą komfort noszenia z wyjątkowym designem. To odpowiedź na potrzeby kobiet, które pragną dobrze wyglądać nawet w zaciszu domowym, ale nie chcą rezygnować z wygody i swobody.
Nowoczesna odzież typu homewear to efekt zmiany myślenia o współczesnej kobiecie. Coraz więcej pan chce dobrze wyglądać nie tylko w pracy lub na imprezie, lecz także podczas leniwego popołudnia w domu. Nie chcą jednak rezygnować z komfortu noszenia wygodnych, zapewniających swobodę ubrań. Dlatego odzież domowa to najczęściej luźne kimona, bluzy, koszulki, swetry i spodenki. Uszyte są z bardzo dobrych gatunkowo tkanin: bawełny, dzianiny, wełny, satyny lub jedwabiu.
– Kiedyś kobiety bardzo skupiały się na tym, żeby wyjść z domu i pięknie wyglądać, mówiło się wtedy: „moje ubrania na super wyjścia”. W tej chwili chcemy wyglądać ładnie nie tylko poza domem, lecz także w każdym momencie, również w domu. Wstając, chodząc po domu, chcemy czuć się wygodnie, wyglądać dobrze, mieć ubrania, które są funkcjonalne i ubrania, które nie są schodzonymi dresami, które właśnie wciągamy, tylko zaczynamy się szanować. Jeśli jestem piękna, to jestem piękna w każdym momencie mojego życia – mówi Anna Gołębicka, ekspert komunikacji Gatta, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
W odzieży domowej dominują stonowane kolory: szarości, beże, pudrowe róże, granaty. Dominują ubrania z dużą ilością koronek, zdobień i wstawek, oraz wzorzyste materiały. Modne są zdecydowanie dziewczęce fasony, często inspirowane stylem vintage. Projektanci zachęcają do zabawy modą i łączenia stylów: kobiecy top wykończony koronką proponują zestawić z szortami przypominającymi męskie bokserki lub pikowaną bluzą.
– Homewear jest po to, żebyśmy miały pretekst pójść i kupić sobie coś wyjątkowego częściej. Czyli teraz nie tylko bielizna na noc, w której jesteśmy wyjątkowe, eteryczne i czujemy się świetnie, nie tylko super ciuchy do pracy czy na wyjście, które budują naszą pewność siebie i kobiecość, lecz także coś pomiędzy, czyli homewear. Jestem piękna poza domem, jestem piękna w domu, jestem piękna nocą w swojej bieliźnie nocnej – mówi Anna Gołębicka.
Odzież typu homewear można znaleźć zarówno w kolekcjach marek ekskluzywnych, jak La Perla, i popularnych sieciówek, np. Gatta, Esotiq, Camaieu. Domowe stroje w ofercie marki Gatta zostały zaprojektowane przez amerykańską wokalistkę Britney Spears. Domową odzież promuje Stella McCartney oraz Marc Jacobs, który ubrania w stylu homewear zakłada często także na wielkie wyjścia.
Czytaj także
- 2025-06-13: Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała
- 2025-04-17: Dramatyczna sytuacja w opiece długoterminowej. Kolejki oczekujących są coraz dłuższe [DEPESZA]
- 2024-11-28: Jedna na trzy kobiety w UE doznała w życiu przemocy. Apele o bardziej zdecydowaną walkę z tym zjawiskiem
- 2024-11-20: Katarzyna Ankudowicz: Jestem z przemocowego domu. Dużo kosztowało mnie, żeby wyjść z tego i zacząć funkcjonować bez piętna bycia totalnie gorszą
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-10-25: Anna Głogowska: Piękna jest sztuka z elektroodpadów. Takie ubrania to dobry pomysł na oryginalny strój na czerwony dywan
- 2024-10-23: Monika Mrozowska: Na ściankach dziewczyny lubią wyglądać za każdym razem inaczej. Trochę mi szkoda na to czasu
- 2024-09-25: Barbara Kurdej-Szatan: Moda ekologiczna jest nam bardzo bliska. Kupuję ciuchy lepszej jakości, ale dużo rzadziej
- 2024-09-05: Tomasz Jacyków: Dla próżności i uciechy innych nie będę zaśmiecał tej planety. Kupuję niewiele ubrań i bardzo lubię second handy
- 2023-09-26: Wizyty w e-sklepach z odzieżą sportową mogą zaburzyć samoocenę wśród kobiet. Sposób promocji produktów skłania do porównywania się z sylwetkami modelek
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
Wspólne czytanie wzmacnia więzi rodzinne, rozwija u dzieci wyobraźnię, poszerza zasób słownictwa, kształtuje gust literacki i zachęca do kreatywnego spędzania czasu wolnego – uważa Anna Czartoryska-Niemczycka. Aktorka czerpie z tradycji, którą w jej domu rodzinnym szczególnie pielęgnował jej tata. Teraz ona również promuje czytelnictwo i zachęca do tego, by sięganie po lektury stało się codziennym rytuałem.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Muzyka
Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.