Mówi: | Anna Gołębicka |
Funkcja: | ekspert komunikacji |
Firma: | Gatta |
Nowoczesna odzież typu homewear łączy w sobie wygodę i oryginalny design
Odzież domowa przestaje się kojarzyć wyłącznie z rozciągniętym dresem lub podomką. Nowoczesne ubrania tego typu łączą komfort noszenia z wyjątkowym designem. To odpowiedź na potrzeby kobiet, które pragną dobrze wyglądać nawet w zaciszu domowym, ale nie chcą rezygnować z wygody i swobody.
Nowoczesna odzież typu homewear to efekt zmiany myślenia o współczesnej kobiecie. Coraz więcej pan chce dobrze wyglądać nie tylko w pracy lub na imprezie, lecz także podczas leniwego popołudnia w domu. Nie chcą jednak rezygnować z komfortu noszenia wygodnych, zapewniających swobodę ubrań. Dlatego odzież domowa to najczęściej luźne kimona, bluzy, koszulki, swetry i spodenki. Uszyte są z bardzo dobrych gatunkowo tkanin: bawełny, dzianiny, wełny, satyny lub jedwabiu.
– Kiedyś kobiety bardzo skupiały się na tym, żeby wyjść z domu i pięknie wyglądać, mówiło się wtedy: „moje ubrania na super wyjścia”. W tej chwili chcemy wyglądać ładnie nie tylko poza domem, lecz także w każdym momencie, również w domu. Wstając, chodząc po domu, chcemy czuć się wygodnie, wyglądać dobrze, mieć ubrania, które są funkcjonalne i ubrania, które nie są schodzonymi dresami, które właśnie wciągamy, tylko zaczynamy się szanować. Jeśli jestem piękna, to jestem piękna w każdym momencie mojego życia – mówi Anna Gołębicka, ekspert komunikacji Gatta, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
W odzieży domowej dominują stonowane kolory: szarości, beże, pudrowe róże, granaty. Dominują ubrania z dużą ilością koronek, zdobień i wstawek, oraz wzorzyste materiały. Modne są zdecydowanie dziewczęce fasony, często inspirowane stylem vintage. Projektanci zachęcają do zabawy modą i łączenia stylów: kobiecy top wykończony koronką proponują zestawić z szortami przypominającymi męskie bokserki lub pikowaną bluzą.
– Homewear jest po to, żebyśmy miały pretekst pójść i kupić sobie coś wyjątkowego częściej. Czyli teraz nie tylko bielizna na noc, w której jesteśmy wyjątkowe, eteryczne i czujemy się świetnie, nie tylko super ciuchy do pracy czy na wyjście, które budują naszą pewność siebie i kobiecość, lecz także coś pomiędzy, czyli homewear. Jestem piękna poza domem, jestem piękna w domu, jestem piękna nocą w swojej bieliźnie nocnej – mówi Anna Gołębicka.
Odzież typu homewear można znaleźć zarówno w kolekcjach marek ekskluzywnych, jak La Perla, i popularnych sieciówek, np. Gatta, Esotiq, Camaieu. Domowe stroje w ofercie marki Gatta zostały zaprojektowane przez amerykańską wokalistkę Britney Spears. Domową odzież promuje Stella McCartney oraz Marc Jacobs, który ubrania w stylu homewear zakłada często także na wielkie wyjścia.
Czytaj także
- 2024-11-28: Jedna na trzy kobiety w UE doznała w życiu przemocy. Apele o bardziej zdecydowaną walkę z tym zjawiskiem
- 2024-11-20: Katarzyna Ankudowicz: Jestem z przemocowego domu. Dużo kosztowało mnie, żeby wyjść z tego i zacząć funkcjonować bez piętna bycia totalnie gorszą
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-10-25: Anna Głogowska: Piękna jest sztuka z elektroodpadów. Takie ubrania to dobry pomysł na oryginalny strój na czerwony dywan
- 2024-10-23: Monika Mrozowska: Na ściankach dziewczyny lubią wyglądać za każdym razem inaczej. Trochę mi szkoda na to czasu
- 2024-09-25: Barbara Kurdej-Szatan: Moda ekologiczna jest nam bardzo bliska. Kupuję ciuchy lepszej jakości, ale dużo rzadziej
- 2024-09-05: Tomasz Jacyków: Dla próżności i uciechy innych nie będę zaśmiecał tej planety. Kupuję niewiele ubrań i bardzo lubię second handy
- 2023-09-26: Wizyty w e-sklepach z odzieżą sportową mogą zaburzyć samoocenę wśród kobiet. Sposób promocji produktów skłania do porównywania się z sylwetkami modelek
- 2023-04-21: Doświadczenie przemocy ze strony partnera zwiększa ryzyko występowania chorób przewlekłych i psychicznych. Narażone są szczególnie kobiety
- 2023-02-10: Joanna Racewicz: Do przemocy domowej dochodzi nie tylko w obskurnych kamienicach, ale także w pięknych rezydencjach. Katami nierzadko są mężczyźni znani z pierwszych stron gazet
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.
Konsument
Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową
Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.
Media
Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące
Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.