Newsy

Nowoczesna odzież typu homewear łączy w sobie wygodę i oryginalny design

2014-10-20  |  06:30

Odzież domowa przestaje się kojarzyć wyłącznie z rozciągniętym dresem lub podomką. Nowoczesne ubrania tego typu łączą komfort noszenia z wyjątkowym designem. To odpowiedź na potrzeby kobiet, które pragną dobrze wyglądać nawet w zaciszu domowym, ale nie chcą rezygnować z wygody i swobody.

Nowoczesna odzież typu homewear to efekt zmiany myślenia o współczesnej kobiecie. Coraz więcej pan chce dobrze wyglądać nie tylko w pracy lub na imprezie, lecz także podczas leniwego popołudnia w domu. Nie chcą jednak rezygnować z komfortu noszenia wygodnych, zapewniających swobodę ubrań. Dlatego odzież domowa to najczęściej luźne kimona, bluzy, koszulki, swetry i spodenki. Uszyte są z bardzo dobrych gatunkowo tkanin: bawełny, dzianiny, wełny, satyny lub jedwabiu.

Kiedyś kobiety bardzo skupiały się na tym, żeby wyjść z domu i pięknie wyglądać, mówiło się wtedy: „moje ubrania na super wyjścia”. W tej chwili chcemy wyglądać ładnie nie tylko poza domem, lecz także w każdym momencie, również w domu. Wstając, chodząc po domu, chcemy czuć się wygodnie, wyglądać dobrze, mieć ubrania, które są funkcjonalne i ubrania, które nie są schodzonymi dresami, które właśnie wciągamy, tylko zaczynamy się szanować. Jeśli jestem piękna, to jestem piękna w każdym momencie mojego życia – mówi Anna Gołębicka, ekspert komunikacji Gatta, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

W odzieży domowej dominują stonowane kolory: szarości, beże, pudrowe róże, granaty. Dominują ubrania z dużą ilością koronek, zdobień i wstawek, oraz wzorzyste materiały. Modne są zdecydowanie dziewczęce fasony, często inspirowane stylem vintage. Projektanci zachęcają do zabawy modą i łączenia stylów: kobiecy top wykończony koronką proponują zestawić z szortami przypominającymi męskie bokserki lub pikowaną bluzą.

Homewear jest po to, żebyśmy miały pretekst pójść i kupić sobie coś wyjątkowego częściej. Czyli teraz nie tylko bielizna na noc, w której jesteśmy wyjątkowe, eteryczne i czujemy się świetnie, nie tylko super ciuchy do pracy czy na wyjście, które budują naszą pewność siebie i kobiecość, lecz także coś pomiędzy, czyli homewear. Jestem piękna poza domem, jestem piękna w domu, jestem piękna nocą w swojej bieliźnie nocnej – mówi Anna Gołębicka.

Odzież typu homewear można znaleźć zarówno w kolekcjach marek ekskluzywnych, jak La Perla, i popularnych sieciówek, np. Gatta, Esotiq, Camaieu. Domowe stroje w ofercie marki Gatta zostały zaprojektowane przez amerykańską wokalistkę Britney Spears. Domową odzież promuje Stella McCartney oraz Marc Jacobs, który ubrania w stylu homewear zakłada często także na wielkie wyjścia.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Nauka

Dog parenting jest skutkiem szerszych zmian społecznych. U źródeł rosnąca samotność i trudności w budowaniu relacji [DEPESZA]

Naukowcy z Uniwersytetu Loránda Eötvösa w Budapeszcie uważają, że dzięki specyficznym cechom wyglądu niektórych psów, zachowaniom komunikacyjnym zbliżonym do niemowląt i zależności od człowieka mogą one budzić w nas instynkt opiekuńczy porównywalny z tym, jaki wywołują dzieci. Obserwowane w bogatych i rozwiniętych krajach zjawisko dog parentingu budzi wiele kontrowersji, ale zdaniem naukowców nie ma ono wpływu na rodzicielstwo.

Podróże

Maciej Dowbor: Mamy dom w Hiszpanii i tam odpoczywamy, ale na co dzień mieszkamy w Polsce. Tu pracujemy, płacimy podatki, a nasze córki chodzą do szkoły

Prezenter zaznacza, że co prawda wraz ze swoją żoną kupili dom w Hiszpanii, to jednak większość czasu spędzają w Polsce. Tutaj bowiem mają pracę, a ich córki chodzą do miejscowych szkół. Maciej Dowbor zdradza też, że dużo lepiej funkcjonuje mu się w naszym kraju. Tu realizuje większość swoich projektów zawodowych, natomiast możliwość wyjechania z dala od Warszawy pomaga mu się wyciszyć, odpocząć od zgiełku i nabrać do wszystkiego dystansu.