Newsy

Perły hitem tegorocznego karnawału

2014-01-03  |  06:40
Perły od wieków zachwycają klasycznym pięknem i elegancją. Z upodobaniem nosiły je takie osobowości jak: Coco Chanel, Jacqueline Kennedy czy Grace Kelly. Co sezon w każdym salonie jubilerskim pojawia się chociaż jedna kolekcja pereł. Karnawałowym hitem są perły ozdabiane łańcuchami, kojarzące się z rockową stylistyką.

Perły powstają w sposób naturalny, są wytwarzane przez małże lub ostrygi. Obok kamieni naturalnych, półszlachetnych i szlachetnych są najpopularniejszym dodatkiem do biżuterii. Ich okrągły kształt i łagodny kolor symbolizują kobiecą delikatność i idealnie komponują się ze złotem lub srebrem.

To absolutny klasyk, element biżuterii, który musi się pojawić co roku w każdym salonie jubilerskim. Polki bardzo chętnie wracają do pereł, chętnie noszą małe kolczyki, zawieszki perłowe. Perły mają w sobie odrobinę staroświeckiego uroku, kojarzą się z arystokracją z dawnych lat – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Ania Kruk, dyrektor kreatywna i główna projektantka marki ANIA KRUK.

Przed wybuchem I wojny światowej perły kojarzyły się wyłącznie z kreacjami wieczorowymi. Ich funkcję zrewolucjonizowała Coco Chanel, która wylansowała długie sznury pereł noszone do codziennych strojów, co było w tamtych czasach bardzo awangardowe. Od tej pory perła stała się elementem biżuterii idealnej na każdą okazję, nieodłącznie kojarzącym się z klasyczną elegancją.

Obecnie mamy o wiele większą swobodę, jeżeli chodzi o interpretację pereł. Ponieważ nasza marka Ania Kruk bawi się modą, zawsze staramy się klasykę interpretować na nowo albo grać z konwencją – mówi Ania Kruk. 

W tym sezonie nowością w biżuterii są perły połączone z łańcuchami, nieco bardziej zadziorne, z rockowym pazurem. Projektanci chcą, by perła nie kojarzyła się wyłącznie z eleganckim garniuturem oraz wieczorową suknią, ale by nabrała nieco nowego charakteru.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Telekomunikacja

Samotność coraz bardziej dotyka Polaków. Dla 90 proc. z nich problemem są też narastające podziały

Polacy coraz częściej czują się samotni i wyobcowani, mimo że technologia daje im nieograniczone możliwości komunikacji. Według badań 68 proc. społeczeństwa doświadcza samotności, a 90 proc. ma dość narastających podziałów. T-Mobile Polska rusza z platformą #BurzymyBariery, której celem jest zachęcenie Polaków do prawdziwego dialogu i eliminacja barier komunikacyjnych.

Gwiazdy

Malwina Wędzikowska: W dżungli przez miesiąc rewidowałam swoje życie. Przehulałam dużo czasu na toksycznych ludzi

Prezenterka jest teraz na takim etapie swojego życia, że oddala się od ludzi, którzy nie wnoszą w nie nic pozytywnego. Zamiast tracić czas na toksyczne relacje, inwestuje w rozwój osobisty, dużo czasu poświęca też na pracę i rozwijanie swoich pasji. Malwina Wędzikowska nie ukrywa też, że jest dumna z kontynuacji formatu „The Traitors. Zdrajcy” i wierzy, że druga edycja również przyciągnie przed telewizory wielu widzów.