Mówi: | Ania Kruk |
Funkcja: | dyrektor kreatywna i główna projektantka marki ANIA KRUK |
Perły hitem tegorocznego karnawału
Perły powstają w sposób naturalny, są wytwarzane przez małże lub ostrygi. Obok kamieni naturalnych, półszlachetnych i szlachetnych są najpopularniejszym dodatkiem do biżuterii. Ich okrągły kształt i łagodny kolor symbolizują kobiecą delikatność i idealnie komponują się ze złotem lub srebrem.
– To absolutny klasyk, element biżuterii, który musi się pojawić co roku w każdym salonie jubilerskim. Polki bardzo chętnie wracają do pereł, chętnie noszą małe kolczyki, zawieszki perłowe. Perły mają w sobie odrobinę staroświeckiego uroku, kojarzą się z arystokracją z dawnych lat – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Ania Kruk, dyrektor kreatywna i główna projektantka marki ANIA KRUK.
Przed wybuchem I wojny światowej perły kojarzyły się wyłącznie z kreacjami wieczorowymi. Ich funkcję zrewolucjonizowała Coco Chanel, która wylansowała długie sznury pereł noszone do codziennych strojów, co było w tamtych czasach bardzo awangardowe. Od tej pory perła stała się elementem biżuterii idealnej na każdą okazję, nieodłącznie kojarzącym się z klasyczną elegancją.
– Obecnie mamy o wiele większą swobodę, jeżeli chodzi o interpretację pereł. Ponieważ nasza marka Ania Kruk bawi się modą, zawsze staramy się klasykę interpretować na nowo albo grać z konwencją – mówi Ania Kruk.
W tym sezonie nowością w biżuterii są perły połączone z łańcuchami, nieco bardziej zadziorne, z rockowym pazurem. Projektanci chcą, by perła nie kojarzyła się wyłącznie z eleganckim garniuturem oraz wieczorową suknią, ale by nabrała nieco nowego charakteru.
Czytaj także
- 2024-12-04: Sebastian Karpiel-Bułecka: Przez ostatnie lata z własnego wyboru nie grałem w sylwestra, tylko spędzałem ten dzień z rodziną. W tym roku będę świętował na scenie
- 2022-07-28: Aż 65 proc. Polaków ogranicza konsumpcjonizm ze względu na drożyznę w sklepach. Tylko co szósta osoba robi to z pobudek ekologicznych
- 2021-11-15: 7 proc. Polaków deklaruje, że ma długi. Co trzeci z nich zetknął się z tym problemem po raz pierwszy podczas pandemii
- 2021-07-28: Przez pandemię aż 42 proc. Polaków musiało ciąć wydatki. Jednak tylko 1/3 zamierza ograniczać konsumpcję także w przyszłości
- 2021-06-29: Karolina Pilarczyk: Pokazuję, że można wejść w męski sport i nie zostawiać na boku swojej kobiecości. Uwielbiam chodzić w sukienkach, chętnie zakładam szpilki i noszę biżuterię
- 2021-06-21: Gabi Drzewiecka: Obwieszam się biżuterią jak choinka. Raczej nie zdarza się, żebym wyszła z domu w ogóle bez biżuterii
- 2021-06-10: Milena Sadowska (Miss Polonia 2018): Buduję własną markę biżuteryjną. Biżuteria sprawia, że jesteś osobowością
- 2021-05-31: Zakup obrączek to decyzja na całe życie, dlatego powinna być dobrze przemyślana. Przy wyborze ślubnej biżuterii pary pozwalają sobie na większą ekstrawagancję
- 2020-11-16: Portret zadłużonych Polaków zmienił się w czasie pandemii. Stali się mniej beztroscy w kwestii finansów
- 2020-08-20: Pandemia ograniczyła konsumpcjonizm Polaków. Aż 30 proc. zrezygnowało w tym roku z wakacji, co przekłada się na kondycję środowiska
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.