Newsy

Projektantka mody z Kielc odnosi sukcesy w Nowym Jorku i Paryżu

2014-04-03  |  06:40
Katarzyna Łęcka, młoda projektantka z Kielc i twórczyni marek L.Catherine i Florence L.Catherine London zdobywa światowe wybiegi. Projekty Katarzyny Łęckiej zostały docenione przez fachowców z branży na najważniejszych światowych imprezach modowych w Nowym Jorku i Paryżu. Teraz furorę robi jej najnowsza kolekcja „Time Machine”.  Podczas New York Fashion Week propozycje polskiej projektantki na jesień i zimę 2015 roku obejrzało pół tysiąca osób.

Najnowsze projekty Katarzyny Łąckiej podbiły nowojorski tydzień mody. Konkurencja była ogromna, ale to właśnie projektantka z Kielc została wybrana do zaprezentowania swojej kolekcji „Time Machine” na wybiegu określanym przez amerykański magazyn „Forbes”: „inkubatorem młodych talentów”.

Jeżeli chodzi o pokazy mody, to mogę mówić o sukcesach. Byliśmy już na londyńskim tygodniu mody, dwa razy w Nowym Jorku. Za chwilę mamy już propozycję wyjazdu do Japonii, do Los Angeles. W przyszłym sezonie też na pewno będzie się dużo działo. Wszystko wskazuje na to, że co sezon idziemy bardziej do przodu – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Łęcka, projektantka.

W kolekcji „Time Machine” Katarzyna Łęcka postawiła na połączenie folkloru z elementami rodem z futurystycznych wizji. Dla marki L.Catherine, poza designem, duże znaczenie ma jakość stosowanych materiałów i dbałość o detale. Katarzyna Łęcka, jak mówi, od dzieciństwa interesowała się modą i projektowaniem ubrań.

–  Już w szkole podstawowej bardzo lubiłam materiały, lubiłam się przebierać, lubiłam robić różne stylizacje. I dzięki rodzicom, którzy mnie zapisali na kurs krawiecki do Młodzieżowego Domu Kultury w Kielcach, zaczęłam właśnie uczestniczyć w takich zajęciach. I tam się wszystko narodziło, właściwie taka moja pasja – mówi Katarzyna Łęcka.

Mimo pasji Katarzyna Łącka nie wybrała jednak studiów, które pozwoliłby jej kształcić w kierunku projektowania. Została dziennikarką i chciała pisać o modzie.

Po studiach zdecydowałam, że chcę się wyspecjalizować. Mój pomysł wyjazdu do włoskiej szkoły mody Polimoda zaowocował tym, że zdałam tam na studia. Właściwie od tego momentu zaczęła się moja przygoda z modą. Po studiach był Saint Martins College of Arts w Londynie, była też praca dla grupy Louis Vuitton w domu mody Emilio Pucciopowiada Katarzyna Łęcka. Po tych wszystkich doświadczeniach zdecydowałam, że postawię na siebie i otworzyłam swoją własną firmę, i stworzyłam poniekąd dwie marki. W tym momencie L.Catherine i Florence L.Catherine London.

Młoda projektantka szybko zaczęła odnosić sukcesy. Zaledwie po sześciu miesiącach działalności zgłosiła swoją kolekcję  do pokazu mody w Londynie i została zakwalifikowana.

Wyjazd do Włoch bardzo dużo mi dał, bo nagle marki takie, jak: Prada, Gucci, właściwie były w zasięgu ręki. Po pierwszym pół roku widziałam, że cały mój styl się zmienił, że ja się zmieniam. I było to bardzo fajne doświadczenie. Londyn jest zupełnie inny, jest ekstrawagancki, robi dużo doświadczeń. I właściwie każde z tych doświadczeń wpłynęło na mój styl, ale przede wszystkim też i na organizację, na to, jak kreować markę, w jaki sposób dbać o szczegóły, o elementy – dodaje projektantka.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Problemy społeczne

Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.